Partnerzy serwisu:
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Gatwick z samodzielnym boardingiem od 2022 r.


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-09-18 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ wnp.pl/ BBC

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gatwick z samodzielnym boardingiem od 2022 r.
fot. Martin Roell, CC BY-SA 2.0
Drugi port lotniczy Wielkiej Brytanii pod względem obsługiwanych pasażerów, przez który tylko w zeszłym roku przewinęło się 46 075 400 podróżnych, będzie stale korzystać z kamer rozpoznających twarz do kontroli tożsamości przed wejściem pasażerów na pokład samolotu.
W ubiegłym roku lotnisko przeprowadziło testy tej technologii wspólnie z liniami lotniczymi Easyjet, swoim największym klientem. Według rzeczniczki Gatwick, po jej wdrożeniu skróci się czas oczekiwania, ale podróżni nadal będą musieli mieć przy sobie paszporty. To istotne ułatwienie dla portu, który według raportu AirHelp był siódmym pod względem liczby opóźnień w całej Europie podczas ostatniego szczytu sezonu letniego. Od początku czerwca do końca sierpnia aż 41 proc. samolotów wyleciało lub przyleciało do Gatwick opóźnione.

Zmiany od 2022 roku

O zamiarach podlondyńskiego portu lotniczego pierwszy poinformował The Telegraph; rzeczniczka powiedziała BBC, że decyzję podjęto po zapoznaniu się z opiniami pasażerów uczestniczących we wcześniejszych próbach. – Ponad 90 proc. ankietowanych stwierdziło, że technologia ta jest niezwykle łatwa w użyciu, a testy wykazały krótszy czas boardingu i znaczne skrócenie czasu oczekiwania pasażerów – dodała. – Gatwick planuje teraz drugą fazę testów, która nastąpi w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, a następnie wdrożenie technologii w terminalu północnym, gdy w 2022 roku zostanie oddany poszerzony pirs 6 – dodała przedstawicielka lotniska.

Rzeczniczka wyjaśniła, że pasażerowie nadal będą musieli przejść przez kontrolę bagażu i tam pokazać kartę pokładową. Dodatkowo, nie ominie ich zeskanowanie paszportu przy wejściu do bramki odlotów, aby system mógł dopasować ich twarz do zdjęcia w dokumencie. Cały proces jest podobny do stosowanej już na niektórych brytyjskich lotniskach procedury e-paszportu, ale różni się od wcześniej testowanego, gdzie skanowanie odbywało się już w strefie zdawania bagażu.

Według BBC ta decyzja ograniczy możliwość wykorzystania technologii rozpoznawania twarzy do innych usług na lotnisku. Serwis przytacza przykład chińskiego lotniska Chengdu Shuangliu, gdzie niedawno zainstalowano system automatycznie wyświetlający podróżnym aktualne informacje o ich locie, gdy tylko podejdą do ekranu. Jest to możliwe, ponieważ muszą oni pokazać swoje paszporty na wcześniejszym etapie.

Pytania o bezpieczeństwo

Przedstawiciele organizacji Privacy International pozarządowej zajmującej się ochroną prywatności obawiają się, że podróżni mogą nie mieć świadomości, że mogą zrezygnować z tej usługi. – Głównym problemem jest odpowiedni sposób wyrażenia zgody – wyjaśnił Ioannis Kouvakas z Privacy International. – Umieszczenie w strefie odprawy ogólnych i nieprecyzyjnych znaków informujących o użyciu tej technologii naszym zdaniem nie jest wystarczające, by uznać, że zostały spełnione surowe wymogi dotyczące przejrzystości i zgody, wynikające z przepisów o ochronie danych – powiedział.

Zdaniem przedstawicieli PI jeszcze więcej obaw budzi kwestia podróżujących dzieci, ze względu na szczególną ochronę ich prywatności oraz ryzyko przejęcia danych biometrycznych przez podmioty prywatne działające na terenie lotniska.

Według zapewnień rzeczniczki Gatwick korzystanie z technologii rozpoznawania twarzy zostało zaprojektowane w sposób "zgodny ze wszystkimi przepisami dotyczącymi ochrony danych", a pasażerowie będą mogli podjąć decyzję o sprawdzeniu ich paszportów przez personel.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Zielona Góra-Babimost: W sierpniu ponad 4,4 tys. podróżnych

Infrastruktura i lotniska

Zielona Góra-Babimost: W sierpniu ponad 4,4 tys. podróżnych

Emilia Derewienko 18 września 2019

LOT poleci z Kraków Airport do Nowego Jorku. Więcej połączeń do Chicago

Pasażer i linie lotnicze

LOT poleci z Kraków Airport do Nowego Jorku. Więcej połączeń do Chicago

Emilia Derewienko 18 września 2019

Siedem ofert w przetargu CPK na inwentaryzację przyrodniczą

Infrastruktura i lotniska

Siedem ofert w przetargu CPK na inwentaryzację przyrodniczą

inf. pras. PLK, oprac. jm 18 września 2019

 

ACI Europe: Wyraźny spadek statystyk pasażerskich w lipcu

Infrastruktura i lotniska

ACI Europe: Wyraźny spadek statystyk pasażerskich w lipcu

18 września 2019

Gatwick z samodzielnym boardingiem od 2022 r.

Infrastruktura i lotniska

Gatwick z samodzielnym boardingiem od 2022 r.

18 września 2019

Zielona Góra-Babimost: W sierpniu ponad 4,4 tys. podróżnych

Infrastruktura i lotniska

Zielona Góra-Babimost: W sierpniu ponad 4,4 tys. podróżnych

18 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5