Burmistrz Chicago Brandon Johnson wraz z przedstawicielami władz federalnych, stanowych, lokalnych i linii lotniczych zainaugurował w ostatnim tygodniu budowę nowego pirsu D na międzynarodowym lotnisku O'Hare. Jest to przełomowa inwestycja o wartości 1,3 mld dolarów i pierwszy ważny etap historycznej rozbudowy terminala lotniska O'Hare.
Jak podkreśla lotnisko O’Hare, rozpoczęty projekt na nowo zdefiniuje doświadczenia podróżnych, wzmocni rolę Chicago jako globalnego centrum lotniczego i stworzy warunki dla rozwoju lotniska w przyszłości.
- Aby utrzymać globalną pozycję Chicago w XXI wieku, musimy nadal inwestować w lotnisko O'Hare, które jest najpotężniejszym motorem gospodarczym naszego regionu. Wraz z rozpoczęciem budowy nowego pirsu D moja administracja jest zaangażowana w rozwijanie dziedzictwa lotniska poprzez dostarczanie nowoczesnych, światowej klasy obiektów, które podniosą komfort pasażerów w najlepiej skomunikowanym węźle komunikacyjnym w Ameryce – powiedział burmistrz Brandon Johnson.
Nowy pirs D jest pierwszym nowym budynkiem, który zostanie zbudowany w ramach ambitnego planu ORDNext miasta Chicago, stanowiącego inwestycję pokoleniową w przyszłość międzynarodowego lotniska O'Hare. Zaprojektowany przez pracownię Skidmore, Owings & Merrill (SOM) we współpracy z Ross Barney Architects, Juan Gabriel Moreno Architects (JGMA) i Arup, ten jasny, nowoczesny terminal jest największym przedsięwzięciem rozbudowy i rewitalizacji w 68-letniej historii lotniska.
Najnowszy pirs będzie obejmował 19 nowych gate’ów przeznaczonych dla samolotów wąskokadłubowych, z możliwością przekształcenia 18 z nich w dziewięć większych gate’ów, które mogą pomieścić samoloty szerokokadłubowe. Obecnie planowane udogodnienia obejmują ponad 1 858 m2 powierzchni na saloniki biznesowe, 2 787 m2 powierzchni handlowej oraz 43 m2 powierzchni placów zabaw dla dzieci.
Prace przygotowawcze do budowy nowego terminalu D rozpoczęły się już w 2023 r. i obejmowały budowę tymczasowych dróg kołowania, nowej drogi z separacją poziomów, przebudowę drogi kołowania B oraz dodanie trzech tymczasowych bram do pirsu C głównego terminala, który został otwarty w zeszłym roku. Główne prace budowlane rozpoczęły się w zeszłym miesiącu od rozbiórki istniejących dróg kołowania, po czym nastąpi około sześciomiesięczny okres wykopów, które będą stanowić podstawę do rozpoczęcia budowy pionowej wiosną 2026 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.