Polskie Porty Lotnicze otwarły koperty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy, rozbudowy terminala oraz przebudowy i rozbudowy układu drogowego warszawskiego Lotniska Chopina. Oferty złożyło pięć podmiotów, a cztery z nich mieszczą się w zakładanym budżecie.
Operator „Okęcia”
przetarg rozpisał pod koniec czerwca, a kilka dni otwarto koperty z ofertami na realizację zamówienia. Polskie Porty Lotnicze na sfinansowanie celu przeznaczyły 47 510 595 złotych brutto.
Ważne oferty w przetargu złożyło łącznie pięć podmiotów. Najkorzystniejszą ofertę zaproponowała firma Dar Alhandsah Poland Sp. z o.o., której oferta opiewa na 31 932 524 złotych.
Ta firma prowadzi prace przy CPK. Realizację zadania na 36 887 700 złotych wyceniła firma ARUP POLSKA Sp. z o.o., podczas gdy oferta PIG Architekci Sp. z o.o. wynosi 44 141 010 złotych. Firma Estudio Lamela S.L.P. zaproponowała realizację zadania za 46 125 000 złotych. Jedynie oferta konsorcjum SK Architekci Sp. z o.o. i AKE Studio Sp. z o.o. Sp. k przekracza zaplanowany budżet, wynosząc 55 350 000 złotych. Czas realizacji zamówienia zaproponowany przez wszystkie podmioty to 46 tygodni.
Zgodnie z założeniami, prace budowlane na „Okęciu” powinny rozpocząć się na wiosnę 2026 roku i potrwać do roku 2029. Modernizacja Lotniska Chopina na sprawić, że warszawski port lotniczy będzie w stanie obsługiwać rocznie nawet 30 milionów pasażerów, co będzie podwaliną (wymaganą masą krytyczną) pod lotnisko w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego. Polskie Porty Lotnicze planują sfinansowanie rozbudowy infrastruktury z własnych środków. Inwestycje pochłoną nie więcej niż jeden miliard złotych (bez rezerwy), a więc mniej niż pierwotnie planowano.