Partner serwisu
Biznes i przemysł

Firmowy embraer KC-390 odwiedzi Warszawę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Na początku grudnia br. KC-390 w firmowych barwach brazylijskiego Embraera pojawi się w Polsce. Konkretnie wyląduje na stołecznym Lotnisku Chopina gdzie zostanie oficjalnie zaprezentowany, a także wykona 45-minutowy lot demonstracyjny z przedstawicielami polskich mediów. Na wydarzeniu będą obecni także kluczowi przedstawiciele Embraera.

Według informacji do których dotarła redakcja Rynku Lotniczego, wynika, że maszyna, w nowych barwach firmowych, pojawi się w Warszawie 1 grudnia. Prawdopodobnie w godzinach popołudniowych lub wieczornych. Następnie 2 grudnia o 8.30 rozpocznie się briefing informacyjny, a tuż po nim w godzinach 9.00 - 9.45 zaplanowano lot demonstracyjny z przedstawicielami mediów, a po nim wywiad i rozmowy z przedstawicielami Embraera. Samolot z Warszawy ma odlecieć w środę 3 grudnia. Prawdopodobnie jest to początek europejskiej trasy demonstracyjnej tej maszyny.

Warto wspomnieć, że Embraer do pewnego czasu zachęca Polskę w kwestiach militarnych. Wybrzmiało to bardzo dobrze podczas konferencji prasowej w Warszawie w marcu tego roku oraz naszego wywiadu, w którym Frederico Lemos, CCO Embraer Defense & Security stwierdził, że Polska potrzebuje wszechstronnego i ekonomicznego samolotu do szybkiego rozmieszczania wojsk. Mowa tu oczywiście o maszynie KC-390. Brazylijski producent nie wyklucza także możliwości uruchomienia linii montażu końcowego (FAL), jednak w tej materii głównym czynnikiem będzie ekonomia oraz liczba zamówionych samolotów przez Polskę i inne kraje europejskie.

C-390 w liczbach

Samoloty C-390 posiadają możliwość przewożenia ładunku o ciężarze do 26 ton (w porównaniu do 21/22 ton C-130). Jego największą przewagą nad Herculesem są silniki odrzutowe, bowiem według wstępnych założeń, KC-390 może wykonywać loty z prędkościami dochodzącymi do 0,8 Macha. W podstawowej konfiguracji, transportowiec może przewozić około 80 żołnierzy, 74 nosze, 66 spadochroniarzy, siedem palet 463L, trzy samochody lub jeden śmigłowiec. Posiada również opcję tankowania w powietrzu i możliwość skonfigurowania do wykonywania misji rozpoznawczych oraz Search and Rescue (SAR) i ratowniczych Medevac. Warto także dodać, że Embraer z powodzeniem przetestował w 2022 roku na samolotach C-390 ruchomy zestaw gaśniczy nowej generacji podczas kampanii certyfikacyjnej w locie w Brazylii.

Od momentu wejścia do eksploatacji w brazylijskich siłach powietrznych w 2019 r., w portugalskich siłach powietrznych w 2023 r. i węgierskich siłach powietrznych w 2024 r., samolot C-390 udowodnił swoją wszechstronność i wydajność. Obecna flota ma nalot ponad 16,5 tys. godzin, ze wskaźnikiem gotowości do misji na poziomie ponad 93 proc. i wskaźnikiem ukończenia misji powyżej 99 proc.

Oprócz nieujawnionego klienta pod koniec ubiegłego roku, który jest także 10. krajem w programie C-390 (prawdopodobnie Uzbekistan), na zakup wojskowego Embraera zdecydowały się także Brazylia, Czechy, Portugalia, Niderlandy z Austrią, Słowacja, Szwecja, Korea Południowa, a teraz także 11. kraj, którym została Litwa

Jeżeli jesteście ciekawi jak wygląda samolot od kuchni, to możecie zobaczyć więcej w naszej fotorelacji z przelotu tym samolotem.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Cambodia wprowadzą nową klasę biznes do ATR-ów 72-600

Pasażer i linie lotnicze

Air Cambodia wprowadzą nową klasę biznes do ATR-ów 72-600

Piotr Bożyk 23 listopada 2025

Pierwszy A350F zjechał z linii montażu końcowego w Tuluzie

Biznes i przemysł

Czechy kupują śmigłowce S-70 Firehawk

Biznes i przemysł

Czechy kupują śmigłowce S-70 Firehawk

Piotr Bożyk 22 listopada 2025

Zobacz również:

Embraer: Helvetic zamawiają E195-E2. Air Côte d’Ivoire stawiają na E175

Pasażer i linie lotnicze

Embraer: Helvetic zamawiają E195-E2. Air Côte d’Ivoire stawiają na E175

Piotr Bożyk 19 listopada 2025

Embraer rezygnuje z projektu turbośmigłowca nowej generacji

Biznes i przemysł

Embraer: Rekordowy portfel, ale spadek zysku w Q3

Biznes i przemysł

Embraer: Rekordowy portfel, ale spadek zysku w Q3

Mateusz Kieruzal 06 listopada 2025

Pozostałe z wątku:

Air Cambodia wprowadzą nową klasę biznes do ATR-ów 72-600

Pasażer i linie lotnicze

Air Cambodia wprowadzą nową klasę biznes do ATR-ów 72-600

Piotr Bożyk 23 listopada 2025

Pierwszy A350F zjechał z linii montażu końcowego w Tuluzie

Biznes i przemysł

Czechy kupują śmigłowce S-70 Firehawk

Biznes i przemysł

Czechy kupują śmigłowce S-70 Firehawk

Piotr Bożyk 22 listopada 2025

Zobacz również:

Embraer: Helvetic zamawiają E195-E2. Air Côte d’Ivoire stawiają na E175

Pasażer i linie lotnicze

Embraer: Helvetic zamawiają E195-E2. Air Côte d’Ivoire stawiają na E175

Piotr Bożyk 19 listopada 2025

Embraer rezygnuje z projektu turbośmigłowca nowej generacji

Biznes i przemysł

Embraer: Rekordowy portfel, ale spadek zysku w Q3

Biznes i przemysł

Embraer: Rekordowy portfel, ale spadek zysku w Q3

Mateusz Kieruzal 06 listopada 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij