Partner serwisu
Biznes i przemysł

FAA i Boeing zakończyli trzydniowe testowe loty 737 MAX

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
FAA i Boeing zakończyli trzydniowe testowe loty 737 MAX
fot. Boeing 737 MAX
Federalna Administracja Lotnicza (FAA) i Boeing ukończyły trzydniowe testowe loty certyfikacyjne 737 MAX - informuje stacja "CNBC". Ten etap jest najważniejszym krokiem do ponownego powrotu samolotu do obsługi pasażerów.

Jeśli wszystko pójdzie po myśli producenta z Chicago i nie wystąpią kolejne nieoczekiwane opóźnienia, wówczas uzyska stosowne zezwolenie w połowie września. Wznowienia dostaw maszyn do licznych odbiorców spodziewane są jeszcze w trzecim kwartale bieżącego roku.

Testowe loty, które rozpoczęły się w poniedziałek, odpowiedzą na pytanie, czy proponowane przez Boeinga zmiany w zautomatyzowanym systemie kontroli lotu, sprawią, że samolot będzie wreszcie działał zgodnie z oczekiwaniami. Wady oprogramowania MCAS były główną przyczyną dwóch wypadków lotniczych indonezyjskiej linii Lion Air oraz Ethiopian Airlines, przewoźnika z Etiopii. Zginęło wówczas 346 osób. Po tej drugiej katastrofie, która wydarzyła się w marcu ubiegłego roku, pozostałe B737 MAX zostały uziemione przez dysponujące maszynami linie lotnicze na całym świecie.

Boeing w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wprowadził wiele korekt w systemie kontroli lotu oraz okablowania, do którego również miano zastrzeżenia. Wszystko odbyło się pod nadzorem FAA, która informowała na bieżąco Kongres. Trzydniowe testy umożliwią ocenę ostatecznej aktualizacji oprogramowania systemu kontroli lotów. Piloci wykonywali szeroki wachlarz manewrów i procedur awaryjnych, aby upewnić się, czy zmiany spełniają standardy certyfikacji. Na pokładzie samolotu byli piloci oraz inżynierowie z FAA i Boeinga. Analiza wygenerowanych danych potrwa najbliższe kilka tygodni.

"Zniesiemy nakaz uziemienia tylko wtedy, gdy będziemy przekonani, że samolot spełnia już standardy certyfikacji" - oświadczyła dosadnie FAA. Kolejnym etapem będą szkolenia pilotów, którzy pogłębią swoją wiedzę i umiejętności na symulatorze lotów. Następnie stosowny organ FAA opublikuje końcowy raport, określający co linie lotnicze muszą wdrożyć w zakresie szkolenia pilotów oraz instrukcji lotu. Dokument zostanie również oceniony przez niezależny panel, Technical Advisory Board (TAB), w skład którego wchodzą eksperci z dziewięciu organów lotnictwa cywilnego na całym świecie, a także NASA i FAA.

Wcześniej regulatorzy byli zgodni co do tego, że Boeing będzie musiał wprowadzić dodatkowe zmiany konstrukcyjne w samolotach 737 MAX. Nacisk na Boeinga wywierała zwłaszcza Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Pod koniec maja bieżącego roku wznowiono produkcję modelu, która była zawieszona w styczniu. Kryzys kosztował Boeinga już ponad 18 miliardów dolarów, ograniczając produkcję maszyn i spowalniając łańcuch dostaw. Pracę stracił także szef projektu Dennis Muilenburg.

Boeing 737 jest najpopularniejszym i najlepiej sprzedającym się odrzutowcem pasażerskim na świecie. Od początku produkcji rodzina B737 może poszczycić się zamówieniami na ponad 15,2 tys. samolotów, a najlepiej sprzedającym się modelem 737 w historii jest B737-800, którego zamówiono aż 4991 sztuk.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Mateusz Kieruzal 15 czerwca 2025

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Mateusz Kieruzal 23 maja 2025

Zobacz również:

Boeing nie czuje się już winnym katastrof B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing nie czuje się już winnym katastrof B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 27 marca 2025

Boeing zwiększy produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 09 lutego 2025

Boeing wznowił dostawy B737 MAX do Chin

Biznes i przemysł

Boeing wznowił dostawy B737 MAX do Chin

Mateusz Kieruzal 02 sierpnia 2024

Pozostałe z wątku:

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Mateusz Kieruzal 15 czerwca 2025

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Mateusz Kieruzal 23 maja 2025

Zobacz również:

Boeing nie czuje się już winnym katastrof B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing nie czuje się już winnym katastrof B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 27 marca 2025

Boeing zwiększy produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 09 lutego 2025

Boeing wznowił dostawy B737 MAX do Chin

Biznes i przemysł

Boeing wznowił dostawy B737 MAX do Chin

Mateusz Kieruzal 02 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij