Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

Etiopski raport obwinia Boeinga o katastrofę samolotu 737 MAX


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-03-09 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Etiopski raport obwinia Boeinga o katastrofę samolotu 737 MAX
fot. Ethiopian Airlines
Wstępny raport etiopskich śledczych, rozesłany do amerykańskich agencji rządowych podsumowuje, że awaria samolotu Boeing 737 MAX w marcu 2019 roku została spowodowana wadliwym projektem samolotu – napisała Agencja Reutera.
W przeciwieństwie do większości raportów okresowych, ten zawiera prawdopodobne przyczyny, wnioski i zalecenia, które zazwyczaj nie są sporządzane do czasu wydania raportu końcowego.

Wątpliwości dotyczące raportu

Amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu miała możliwość zgłaszania wątpliwości lub proponowania zmian, ponieważ raport nie jest jeszcze publiczny – twierdzą informatorzy, którzy chcą pozostać anonimowi. Rzecznik instytucji, Eric Weiss, potwierdził, że otrzymali projekt raportu, ale odmówił komentarza, czy będą wprowadzane do niego jakiekolwiek zmiany. W piątek Boeing odmówił komentarza Agencji Reutera na temat raportu.

Z kolei według Bloomberg News, który jako pierwszy podał treść wstępnego projektu Etiopii, wnioski raportu mówią niewiele o wydajności linii Ethiopian Airlines i jej załogi lotniczej, co wzbudza wątpliwości odnośnie niektórych uczestników dochodzenia. Tymczasowy raport Etiopii kontrastuje tym samym z końcowym raportem o katastrofie Lion Air – indonezyjskich linii lotniczych, których MAX rozbił się jako pierwszy – wydanym w październiku zeszłego roku przez Indonezję. Dokument Indonezyjczyków podkreśla błąd w projektowaniu oprogramowania kokpitu przez Boeinga w MAX-ach, ale także zwraca uwagę na błędy pracowników i załogi linii lotniczej Lion Air.

Zgodnie z zasadami nadzorowanymi przez agencję lotniczą ONZ z siedzibą w Montrealu, ICAO, Etiopia powinna opublikować raport końcowy do pierwszej rocznicy katastrofy, czyli 10 marca. Teraz jednak wydaje się, że opublikuje raport okresowy z elementami, które normalnie byłyby zawarte w raporcie końcowym. Linie Ethiopian Airlines nie odpowiedziały na prośbę o komentarz.

Winny jest Boeing


Wstępny raport o katastrofie, wydany przez Ethiopian Civil Aviation Authority, opublikowany w kwietniu ubiegłego roku stwierdzał, że wadliwe odczyty czujników i wiele automatycznych poleceń ściągnięcia nosa samolotu Boeinga przyczyniły się do wypadku i sprawiły, że załoga walczyła z maszyną o odzyskanie kontroli.

Amerykański Komitet ds. Transportu i Infrastruktury opublikował w piątek wstępne ustalenia dochodzeniowe w sprawie dwóch wypadków MAX-ów, w których zarzucono Federalnej Administracji Lotnictwa zatwierdzenie samolotu i niepowodzenia projektu Boeinga, mówiąc, że loty 737 MAX były „skazane na rozbicie się”.

Lot 302 linii Ethiopian Airlines rozbił się na otwartym polu sześć minut po starcie z Addis Abeby, stolicy Etiopii, zabijając 157 pasażerów i załogę. Boeing 737 MAX został uziemiony na całym świecie 13 marca 2019 roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ryanair zamówi kolejne Boeingi MAX-y?

Biznes i przemysł

Ryanair zamówi kolejne Boeingi MAX-y?

Emilia Derewienko 04 marca 2020

USA: Demokraci proponują gruntowne reformy po katastrofie Boeinga 737 MAX

Prawo i polityka

USA: Demokraci proponują gruntowne reformy po katastrofie Boeinga 737 MAX

Emilia Derewienko 26 lutego 2020

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5