Partner serwisu
Biznes i przemysł

Europejczycy będą sami testować Boeinga 777X

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/WSJ

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Europejczycy będą sami testować Boeinga 777X
Fot. Matt Cawby
Boeing przejdzie jeszcze więcej kontroli z ramienia zewnętrznych agencji. 27 listopada FAA poinformowała o wzięciu odpowiedzialności za decyzję o przywróceniu Maxów 737 do lotu. Teraz własnych testów i kontroli na nowych 777X domaga się Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).

Poinformował o tym 27 listopada The Wall Street Journal. Wiadomość pojawiła się w mediach niedługo po tym, jak Federalny Urząd Lotnictwa Stanów Zjednoczonych (FAA) ogłosił, że będzie jedynym organem wydającym świadectwo zdolności do lotów dla Boeingów 737 MAX. Było to bezpośrednim skutkiem niedopatrzeń technicznych, przez które FAA i Boeing od kwietnia przebywają pod ostrzałem mediów.

Ich losu najwyraźniej nie chce podzielić EASA. Gotowość do samodzielnego sprawdzania Boeingów 737 MAX europejska agencja zgłaszała jeszcze w kwietniu tego roku. Teraz chce dołączyć do tego mające pojawić się w 2020 roku Boeingi 777X. Mają ku temu powody, gdyż jeszcze na etapie wewnętrznych testów nowego 777X doszło do nieprzyjemnego incydentu − podczas prób ładunkowych i ciśnieniowych, w hangarach w Everett, eksplodowały na zewnątrz jedne z drzwi cargo.

W oświadczeniu opublikowanym w The Wall Street Journal, EASA potwierdziła, że pracuje nad własnym systemem weryfikacji Boeingów 777x. Jak podał dziennik, własne regulacje planuje też agencja z Emiratów Arabskich (Emirati General Civil Aviation Authority). Choć nie jest to duża organizacja, mogła wyjść z taką inicjatywą, ponieważ arabskie linie lotnicze Emirates złożyły jedno z największych zamówień na Boeingi 777X. Oczekują na ponad 126 samolotów.

Wygląda więc na to, że to koniec samowolnych kontroli producenta samolotów z Chicago. W zmianie dotychczasowego systemu pomogło, wspomniane wyżej, wtorkowe oświadczenie oświadczenie FAA. „Urząd ustalił, że interes publiczny oraz bezpieczeństwo transportu publicznego wymagają, by to FAA był jedynym organem wydającym oraz eksportującym świadectwa dla wszystkich samolotów boeing 737 MAX” napisała FAA do władz Boeinga.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Zobacz również:

Certyfikacja B777X najwcześniej w 2024 roku. FAA: Projekt nie jest dojrzały

Biznes i przemysł

Certyfikacja B777X najwcześniej w 2024 roku. FAA: Projekt nie jest dojrzały

Rafał Dybiński 28 czerwca 2021

Emirates pozyskają Dreamlinery zamiast boeingów 777X?

Biznes i przemysł

Prezes Emirates: Dostawy samolotów Boeing 777X mało prawdopodobne przed 2024

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Zobacz również:

Certyfikacja B777X najwcześniej w 2024 roku. FAA: Projekt nie jest dojrzały

Biznes i przemysł

Certyfikacja B777X najwcześniej w 2024 roku. FAA: Projekt nie jest dojrzały

Rafał Dybiński 28 czerwca 2021

Emirates pozyskają Dreamlinery zamiast boeingów 777X?

Biznes i przemysł

Prezes Emirates: Dostawy samolotów Boeing 777X mało prawdopodobne przed 2024

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5