Partner serwisu
Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
fot. Boeing Airplanes
W następnych miesiącach Boeing zamierza produkować miesięcznie 38 samolotów z serii B737 MAX. Ustabilizowanie linii produkcyjnych związane jest z koniecznością udowodnienia Federalnej Administracji Lotnictwa, że producent dokonał zmian w jakości, będąc w stanie bezpiecznie zwiększyć produkcję najpopularniejszego programu komercyjnego.

W ciągu pierwszych czterech miesięcy roku Boeing dostarczył w sumie 175 samolotów, z czego aż 134 boeingi 737 MAX, jak i 21 Dreamlinerów oraz 20 samolotów transportowych. Tylko w kwietniu amerykański koncern zdołał wyprodukować 31 wąskokadłubowców nowej generacji, przekazując liniom lotniczym 29 jednostek. Na dostawę, na płytach postojowych lotnisk w pobliżu zakładów produkcyjnych (Everett i Renton), wciąż oczekuje prawie 100 MAX-ów.

Finanse Boeinga są w opłakanym stanie: tylko w 2024 roku odnotowano stratę prawie 12 miliardów dolarów amerykańskich, co zwiększyło łączne straty firmy od 2019 roku, kiedy wskutek katastrofy w Etiopii uziemiono wszystkie B737 MAX, do 36 miliardów dolarów amerykańskich. Boeingowi obniżony został rating; duży spadek zaliczyła również giełdowa wycena akcji. Zmiany w kierownictwie powoli zaczynają pozytywnie rezonować, a planem koncernu na najbliższe miesiące jest stabilizacja produkcyjna samolotów o wąskim kadłubie.

Do co najmniej końca roku producent ze Stanów Zjednoczonych Ameryki zamierza produkować każdego miesiąca 38 boeingów 737 MAX, o czym powiedział wiceprezes ds. jakości w Boeing Commercial Airplanes, Doug Ackerman, cytowany przez agencję Reutera. Na taką liczbę pozwala Federalna Administracja Lotnictwa, która nakazała obniżyć zdolności produkcyjne Boeinga, a podstawą do wydania nakazu był „incydent” ze stycznia 2024 roku, kiedy wąskokadłubowiec Alaska Airlines lądował awaryjnie w Portland, gdyż podczas startu z kadłuba samolotu wyrwane zostało okno, pod którym mieściły się nieaktywne drzwi awaryjne.

Amerykański producent samolotów próbował wpłynąć na zmianę decyzji regulatora, która pozwoliłaby na zwiększenie produkcji MAX-ów. Federalna Administracja Lotnictwa nie przystała jednak na prośby Boeinga, wskazując na konieczność spełnienia nowych warunków bezpieczeństwa i jakości produkcji. Utrzymanie produkcji na stałym poziomie ma być dowodem Boeinga na wprowadzone zmiany o gruntownym charakterze w kontroli produkcji. Pozytywnym skutkiem zwiększenia liczby produkowanych wąskokadłubowców do 38 sztuk miesięcznie będzie stały zastrzyk gotówki, co jest niezbędne do odbudowy finansów firmy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Biznes i przemysł

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Mateusz Kieruzal 27 maja 2025

Boeing nie czuje się już winnym katastrof B737 MAX?

Biznes i przemysł

Styczniowy wzrost dostaw Boeinga

Biznes i przemysł

Styczniowy wzrost dostaw Boeinga

Mateusz Kieruzal 14 lutego 2025

Zobacz również:

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Biznes i przemysł

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Mateusz Kieruzal 27 maja 2025

Boeing prawie podwoił dostawy w kwietniu

Biznes i przemysł

Boeing prawie podwoił dostawy w kwietniu

Mateusz Kieruzal 16 maja 2025

AviLease zamawia 20 boeingów B737 MAX

Biznes i przemysł

AviLease zamawia 20 boeingów B737 MAX

Piotr Bożyk 16 maja 2025

Pozostałe z wątku:

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Biznes i przemysł

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Mateusz Kieruzal 27 maja 2025

Boeing nie czuje się już winnym katastrof B737 MAX?

Biznes i przemysł

Styczniowy wzrost dostaw Boeinga

Biznes i przemysł

Styczniowy wzrost dostaw Boeinga

Mateusz Kieruzal 14 lutego 2025

Zobacz również:

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Biznes i przemysł

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Mateusz Kieruzal 27 maja 2025

Boeing prawie podwoił dostawy w kwietniu

Biznes i przemysł

Boeing prawie podwoił dostawy w kwietniu

Mateusz Kieruzal 16 maja 2025

AviLease zamawia 20 boeingów B737 MAX

Biznes i przemysł

AviLease zamawia 20 boeingów B737 MAX

Piotr Bożyk 16 maja 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij