Partner serwisu
Biznes i przemysł

Czwarty B777X powrócił do testów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Czwarty B777X powrócił do testów
fot. Boeing
Po trzech i pół roku przerwy czwarty boeing 777X (jedyny prototyp z pełnym wyposażeniem pasażerskim) przeznaczony do testów i lotów certyfikacyjnych powrócił w przestworza. Boeing rozpoczął tym samym testy kabiny w czasie rzeczywistego lotu.

W lipcu 2024 roku Federalna Administracja Lotnictwa przyznała amerykańskiemu producentowi uprawnienia do wznowienia lotów testowych, niezbędnych do uzyskania zgody regulacyjnej na wprowadzenie B777X do czynnej (komercyjnej) służby pasażerskiej. Po kilku tygodniach prototypowe samoloty zostały uziemione na ponad pięć miesięcy – rutynowa inspekcja po locie testowym na Hawajach wykazała awarię kluczowego elementu konstrukcji jednostki napędowej.

B777-9X powrócił w przestworza 16 stycznia, a w lutym jeden z testowych samolotów (N779XX) znajdował się na Curaçao, czyli na wyspie położonej na Morzu Karaibskim, która jest terytorium zależnym od Holandii. Wybór wyspy jako miejsca do przeprowadzania kolejnych testów nie był zbyt dużym zaskoczeniem, gdyż usytuowanie Curaçao pozwalało koncernowi sprawdzić jak nowy szerokokadłubowiec zachowuje się w warunkach tropikalnych, gdzie panują wysokie temperatury i wilgotność.

W kwietniu jeden z testowych boeingów 777-9 (N7779XW) został wysłany do Oklahomy na szerokie testy systemów hamulcowych. Rejsy testowe odbywały się pod czujnym okiem regulatorów z Federalnej Administracji Lotnictwa, którzy sprawdzali działanie hamulców m.in.: w suchych i mokrych warunkach pogodowych, podczas lądowań przy silnym wietrze bocznym i przy procedurze przerwanego startu, a kilka dni temu Boeingowi udało się wznowić loty testowe samolotem-prototypem numer cztery.

Boeing 777-9 (N779XZ) powrócił w przestworza po raz pierwszy od ponad trzech i pół roku. Ten samolot testowy po raz pierwszy wzbił się w powietrze we wrześniu 2020 roku, ale został uziemiony pod koniec 2021 roku, co pozwoliło amerykańskiemu producentowi skupić się na rozwoju pozostałych trzech samolotów o szerokim kadłubie. Przeznaczony do testów czwarty B777X to maszyna, która jako jedyna dotychczas jest wyposażona w pełnoprawną kabinę pasażerską. Powrót do latania pozwoli Boeingowi przeprowadzić testy kabiny pasażerskiej w czasie rzeczywistych lotów.

Piloci testowi Boeinga wykonali już ponad 1 400 lotów testowych samolotem nowego typu, cztery szerokokadłubowce spędziły w powietrzu prawie 4 000 godzin. Ulepszony wariant boeinga 777 spotkał się z dużym odezwem rynkowym – linie lotnicze z całego świata zamówiły prawie 500 samolotów tego typu. B777-9 powinien zostać certyfikowany pod koniec 2025 roku lub na początku przyszłego roku, choć miało mieć to miejsce na przełomie 2019/2020. Premierowym odbiorcą samolotu będzie Lufthansa, podczas gdy największym operatorem będą linie lotnicze Emirates.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing prawie podwoił dostawy w kwietniu

Biznes i przemysł

Boeing prawie podwoił dostawy w kwietniu

Mateusz Kieruzal 16 maja 2025

AviLease zamawia 20 boeingów B737 MAX

Biznes i przemysł

AviLease zamawia 20 boeingów B737 MAX

Piotr Bożyk 16 maja 2025

Kuwait Airways odebrały pierwszego A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Certyfikacja B777X. Testy hamulców w Oklahomie

Biznes i przemysł

Certyfikacja B777X. Testy hamulców w Oklahomie

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2025

Certyfikacja B777X najwcześniej w 2024 roku. FAA: Projekt nie jest dojrzały

Biznes i przemysł

Emirates pozyskają Dreamlinery zamiast boeingów 777X?

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Boeing prawie podwoił dostawy w kwietniu

Biznes i przemysł

Boeing prawie podwoił dostawy w kwietniu

Mateusz Kieruzal 16 maja 2025

AviLease zamawia 20 boeingów B737 MAX

Biznes i przemysł

AviLease zamawia 20 boeingów B737 MAX

Piotr Bożyk 16 maja 2025

Kuwait Airways odebrały pierwszego A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Certyfikacja B777X. Testy hamulców w Oklahomie

Biznes i przemysł

Certyfikacja B777X. Testy hamulców w Oklahomie

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2025

Certyfikacja B777X najwcześniej w 2024 roku. FAA: Projekt nie jest dojrzały

Biznes i przemysł

Emirates pozyskają Dreamlinery zamiast boeingów 777X?

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5