Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Etihad umacnia swój hub. Rekordowe wyniki za Q3, a polski rynek pozytywnie zaskakuje

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
26-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Etihad Airways kontynuuje imponującą passę, odnotowując najlepsze w historii wyniki za III kwartały roku. Linie wykazały silny wzrost przychodów, rosnącą satysfakcję pasażerów oraz dalszą poprawę efektywności operacyjnej, co potwierdza skuteczność realizowanej strategii i umacnia pozycję przewoźnika na globalnym rynku lotniczym. Podkreślał to także Shaeb Alnuaimi, dyrektor ds. hubu i operacji naziemnych, podczas rozmowy z przedstawicielami trzech polskich redakcji w Abu Zabi.

Abu Dhabi jako rosnący hub między Wschodem a Zachodem

- Dynamiczny rozwój lotniska w Abu Zabi i narodowego przewoźnika Etihad Airways sprawia, że stolica Zjednoczonych Emiratów Arabskich coraz wyraźniej zaznacza swoją pozycję na mapie globalnych połączeń - powiedział Shaeb Alnuaimi, dyrektor ds. hubu i operacji naziemnych, podczas rozmowy z przedstawicielami trzech polskich mediów, w tym redakcji Rynku Lotniczego, w Abu Zabi.

Duże wrażenie na polskich mediach zrobiła także organizacja ruchu pasażerskiego na nowym lotnisku w Abu Zabi. Poruszanie się terminalem jest intuicyjne, a czas potrzebny na kontrolę bezpieczeństwa oraz paszportową jest wyjątkowo krótki.

- Standardowy czas przesiadki wynosi obecnie około 60 minut, ale realnie dążymy do zejścia do 45 minut, a w testach nawet mniej. Dla porównania, w Katarze standardem jest około godzina, a w Dubaju czas ten może być dłuższy - mówi Alnuaimi.

Przedstawiciel Etihad podkreślali, że rozwój lotniska i linii jest ze sobą ściśle powiązany. Lotnisko w Abu Zabi funkcjonowało jako ważny punkt na mapie przewozów już w latach 70., a powołanie Etihad Airways w 2003 roku dało impuls do dalszej rozbudowy infrastruktury.

– Rozwijamy się bardzo dynamicznie: dziś mamy flotę prawie 120 samolotów, a w ciągu pięciu lat będzie to ponad 220 maszyn – wskazywał. Planowana jest też ekspansja z 88 do ponad 120 kierunków na całym świecie. Choć konkurencja w regionie jest silna, Etihad nie postrzega rywali jedynie w kategorii walki o pasażera.

– Emirates z Dubaju to dla nas swego rodzaju siostrzana linia, bo działamy w jednym kraju. Z kolei Doha ma inny model biznesowy. My chcemy promować Abu Zabi i kulturę ZEA. Naszym atutem jest m.in. oferowane przez linię bezpłatne lub promocyjne stopovery oraz bogata oferta turystyczna: Louvre Abu Dhabi, nadchodzące muzeum Guggenheima, muzea narodowe, SeaWorld, Ferrari World czy liczne atrakcje na Yas Island. Co ciekawe, sama karta pokładowa Etihad działa jako karta rabatowa w wielu punktach w mieście - kontynuował Shaeb Alnuaimi.

Przedstawiciel Etihadu przyznał, że polski rynek pozytywnie zaskoczył przewoźnika. Polska, podobnie jak Czechy czy Rumunia, ma być jednym z filarów ekspansji Etihad w Europie.

– Warszawa okazała się fenomenem. Zaczynaliśmy od czterech lotów tygodniowo, ale popyt był tak silny, że obecnie jest ich sześć, a następnie przyspieszyliśmy przejście na loty codzienne już od przyszłego roku. Otwieramy też w 2026 r. połączenie sezonowe do Krakowa - podsumował dyrektor.

Zapytany, dlaczego Wizz Air Abu Dhabi nie odniósł sukcesu, przedstawiciel Etihad był w tej kwestii zaskakująco szczery.

– Model Wizz Aira nie sprawdził się tu. Trudności wynikały m.in. z warunków pogodowych, na które nie były przygotowane ich silniki oraz brak połączeń przesiadkowych. Abu Zabi to rynek, w którym model point-to-point nie zawsze dobrze działa - zakończył Alnuaimi.

Rekordowe wyniki finansowe

Zysk netto Etihad Airways za pierwsze trzy kwartały 2025 roku wyniósł 1,7 mld dirhamów (463 mln dolarów), co oznacza wzrost o 26 proc. rok do roku i podniesienie marży zysku do 8 proc. Łączne przychody spółki sięgnęły 21,7 mld dirhamów (5,9 mld dolarów), o 18 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r.

Najsilniejszym filarem wzrostu pozostaje segment pasażerski. Przyniósł on 18,2 mld dirhamów (4,9 mld dolarów), czyli o 20 proc. więcej rok do roku, dzięki zwiększonej przepustowości i rozbudowie siatki połączeń. Przychody cargo wzrosły o 8 proc., osiągając 3,2 mld dirhamów (875 mln dolarów), co było efektem zwiększonej podaży miejsc cargo i wyższych wolumenów przewozów.

EBITDA wzrosła o 27 proc. rok do roku do poziomu 4,3 mld dirhamów (1,2 mld dolarów), podnosząc marżę EBITDA do 20 proc. (+1 pp). Przewoźnik zanotował również imponujący wzrost przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej – do blisko 6 mld dirhamów (ponad 1,5 mld dolarów), co oznacza poprawę o ponad 40 proc.

Rekordowa liczba pasażerów i rosnące zadowolenie klientów

Od stycznia do września 2025 roku Etihad przewiózł rekordowe 16,1 mln pasażerów – o 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost liczby pasażerów został wsparty 17-procentowym wzrostem oferowanej przepustowości (ASK) oraz wyższym współczynnikiem wypełnienia miejsc, który osiągnął 88 proc. (+1 pp).

Satysfakcja klientów również osiągnęła historyczne poziomy. Wskaźniki Net Promoter Score poprawiły się we wszystkich klasach podróży, a najwyższe oceny uzyskały kabiny premium. Szczególne uznanie zdobyła nowa flota Airbusów A321LR, zapewniająca standardy znane z samolotów szerokokadłubowych – od prywatnych mini-suit w klasie pierwszej po w pełni rozkładane fotele w klasie biznes.

Silny wzrost floty i siatki połączeń

Na koniec września 2025 roku flota operacyjna Etihad liczyła 115 samolotów, o 19 więcej niż rok wcześniej. Sam tylko trzeci kwartał był jednym z najbardziej intensywnych okresów dostaw w historii linii, bo odebrano dziewięć maszyn: trzy A321LR, trzy B787, dwa A350-1000 oraz jednego A320. Nowe A321LR rozpoczęły służbę 1 sierpnia inauguracyjnym rejsem na Phuket, wprowadzając szerokokadłubowy komfort na trasy obsługiwane wąskokadłubowcami. Warto także dodać, że podczas tegorocznego Dubai Airshow, Etihad Airways ogłosiły znaczące wzmocnienie swojej floty szerokokadłubowych airbusów, składając wiążące zamówienie na sześć i leasing dziewięciu maszyn A330-900. Dzięki temu przewoźnik dołącza do grona najnowszych klientów programu A330neo. Linia potwierdziła także zakup dodatkowych siedmiu A350-1000 oraz trzech towarowych A350F.

Rozrastająca się flota umożliwiła dalszą rozbudowę globalnej siatki połączeń. Etihad wykonywał blisko 300 lotów pasażerskich dziennie, obsługując ponad 100 kierunków – z czego 91 w aktywnej eksploatacji. W trzecim kwartale linie uruchomiły połączenia do Atlanty i Al Alamein, a także zapowiedziały loty do Salali, Kazania i Krakowa. W Europie sam przewoźnik dodał w 2025 roku ponad 500 tys. foteli, wspierając dynamiczny rozwój turystyki przyjazdowej do Abu Zabi.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy Etihad ogłosił lub uruchomił łącznie 31 nowych kierunków, podkreślając ambicję uczynienia Abu Zabi jednym z najlepiej skomunikowanych miast na świecie.

Inwestycje w jakość, partnerstwa i rozwój zespołu

Etihad w 2025 roku konsekwentnie inwestował w poprawę doświadczenia pasażerskiego, co znalazło odzwierciedlenie w rekordowo wysokich ocenach satysfakcji i prestiżowym wyróżnieniu APEX Five-Star Global Airline 2026. W tym okresie wzmocniono również globalne partnerstwa m.in. zawierając nowe porozumienie lojalnościowe z Vietnam Airlines oraz rozszerzając współpracę cargo z Atlas Air.

Dynamika wzrostu przełożyła się na rozbudowę zespołu. W pierwszych trzech kwartałach 2025 r. firma zatrudniła ponad 2,6 tys. nowych pracowników, w tym ponad 200 pilotów i 1,5 tys. członków załóg pokładowych. Awans otrzymało ponad 1,5 tys. osób, co także podkreśla znaczenie rozwoju i zaangażowania pracowników w sukces organizacji.

Podsumowanie

Etihad Airways kończy trzeci kwartał 2025 r. z rekordowymi wynikami finansowymi, największą w historii liczbą pasażerów, dynamicznie rozwijającą się flotą i rosnącym zadowoleniem klientów. Linie wyraźnie przyspieszają ekspansję, umacniając swoją pozycję jako jednego z najszybciej rosnących przewoźników na świecie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Etihad nowym klientem A330neo, zamawia także kolejne A350-1000 i A350F

Pasażer i linie lotnicze

Etihad nowym klientem A330neo, zamawia także kolejne A350-1000 i A350F

Piotr Bożyk 18 listopada 2025

Etihad. W sezonie zimowym zmiana rozkładu z Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Etihad. W sezonie zimowym zmiana rozkładu z Warszawy

Piotr Bożyk 28 października 2025

Etihad Airways dodają Kabul

Pasażer i linie lotnicze

Etihad Airways dodają Kabul

Mateusz Kieruzal 10 października 2025

Etihad: Loty Abu Zabi – Warszawa codziennie

Pasażer i linie lotnicze

Etihad: Loty Abu Zabi – Warszawa codziennie

Mateusz Kieruzal 26 września 2025

Rekordowy zysk Etihad Airways

Biznes i przemysł

Rekordowy zysk Etihad Airways

Mateusz Kieruzal 04 września 2025

Etihad przyleciał do Warszawy największym Dreamlinerem

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Etihad nowym klientem A330neo, zamawia także kolejne A350-1000 i A350F

Pasażer i linie lotnicze

Etihad nowym klientem A330neo, zamawia także kolejne A350-1000 i A350F

Piotr Bożyk 18 listopada 2025

Etihad. W sezonie zimowym zmiana rozkładu z Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Etihad. W sezonie zimowym zmiana rozkładu z Warszawy

Piotr Bożyk 28 października 2025

Etihad Airways dodają Kabul

Pasażer i linie lotnicze

Etihad Airways dodają Kabul

Mateusz Kieruzal 10 października 2025

Etihad: Loty Abu Zabi – Warszawa codziennie

Pasażer i linie lotnicze

Etihad: Loty Abu Zabi – Warszawa codziennie

Mateusz Kieruzal 26 września 2025

Rekordowy zysk Etihad Airways

Biznes i przemysł

Rekordowy zysk Etihad Airways

Mateusz Kieruzal 04 września 2025

Etihad przyleciał do Warszawy największym Dreamlinerem

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij