Partner serwisu
Biznes i przemysł

Etihad Airways stawiają na Dreamlinery. Wątpliwy powrót A380

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Etihad Airways stawiają na Dreamlinery. Wątpliwy powrót A380
fot. Etihad Airways
Linie lotnicze Etihad Airways prawdopodobnie wycofają ze swojej floty wszystkie dziesięć airbusów A380. Największe samoloty pasażerskie świata zastąpią na prestiżowych i kluczowych trasach boeingi 787 Dreamliner.

Przyszłość Super Jumbo w barwach przewoźnika z Abu Zabi stała się jeszcze bardziej niepewna, po tym jak Tony Douglas, prezes linii lotniczych z Bliskiego Wschodu rozmawiał na ich temat ze stacją "Bloomberg". - A380 odegrałyby swoją rolę tylko na najbardziej ruchliwych trasach do takich miast jak Londyn czy Nowy Jork. Pod warunkiem jednak silnego odbicia i powrotu dużego popytu - podkreślił Douglas.

Etihad Airways aż do 2023 roku muszą czekać na realizację zamówienia na sześć boeingów 777-9, które mogą zabrać na pokład 426 pasażerów. To efekt opóźnień w dostawach producenta z Chicago. Linie lotnicze znad Zatoki Perskiej w najbliższych latach postawią więc na Dreamlinery.

Przewoźnik z Abu Zabi posiada w swojej flocie aż 39 boeingów 787. Wszystkie są aktywne i obsługują klientów najważniejszych destynacji. Trzydzieści z nich to boeingi wersji 787-9, a pozostałych dziewięć to boeingi 787-10. - Skupiamy się obecnie na kręgosłupie naszej floty. Podstawą dla nas są teraz Dreamlinery - ujawnił Douglas.

Wcześniej Etihad Airways wiązały największe nadzieje z airbusami A350. Przewoźnik znad Zatoki Perskiej odebrał na razie pięć tych samolotów producenta z Tuluzy, ale wszystkie szybko trafiły do magazynu we Francji. Linie lotnicze z Bliskiego Wschodu początkowo zamówiły aż 62 szerokokadłubowe A350. Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 przyniosła jednak reorganizację tych planów i zamówienie zredukowano do dwudziestu samolotów. Niewykluczone są dalsze anulacje, bowiem przewoźnik nad Zatoki Perskiej chce wprowadzić ostatecznie do floty w niedalekiej przyszłości zaledwie dwanaście A350.

Silna konkurencja w regionie w postaci Emirates i Qatar Airways wymusiła zmianę modelu biznesowego Etihad Airways, które będą operować na krótszych trasach. To wręcz wyklucza wykorzystywanie takich gigantów jak A380. - Zrewidowaliśmy nasze prognozy w oparciu o obecne realia. Pozostajemy wciąż optymistami, że przewieziemy więcej pasażerów, kiedy zwiększymy liczbę lotów po ponownym otwarciu międzynarodowych granic - podsumował dyplomatycznie Douglas.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Royal Jordanian oficjalnie odebrały pierwszego A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Royal Jordanian oficjalnie odebrały pierwszego A320neo

Piotr Bożyk 28 maja 2025

Air Niugini: Pierwszy A220 na FAL w Mirabel. Zamówienie kolejnych A220

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa przedłuża użytkowanie airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Etihad Airways zamówią 28 boeingów B777X i B787

Pasażer i linie lotnicze

Etihad Airways zamówią 28 boeingów B777X i B787

Piotr Bożyk 17 maja 2025

Rewolucja Etihad. Pierwsza klasa w A321XLR!

Pasażer i linie lotnicze

Rewolucja Etihad. Pierwsza klasa w A321XLR!

Mateusz Kieruzal 02 maja 2025

Etihad chce iść na giełdę

Pasażer i linie lotnicze

Etihad chce iść na giełdę

Mateusz Kieruzal 02 marca 2025

Pozostałe z wątku:

Royal Jordanian oficjalnie odebrały pierwszego A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Royal Jordanian oficjalnie odebrały pierwszego A320neo

Piotr Bożyk 28 maja 2025

Air Niugini: Pierwszy A220 na FAL w Mirabel. Zamówienie kolejnych A220

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa przedłuża użytkowanie airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Etihad Airways zamówią 28 boeingów B777X i B787

Pasażer i linie lotnicze

Etihad Airways zamówią 28 boeingów B777X i B787

Piotr Bożyk 17 maja 2025

Rewolucja Etihad. Pierwsza klasa w A321XLR!

Pasażer i linie lotnicze

Rewolucja Etihad. Pierwsza klasa w A321XLR!

Mateusz Kieruzal 02 maja 2025

Etihad chce iść na giełdę

Pasażer i linie lotnicze

Etihad chce iść na giełdę

Mateusz Kieruzal 02 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5