Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Prezes Emirates: Dostawy samolotów Boeing 777X mało prawdopodobne przed 2024


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2021-02-10 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Prezes Emirates: Dostawy samolotów Boeing 777X mało prawdopodobne przed 2024
Fot. Andy Pilot Photography
To byłby kolejny termin dostawy szerokokadłubowych samolotów Boeing 777X. Prezes Emirates, Tim Clark, zapowiedział, że są niewielkie szanse, aby maszyny zostały dostarczone przed pierwszym kwartałem 2024 roku – podaje Agencja Reutera. Pierwotnie samolot miał wejść do służby Emirates w czerwcu 2020 roku.
Termin dostawy szerokokadłubowego Boeinga 777X był już wielokrotnie przekładany. Początkowo amerykański producent przesunął pierwotną datę dostaw z sezonu letniego 2020 roku na rok 2022. Pod koniec stycznia Boeing poinformował o ponownym przełożeniu dostaw przynajmniej do 2023 roku, a więc trzy lata później niż pierwotnie planowano. Teraz okazuje się, że dotrzymanie nawet tego terminu może być dla firmy kłopotliwe.

– 777X miał pojawić się we flocie Emirates w czerwcu ubiegłego roku, teraz wydaje mi się, że jest mało prawdopodobne, aby wydarzyło się to przed pierwszym kwartałem 2024 roku – powiedział Tim Clark. Mimo to, jak twierdzi rzeczniczka Boeinga, firma nadal przewiduje, że dostawy 777X rozpoczną się pod koniec 2023 roku.

Przesunięcia są spowodowane głównie wydłużonym procesem certyfikacji samolotu, na który wpływ miały dwie śmiertelne katastrofy lotnicze z udziałem innego modelu – B737 MAX. Nadszarpnięte zostało zaufanie nie tylko do Boeinga, ale także Federalną Administracją Lotnictwa (FAA), która być może zbyt szybko dopuściła maszyny do lotów.

Takie wydłużenie czasu oczekiwania może jednak nie spełnić wymogów wielu linii lotniczych, które zamówiły B777X. Przewoźnicy, słysząc o kolejnym już terminie dostaw, tracą zainteresowanie modelem. Niewykluczone, że wiele z nich zrezygnuje z B777X i zdecyduje się na mniejsze samoloty Boeinga – B787 Dreamliner.

Linie Emirates pierwotnie zamówiły 150 egzemplarzy Boeinga 777X, ale obecnie potwierdzają zainteresowanie jedynie 126 z nich. Szerokokadłubowy samolot może pomieścić na pokładzie do 406 osób. Analitycy twierdzą, że kryzys COVID-19 pogorszył perspektywy popytu na tak duże odrzutowce.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Dostawy samolotu Boeing 777X odłożone do 2023 roku

Biznes i przemysł

Dostawy samolotu Boeing 777X odłożone do 2023 roku

Emilia Derewienko 28 stycznia 2021

Emirates odkładają dostawy Boeingów 777X do 2023 roku

Biznes i przemysł

Emirates odkładają dostawy Boeingów 777X do 2023 roku

Rafał Dybiński 30 grudnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5