Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Dostawy samolotu Boeing 777X odłożone do 2023 roku


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2021-01-28 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dostawy samolotu Boeing 777X odłożone do 2023 roku
fot. Boeing Media
Amerykański producent samolotów, firma Boeing, ponownie przekłada termin pierwszej dostawy szerokokadłubowych samolotów B777-9, przynajmniej do 2023 roku. Powodem są „wymagania certyfikacyjne” oraz pandemia COVID-19.
Boeing zakłada, że pierwsza dostawa samolotu B777X nastąpi pod koniec 2023 roku – napisał producent w oświadczeniu w środę (27 stycznia). To już kolejna data, którą Boeing wyznacza na termin pierwszej dostawy tej szerokokadłubowej maszyny. Początkowo producent przesunął pierwotną datę dostaw z lata 2020 roku na rok 2022. Kilka miesięcy później stwierdził jednak, że dostawy mogą się przesunąć.

Jako przyczyny amerykański producent wskazuje „najnowszą ocenę globalnych wymagań certyfikacyjnych” oraz „ocenę wpływu COVID-19 na popyt rynkowy, a także dyskusje z klientami na temat harmonogramu dostaw samolotów”. Najwyraźniej w trakcie ponownej certyfikacji Boeinga 737 MAX, stało się jasne, że ten proces w przypadku 777X potrwa teraz dłużej. Jednocześnie Boeing ogłosił, że utworzył rezerwę na program w wysokości 6,5 mld dolarów.

Jeden z przewoźników, który zamówił samolot – niemiecka Lufthansa ¬– nadal trzyma się, przynajmniej oficjalnie, terminu pierwszej połowy 2022 roku. Tim Clark, prezes drugiego klienta B777X, czyli linii Emirates, przyznał jednak niedawno, że „dostawa może nastąpić w roku 2022, 2023, albo i później”. Jednak część klientów Boeinga nie wydaje się być niezadowolona z odroczenia dostaw ze względu na złą sytuację finansową i kryzys, spowodowany pandemią.

Boeing 777X oferuje dwie wersje samolotów - 777-8 oraz większy i bardziej atrakcyjny dla klientów 777-9, który pomieści 406 pasażerów, konkurując w ten sposób z Airbusem A350-1000, zabierającym na pokład 360 podróżnych. Nowoczesne dwusilnikowe maszyny zastąpią w przyszłości czterosilnikowe B747 oraz A380, które są systematyczne wycofywane z flot linii lotniczych na całym świecie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Emirates odkładają dostawy Boeingów 777X do 2023 roku

Biznes i przemysł

Emirates odkładają dostawy Boeingów 777X do 2023 roku

Rafał Dybiński 30 grudnia 2020

Qatar Airways negocjują opóźnienie 200 samolotów Boienga i Airbusa

Biznes i przemysł

Qatar Airways negocjują opóźnienie 200 samolotów Boienga i Airbusa

Rafał Dybiński 14 maja 2020

Wietnamskie Bamboo Airways zamówią 12 Boeingów 777X

Biznes i przemysł

Wietnamskie Bamboo Airways zamówią 12 Boeingów 777X

Emilia Derewienko 18 lutego 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5