Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Enter Air odebrał kolejnego boeinga B737-800

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
01-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/ Air Journal

Podziel się ze znajomymi:

Enter Air pozyskał kolejnego boeinga B737-800. Samolot o tymczasowej rejestracji LY-BQM, który jest 31. maszyną w barwach linii, wylądował wczoraj (31 maja) wieczorem na Lotnisku Chopina. Dodatkowy samolot zwiększy możliwości przewozowe w sezonie letnim i pozwoli obsłużyć ruch turystyczny także na innych rynkach. Informacje o dostawie maszyny potwierdził nam zarząd polskiej linii czarterowej.

Samolot przyleciał z dwoma międzylądowaniami z lotniska Denpasar na Bali. Trasa przebazowania (30-31 maja) lotu LYBQM to: Denpasar (DPS) - Ćennaj (Chennai MAA) - Manama, Bahrajn (BAH) – Warszawa Lotnisko Chopina (WAW). W ciągu kilku najbliższych dni samolot ten zadebiutuje na siatce połączeń Entera, a po wpisaniu do polskiego rejestru statków powietrznych otrzyma rejestrację SP-ESN. To 22. B737-800 Entera i ogólnie 31. samolot w barwach linii.

Maszyna o oznaczeniu LN5184/MSN42805 i przyszłej rejestracji SP-ESN leasingowana jest, według internetowych baz danych, od firmy Carlyle Aviation Partners. Wspomniany B737 wyprodukowany został w listopadzie 2014 r., w którym to trafił do indyjskiej linii Jet Airways. Następnie po wycofaniu przez przewoźnika, w latach 2019-2020 samolot latał dla linii Vistara. Potem maszyna trafiła do Samoa Airways i latała tam w latach 2021-2022, aby wylądować w australijskiej linii REX Airlines na lata 2022-2024. Ostatecznie maszyna trafiła teraz do Enter Air, a na pokład, podobnie jak pozostałe B737-800, zabiera 189 pasażerów.

Przewoźnik wybiera po raz kolejny B737-800, ponieważ problemem staje się miesięczna cena dzierżawy, która jest o ponad 100 tys. dolarów wyższa niż dwa/trzy lata temu, a przypadku nowych B737 MAX jeszcze wyższa. Grzegorz Polaniecki, dyrektor generalny Enter Aira, wielokrotnie wspominał na łamach naszego portalu, że jest duży popyt, pomimo tego, że ceny tak bardzo rosną. Dla rodzimej linii posiadanie floty złożonej tylko z 737 MAX jest zwyczajnie za drogie, mimo oszczędności jakie daje ten samolot w kwestii konsumpcji paliwa.

W nieoficjalnych rozmowach lessorzy przyznają, że problemy Boeinga i mała dostępność samolotów wywindowały ceny ostro w górę. Za B737-800 musimy zapłacić widełki 250-300 tys. dolarów miesięcznie. Natomiast leasing B737 MAX, to już koszt co najmniej 400 tys. dolarów miesięcznie, a momentami kwota ta oscyluje nawet w okolicach 450-460 tys. dolarów miesięcznie.

Flota przewoźnika

Obecna flota Enter Air składa się aktualnie z 31 boeingów B737: 22 737-800NG i dziewięciu 737-8 MAX. Dla Entera latają obecnie także dwa B737-800 wynajęte (ACMI) od słowackiej linii Air Explore (OM-FEX i OM-KEX). Jak wcześniej dowiedział się Rynek Lotniczy, podpisane zostały listy intencyjne na pozyskanie w 2025 r. dwóch B737-800 i jednego B737-8 MAX, ale nowych samolotów ma być jednak więcej. Pisaliśmy o tym w artykule "Enter Air: Co najmniej trzy kolejne B737 w 2025". Z ostatnich informacji wynika, że do floty Entera mogą dołączyć cztery maszyny: jeden nowy B737-8 MAX oraz trzy używane B737-800NG.

Warto dodać, ze linia w tym roku świętowała 15 lat od pierwszego lotu z pasażerami. Więcej na ten temat w naszym artykule „To już 15 lat polskiej linii Enter Air”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lars Wagner zostanie prezesem Airbus Commercial

Biznes i przemysł

Lars Wagner zostanie prezesem Airbus Commercial

inf. pras. 10 lipca 2025

Norwegian: Loty Belgrad – Oslo z międzylądowaniem w Krakowie

Pasażer i linie lotnicze

Siemens. ICE 3neo na testach w Żmigrodzie. Po co?

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Enter Air z centrum szkoleniowym

Biznes i przemysł

Enter Air z centrum szkoleniowym

Redakcja 06 lipca 2025

Enter Air. Kolejny boeing B737-800 w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air. Kolejny boeing B737-800 w Warszawie

Piotr Bożyk 20 czerwca 2025

Bazylea – Kosowo. Enter Air uruchomi rejsy w otwartej sprzedaży

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Lars Wagner zostanie prezesem Airbus Commercial

Biznes i przemysł

Lars Wagner zostanie prezesem Airbus Commercial

inf. pras. 10 lipca 2025

Norwegian: Loty Belgrad – Oslo z międzylądowaniem w Krakowie

Pasażer i linie lotnicze

Siemens. ICE 3neo na testach w Żmigrodzie. Po co?

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Enter Air z centrum szkoleniowym

Biznes i przemysł

Enter Air z centrum szkoleniowym

Redakcja 06 lipca 2025

Enter Air. Kolejny boeing B737-800 w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air. Kolejny boeing B737-800 w Warszawie

Piotr Bożyk 20 czerwca 2025

Bazylea – Kosowo. Enter Air uruchomi rejsy w otwartej sprzedaży

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij