Kilka dni temu, na lotnisku bazowym KLM – Amsterdam Schiphol, ruszyły do pracy nowe ciągniki holownicze do samolotów. Zasilane prądem holowniki marki Goldhofer Phoenix AST2E, zastępują obecne modele z silnikiem diesla.
Nowe pojazdy oferują większą wszechstronność niż obecny elektryczny sprzęt tego typu, ponieważ mogą pchać i holować zarówno małe samoloty, jak i duże maszyny – aż do rozmiarów Boeinga 777.
Tutaj można obejrzeć jak działają.
Nowe ciągniki holownicze są całkowicie bezemisyjne i znacznie cichsze, a dzięki ulepszonemu zawieszeniu zapewniają również wyższy komfort obsługującym je operatorom. Przekłada się to na lepsze warunki pracy oraz natychmiastowy, pozytywny wpływ na jakość powietrza na płycie lotniska.
Jest to kolejny krok w realizacji celów środowiskowych KLM. Przewoźnik chce osiągnąć zerową emisji spalin w operacjach naziemnych do 2030 roku.