Enter Air podpisał z mLeasing umowę finansowania Boeinga 737-800. Wartość podpisanego na 6 lat kontaktu to ponad 98,9 mln zł. Umowa jest kolejnym etapem programu optymalizacji kosztów floty przewoźnika.
– Sfinalizowaliśmy kolejną transakcję zamiany leasingu operacyjnego na leasing finansowy, która wpisuje się w naszą strategię optymalizacji kosztów floty. W rezultacie podpisanej umowy w ten sposób finansowanych jest aktualnie 6 Boeingów 737-800 – mówi Grzegorz Polaniecki, prezes Enter Air.
Kolejny 737-800Umowa została zawarta w oparciu o tzw. leasing zwrotny, polegający na wykupie samolotu z leasingu operacyjnego u innego leasingodawcy i zamianę na leasing finansowy. Podpisana umowa to kolejna transakcja tego typu zawarta przez Enter Air. mLeasing finansuje obecnie dwa samoloty, PKO Leasing trzy, a Santander Leasing jeden.
Pod koniec listopada informowaliśmy o dostarczeniu pod skrzydła Enter Air
innego Boeinga 737-800. Maszyna została sprowadzona z Irlandii i należała wcześniej do
upadłej linii lotniczej, Primera Air. – Sprawdzone i niezawodne Boeingi 737-800 mogą każdorazowo zapewnić wygodną podróż nawet 189 pasażerom. Maszyny te sprawiają, że flota Enter Air jest wyjątkowo ekonomiczna, bezpieczna i komfortowa. Kolejny samolot tego typu oznacza zatem większy komfort dla pasażerów oraz większe możliwości dla touroperatorów, z którymi współpracujemy – mówił wówczas szef przewoźnika.
Enter Air już po odbiorze pierwszego MAX-aRewolucja flotowa zaczęła się w Enter Air jeszcze w 2017 roku. Wtedy też linie zakończyły wymianę maszyn na samoloty nowszej generacji. W ramach programu osiem egzemplarzy Boeing 737-400 zostało wymienionych na Boeingi 737-800.
Przewoźnik odebrał również na początku grudnia
pierwszego Boeinga 737 MAX 8. Nowe samoloty będą służyły głównie do obsługi rynku polskiego, ale linie dostają też pytania od touroperatorów z całej Europy. Łącznie zamówionych zostało sześć egzemplarzy tego najnowocześniejszego obecnie wąskokadłubowca.
Kolejny MAX zostanie odebrany przez przewoźnika w ciągu kilku tygodni, a pozostałe cztery maszyny dołączą do floty w kolejnych latach.
Pierwsze dwa nowe samoloty są finansowane na zasadzie leasingu finansowego przez bank DVB, jeden z największych na świecie podmiotów finansujących branżę lotniczą. Łączna kwota finansowania dwóch pierwszych samolotów wynosi 374 mln zł.