Rodzina E-Jetów E2 firmy Embraer, E190-E2 i E195-E2, otrzymała certyfikat typu od singapurskiego Civil Aviation Authority of Singapore (CAAS). Wcześniej takie certyfikaty przyznali kanadyjski Transport Canada Civil Aviation (TCCA), Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa oraz brazylijska Narodowa Agencja Lotnictwa Cywilnego (ANAC).
Certyfikacja wykazała, że maszyna spełnia wymogi wszystkich przepisów lotniczych oraz ochrony środowiska wydanych przez singapurską agencję. Otrzymany certyfikat pozwala singapurskim liniom lotniczym, jak również tym, które stosują przepisy CAAS na użytkowanie i obsługę samolotów E-Jet E190-E2 oraz E195-E2.
- Cieszymy się z certyfikacji typu E190-E2 i E195-E2 i dziękujemy CAAS za ich dokładną ocenę. To kolejny kamień milowy, który udało nam się osiągnąć, ponieważ pracujemy nad tym, aby nowoczesny, paliwooszczędny E190-E2 firmy Embraer wzbił się w powietrze w barwach Scoot w 2024 roku - powiedział Raul Villaron, wiceprezes i szef regionu Azji i Pacyfiku w Embraer Commercial Aviation.
Tutaj warto dodać, że linia Scoot doda do floty w przyszłym toku początkowo
dziewięć nowych embraerów E190-E2, aby wesprzeć strategię odbudowy i rozwoju swojej siatki połączeń. Nowe samoloty będą leasingowane od firmy Azorra Aviation.
- Certyfikacja E190-E2 i E195-E2 przez Urząd Lotnictwa Cywilnego w Singapurze stanowi ważny kamień milowy dla Scoot. Wzmacnia to nasze zaangażowanie w obsługę nowoczesnej i paliwooszczędnej floty i przybliża nas o krok do oferowania naszym klientom większych możliwości podróżowania. Jako pierwszy singapurski przewoźnik obsługujący samoloty E2, z niecierpliwością czekamy na poprawę łączności w Azji i dalszy rozwój Singapuru jako centrum podróży regionalnych - powiedział Leslie Thng, dyrektor generalny Scoot.
Samoloty E190-E2 i E195-E2 zostały zaprojektowane z wykorzystaniem doświadczenia 20 mln godzin w powietrzu zdobytego przez pierwszą generację E-Jetów, zapewniając, że samoloty E2 są nowoczesne i zaawansowane, a jednocześnie zachowują dojrzałość i niezawodność samolotów poprzedniej generacji. Pierwsza generacja E-Jetów jest jednym z najbardziej udanych programów samolotów komercyjnych w branży> Lata w 80 liniach lotniczych w 50 krajach.
Rodzina E-Jet E2W 2013 r. Embraer ogłosił następcę pierwszej rodziny E-Jetów. E2 to druga generacja samolotów regionalnych brazylijskiej firmy. Modele E175-E2 i E195-E2 są nieco większe od obecnych wersji. E175-E2 ma o jeden rząd siedzeń więcej i pomieści do 88 pasażerów. E195-E2 "urósł" aż o trzy rzędy siedzeń do maksymalnej pojemności 146 pasażerów. E190-E2 został podobnej wielkości, co teraz i będzie mógł przewozić do 110 osób.
Samoloty z rodziny E2 otrzymały nowe silniki, skrzydła, nową kabinę a także pełny system fly-by-wire (FBW). Wyłącznym dostawcą silników jest firma Pratt & Whitney. Nowe modele z rodziny E175 oraz E190/195-E2 są napędzane kolejno przez silniki PurePower PW1700G i PW1900G. Zastępują one obecnie użytkowane jednostki napędowe General Electric CF34.
Pierwszego E-Jeta E2 (E190-E2) dostarczono do linii Wideroe w maju 2018 r., pierwszego E195-E2 we wrześniu 2019 r. do linii Azul, natomiast wejście do służby najmniejszej wersji z rodziny E-Jetów E2, E175-E2, zostało opóźnione o ponad rok do 2024 r. Pierwszy z tych samolotów ma zostać dostarczony do linii SkyWest. Brazylijski producent przewiduje, że w ciągu następnych 20 lat na rynku będzie zapotrzebowanie na 6400 nowych samolotów o wielkości do 130 miejsc. Obecnie Embraer, według swoich danych, ma około 49 proc. udziału w tym rynku. Do tej pory zamówiono 270 embraerów E-jet E2, w tym 236 E195-E2. Do końca października br. dostarczono 81 samolotów z rodziny E2: 18 E190-E2 oraz 63 E195-E2.