Partner serwisu
Biznes i przemysł

Embraer E195-E2 z certyfikatem stromego podejścia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
11-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Drugi samolot z rodziny embraerów E-Jet E2, E195-E2, uzyskał certyfikat stromego podejścia (steep approach), który jest wymagany do wykonywania operacji na lotnisku Londyn City Airport (LCY). Certyfikat Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) został przyznany na początku listopada br.

Certyfikacja poświadcza, że samolotem można bezpiecznie podchodzić do lądowania na ścieżce o nachyleniu do 5,5 proc., niemal dwukrotnie więcej niż standardowe 3 proc. Tak stromo ląduje się m.in. w Londynie-City, miejskim porcie lotniczym obsługującym stolicę Wielkiej Brytanii. Z uwagi na wysokie wieżowce w sąsiedztwie lotniska, samoloty muszą szybciej niż normalnie zniżać do lądowania oraz wznosić się po starcie. System ten jest aktywowany poprzez specjalną aktualizację oprogramowania i zainstalowanie odpowiedniego przełącznika "Steep Approach" na panelu kontrolnym w kokpicie. Dzięki temu, że kokpit rodzin E-Jet E1 i E2 jest wspólny, piloci, którzy zostali już dopuszczeni do eksploatacji na lotnisku City Airport nie muszą przechodzić szkolenia z zakresu stromego podejścia na symulatorze.

Podczas lotów certyfikacyjnych, dane EASA potwierdziły, że E195-E2, podobnie jak i E190-E2, ma najniższy poziom hałasu spośród wszystkich samolotów wąskokadłubowych nowej generacji i będzie jedynym odrzutowcem operującym na City Airport, który uzyskał certyfikat zgodności z surowymi przepisami ICAO zawartymi w rozdziale 14. Skrzydła, silniki i systemy nowego samolotu sprawiają, że samolot jest znacznie cichszy niż poprzedni E190, co dla społeczności wokół tego lotniska oznacza to, że ślad hałasu E195-E2 przy starcie jest o ponad 60 proc. mniejszy niż obecnych E190 operujących z City Airport.

- Certyfikacja E195-E2 oznacza nową, ekscytującą erę dla lotniska London City Airport. Zdolność do obsługi większej liczby pasażerów przy jednoczesnym zachowaniu znacznie niższego zużycia paliwa jest świadectwem naszego zaangażowania w ścisłą współpracę z producentami samolotów w celu certyfikacji czystszych, cichszych samolotów nowej generacji. Z niecierpliwością oczekujemy, że linie lotnicze obecne na London City Airport rozpoczną komercyjne operacje E195-E2. Warto dodać, że m.in. nasza ostatnia inwestycja w osiem nowych stanowisk dla samolotów o kodzie C została dokonana z myślą o tej maszynie - powiedziała Alison FitzGerald, dyrektor operacyjna lotniska London City Airport.

Ekologiczne zalety E195-E2 sięgają znacznie dalej niż jego cichsza praca. Samolot jest o 19 proc. bardziej wydajny niż jego poprzednik pod względem spalania paliwa i emisji spalin, jednocześnie znacznie poprawiając swoje osiągi - zasięg z Londynu City zwiększył się prawie dwukrotnie dzięki rodzinie E2 do ponad 4 tys. km, co pozwala na dotarcie do takich miejsc jak Istambuł, Casablanca czy Moskwa.

Możliwości operacji w Londynie-City ogranicza, poza stromą ścieżką podejścia, także krótka droga startowa. Z tego powodu tylko niektóre wersje samolotów mogą być wykorzystywane do lotów z tego portu lotniczego. Obecnie nieco ponad 50 proc. rejsów obsługują embraery 190, a kolejne 50 proc., to airbusy A220 i bombardiery Q400. Popularne są także embraery 170. Największymi samolotami regularnie latającymi do Londynu-City są jeszcze obecnie airbusy A220. Zdetronizowały one airbusy A318, które latały w konfiguracji tylko z klasą biznes do Nowego Jorku-JFK. A318 zostały wycofane z floty British Airways w lipcu 2020 roku. Natomiast jeżeli E195-E2 pojawi się regularnie na lotnisku City, to wtedy on będzie największą maszyną latającą z tego portu lotniczego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Niderlandy zamówiły moduły medyczne do embraerów C-390

Biznes i przemysł

Niderlandy zamówiły moduły medyczne do embraerów C-390

Piotr Bożyk 05 lipca 2025

Embraer: Portugalia zwiększyła zamówienie na C-390

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Niderlandy zamówiły moduły medyczne do embraerów C-390

Biznes i przemysł

Niderlandy zamówiły moduły medyczne do embraerów C-390

Piotr Bożyk 05 lipca 2025

Embraer: Portugalia zwiększyła zamówienie na C-390

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij