Partner serwisu
Biznes i przemysł

EASA: Boeingi 737 MAX wrócą w I kwartale 2020

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Reuters

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
EASA: Boeingi 737 MAX wrócą w I kwartale 2020
fot. Piotr BożykUziemiony MAX LOT w Lublinie
Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) poinformowała, że uziemione od wielu miesięcy MAX-y prawdopodobnie wrócą do służy w Europie w pierwszym kwartale roku 2020.

Jak podaje Reuters, EASA spodziewa się, że decyzje zapadną już w styczniu, ale organy krajowe i linie lotnicze mogą potrzebować kolejnych dwóch miesięcy na przywrócenie Boeingów 737 MAX do lotów.

Europejscy eksperci udali się w zeszłym tygodniu do zakładów Rockwell Collins w Cedar Rapids w stanie Iowa, aby rozpocząć audyt „akceptowalnej ostatecznej” wersji oprogramowania. EASA zamierza także przeprowadzić własny program kontrolny, w tym testy na symulatorze oraz w locie, zanim pozwoli na przywrócenie MAX-ów do służby w Europie.

– Dużo pracy wykonano przy projektowaniu oprogramowania – powiedziała Reutersowi Patrick Ky, szef EASA, ale dodał także, że jest jeszcze trochę do zrobienia. Nadal nie wyjaśniona pozostaje kwestia, czy piloci MAX-ów będą musieli przejść dodatkowe szkolenia, co mogłoby wydłużyć proces powrotu samolotów. Decyzja w tym zakresie ma zostać podjęta przez EASA dopiero po przeprowadzeniu wspomnianych testów.

W ciągu ostatnich kilku tygodni Southwest Airlines, American Airlines, United Airlines oraz Air Canada poinformowały o uziemieniu MAX-ów do stycznia lub lutego 2020 roku. W Europie spore problem z MAX-ami ma Ryanair, który planował, że w lecie 2020 roku pasażerów będzie wozić 58 maszyn tego typu – te założeni już teraz zostały zweryfikowane o połowę.

MAX-y nie latają od marca tego roku. Problemy i pytania o bezpieczeństwo najnowszego wąskokadłubowego samolotu amerykańskiego producenta zaczęły się po katastrofie boeinga 737 MAX 8 linii Ethiopian Airlines, który wykonując rejs ET302 rozbił się wkrótce po starcie z lotniska w Addis Abebie. Katastrofa drugiego B737 MAX 8 (wcześniej rozbił się MAX linii Lion Air) doprowadziła do uziemienia tych samolotów przez władze lotnicze na całym świecie.

Według "The Washington Post" firma już w 2016 roku, czyli dwa lata przed pierwszą katastrofą, wiedziała, że zamontowany w Maksie system ma poważną wadę. Ówczesny główny pilot techniczny projektu Boeing 737 pisał do innego pilota, że system "włącza się jak szalony" i że problem z nim jest "rażący". Tych opinii nie przekazano do amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), która miała dopuścić maszyny do służby. W 2017 roku MAX-y zaczęły latać. Rok później doszło do pierwszej katastrofy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Zobacz również:

Transport Canada dokona w przyszłym tygodniu serii kontroli B737 MAX

Biznes i przemysł

Transport Canada dokona w przyszłym tygodniu serii kontroli B737 MAX

Rafał Dybiński 21 sierpnia 2020

Boeing stracił w lipcu 43 zamówienia i dostarczył tylko cztery samoloty

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Zobacz również:

Transport Canada dokona w przyszłym tygodniu serii kontroli B737 MAX

Biznes i przemysł

Transport Canada dokona w przyszłym tygodniu serii kontroli B737 MAX

Rafał Dybiński 21 sierpnia 2020

Boeing stracił w lipcu 43 zamówienia i dostarczył tylko cztery samoloty

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5