Partnerzy serwisu:
PRAWO I POLITYKA

FAA: Nadal rozważamy, czy i kiedy 737 MAX poleci


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-10-30 12:35
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ eu.usatoday.com/ pasazer.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

FAA: Nadal rozważamy, czy i kiedy 737 MAX poleci
Fot. CNN Media
W ostatni wtorek minął rok od katastrofy należącego do Lion Air 737 MAX. Zginęło w niej 189 osób. Ta smutna rocznica skłoniła Stephena Dicksona szefa Federalnej Administracji Lotnictwa do zabrania głosu. Nie jest jednak przypadkiem, że oświadczenie zbiega się z terminem przesłuchania przed Kongresem dyrektora generalnego Boeinga – Dennisa Muilenburga.
Kilka dni temu ukazał się raport indonezyjskich śledczych. Wynika z niego, że do tragedii, która kosztowała życie więcej osób niż pochłonęła największa katastrofa w historii polskiego lotnictwa, doprowadził wadliwy system MCAS, niedostateczne przeszkolenie pilotów i błędy w serwisowaniu samolotu przez mechaników. Za te dwie pierwsze przyczyny odpowiada Boeing i… FAA.

– Jako administrator FAA zapewniam podróżujących, że oddani swojej pracy profesjonaliści z mojej agencji nigdy nie spoczną w swojej misji poprawy bezpieczeństwa ruchu lotniczego. Światowa społeczność lotnicza musi nadal koncentrować się zrozumieniu, w jaki sposób interakcja człowieka wpływa na bezpieczeństwo maszyn, którymi latamy. Będzie to wymagało ścisłej współpracy organów regulacyjnych w celu ponownego przeanalizowania długookresowych założeń w celu osiągnięcia wyższego poziomu bezpieczeństwa – stwierdził Stephen Dickson. – FAA jest w pełni zaangażowana w realizację wszystkich zaleceń zgłoszonych przez śledczych, w tym tych, które odnoszą się do tego, kiedy, czy i na jakich warunkach 737 MAX powróci do służby. Jak wielokrotnie powtarzaliśmy, samolot będzie latał tylko i wyłącznie, gdy zostanie uznany za w pełni bezpieczny – podkreślił szef Agencji.

Warto zwrócić uwagę, że tuż po drugiej katastrofie MAX-a ukazały się informacje świadczące o tym, że FAA, nie mając wystarczającej ilości pieniędzy i specjalistów, zatrudniało do certyfikacji MAX-ów ekspertów zewnętrznych z Boeinga. Sytuacja kuriozalna. Pogłębia ją jeszcze raport przygotowany na zlecenie FAA przez międzynarodowych specjalistów. Nie tylko potwierdzili oni łamanie zasady, że nie można być sędzią we własnej sprawie, ale i wykazali, że producent naciskał na swoich pracowników, by ci pomogli regulatorowi szybko i bezproblemowo certyfikować maszynę, która miała jak najszybciej stanąć w szranki z A320neo i bić się o najintratniejszy segment rynku.

Słowa Dickson mogą być próbą ucieczki od odpowiedzialności Agencji za to, że najpierw na rynek trafił nieprzetestowany samolot, a potem FAA razem z producentem zapewniali o „pełnym zaufaniu do MAX-ów”, mimo że cały świat nakazał uziemienie najnowszych 737.

Obecnie szef Boeinga tłumaczy się przed kongresmenami. Przypomnijmy, że domagają się oni głębokich zmian w zarządzie koncernu oraz przebudowania procesu certyfikacji maszyn. – Tutaj nie chodzi o to, że jeden człowiek popełnił błąd. Nie mogą go po prostu powiesić i powiedzieć, że był odpowiedzialny za całe to nieszczęście. Tu chodzi o kulturę korporacyjną i nie sądzę, że całą sytuację można uporządkować w sytuacji, kiedy ludzie, którzy są jej częścią, nadal są w firmie – mówił Reutersowi demokratyczny kongresmen Peter DeFazio. To właśnie ten polityk stoi na czele Komisji Transportu i Infrastruktury, która dziś przesłuchuje Dennisa Muilenburga. Zeznania dyrektora generalnego Boeinga będą istotne nie tylko dla przyszłości samego producenta, ale również i dla Federalnej Administracji Lotnictwa.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
FAA: Kolejne wady w Boeingach 737 MAX

Biznes i przemysł

FAA: Kolejne wady w Boeingach 737 MAX

Emilia Derewienko 27 czerwca 2019

FAA i Boeing z poważnymi zarzutami o certyfikację B737 MAX

Biznes i przemysł

FAA i Boeing z poważnymi zarzutami o certyfikację B737 MAX

Piotr Bożyk 22 marca 2019

 

USA i Kanada: Boeingi 737 MAX uziemione do lutego 2020

Biznes i przemysł

USA i Kanada: Boeingi 737 MAX uziemione do lutego 2020

01 listopada 2019

KLM: Śmieci z samolotu przetwarzane na... narzędzia

Biznes i przemysł

KLM: Śmieci z samolotu przetwarzane na... narzędzia

01 listopada 2019

LOT: 15. Boeing Dreamliner wylądował w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

LOT: 15. Boeing Dreamliner wylądował w Warszawie

01 listopada 2019

VietJet kolejnym klientem airbusa A321XLR

Infrastruktura i lotniska

VietJet kolejnym klientem airbusa A321XLR

31 października 2019

Łowca mil, który wylatał ich już ponad 21 milionów

Pasażer i linie lotnicze

Łowca mil, który wylatał ich już ponad 21 milionów

31 października 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5