Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing stracił w lipcu 43 zamówienia i dostarczył tylko cztery samoloty


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-08-12 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing stracił w lipcu 43 zamówienia i dostarczył tylko cztery samoloty
fot. Boeing
Klienci Boeinga zrezygnowali w tym roku z zamówień już ponad 400 uziemionych wciąż samolotów 737 MAX. Producent z Chicago dostarczył w lipcu odbiorcom zaledwie cztery maszyny – informuje Agencja Reutera.
Boeing w pierwszym wakacyjnym miesiącu stracił kolejne 43 zamówienia na samoloty 737 MAX. To zwiększyło liczbę anulacji lub zamian na inną wersję maszyn do 416 w tym roku oraz do 864 w sumie. Proces ponownej certyfikacji 737 MAX przeciąga się i linie lotnicze na całym świecie raczej nie skorzystają z tych samolotów przed końcem jesieni bieżącego roku.

Zaledwie cztery lipcowe dostawy dotyczą frachtowców 767 dla FedEx i 777 dla DHL oraz po jednym dreamlinerze 787 dla Air France i Turkish Airlines. To na razie daje liczbę 74 odebranych maszyn producenta z Chicago w tym roku.

Boeing przed dwoma laty dostarczył rekordowe 806 samolotów. Dwie katastrofy 737 MAX należących do Lion Air i Ethiopian Airlines oraz kryzys wywołany pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 sprawiły jednak, że popyt na maszyny producenta z Chicago gwałtownie spadł. Prognozy Jefferies przewidują dostawy najwyżej 138 samolotów Boeinga w 2020 roku. Przed rokiem było ich 380.

Boeing nie zdobył w lipcu żadnych nowych zamówień. Anulacje dotyczyły 35 zamówień na 737 MAX od leasingodawców samolotów AerCap i Alafco. Kolejnych pięć zgłosiła Canada Jetlines, następne dwie Avalon, a jeszcze jedną dołożył anonimowy klient. To dało w pierwszym wakacyjnym miesiącu stratę 43 zamówień.

Producent z Chicago wstrzymał wszystkie dostawy wąskokadłubowego odrzutowca w marcu ubiegłego roku, kiedy to Federalna Administracja Lotnicza (FAA) uziemiła samolot po śmierci 346 osób w katastrofach dwóch samolotów B737 MAX, wykorzystywanych do obsługi pasażerów przez Lion Air i Ethiopian Airlines. Kryzys związany z uziemieniem tej wersji maszyny kosztował Boeinga już 19 mld dolarów. Producent z Chicago musiał zmniejszyć tempo pracy i spowolnił łańcuch dostaw. Trwają także dochodzenia karne i kongresowe.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
AerCap anulował zamówienie 15 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

AerCap anulował zamówienie 15 boeingów 737 MAX

Avgeek 01 sierpnia 2020

B737 MAX wróci do latania najwcześniej w połowie października

Biznes i przemysł

B737 MAX wróci do latania najwcześniej w połowie października

Rafał Dybiński 23 lipca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5