Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Cirium: LOT ósmy wśród najpunktualniejszych linii w Europie


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2022-01-17 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Cirium: LOT ósmy wśród najpunktualniejszych linii w Europie
fot. Piotr Bożyk
Delta Air Lines zostały uznane za najbardziej punktualne linie lotnicze w 2021 roku. Port lotniczy Tokio-Haneda wygrał ranking na najbardziej punktualne lotnisko na świecie. Flagowy przewoźnik z Polski – PLL LOT – zajął ósme miejsce w rankingu europejskim. Ranking sporządził Cirium – światowym lider w dziedzinie danych i analiz dotyczących lotnictwa i podróży. 
W 2021 roku globalne linie lotnicze wykonały prawie 25 mln lotów, co stanowi wzrost o 10 proc. w stosunku do 2020 r., ale nadal jest to spadek o 36 proc. w porównaniu do przedpandemicznego 2019 roku.

Globalnym przewoźnikiem, który zanotował najlepszy wynik pod względem punktualności są japońskie linie lotnicze All Nippon Airways (ANA). Największe linie lotnicze w Japonii wygrały również w kategorii punktualności w regionie Azja-Pacyfik. W Europie wygrał hiszpański tani przewoźnik – Vueling. W Ameryce Północnej tytuł powędrował do zdobywcy platynowej nagrody.

Panamskie linie lotnicze Copa Airlines otrzymały laur w kategorii przewoźników z Ameryki Łacińskiej. W regionie Afryka-Bliski Wschód najbardziej punktualny okazał się tani przewoźnik Safair. Najlepszym tanim przewoźnikiem, którego operacje są zakłócane w bardzo małym stopniu jest Solaseed.

Delta z platynową nagrodą

Platynową Nagrodę najlepszych linii lotniczych na świecie, które w ubiegłym roku wykazały się doskonałością operacyjną, otrzymały Delta Air Lines. Jest to przewoźnik o najlepszych wynikach na świecie, jeśli chodzi o punktualność, złożoność operacyjną i zdolność do ograniczania wpływu zakłóceń lotu na pasażerów.

– To kolejny trudny rok dla branży lotniczej. Jednak rok 2021 jest z pewnością lepszy niż rok 2020, który wyznacza początek ożywienia przemysłu lotniczego. Po kompleksowej ocenie wielkości, sieci, czasu opóźnień i liczby zrealizowanych lotów, Delta wyróżnia się, co jest wyrazem uznania dla jej wybitnych wysiłków i osiągnięć w trudnym okresie. All Nippon Airways (ANA) zostały uznawane za najbardziej punktualne linie lotnicze na świecie. Gratulacje dla Delta Airlines, All Nippon Airways i regionalnych mistrzów – powiedział dyrektor generalny Cirium, Jeremy Bowen.

Globalne linie lotnicze

All Nippon Airways zostały ocenione jako linie lotnicze o najwyższym wskaźniku punktualności na świecie. Legitymują się 95 proc. wskaźnikiem punktualności. Drugie miejsce zajmuje drugi największy przewoźnik z Japonii – JAL – z punktualnością na poziomie 94,1 proc., co również odzwierciedla wysoki standard JAL. Trzecie miejsce zajął Aerofłot. Rosyjski flagowiec osiągnął wynik 91 proc. Następne są linie LATAM i Delta, ze wskaźnikami punktualności odpowiednio na poziomie 88,7 proc. i 87,8 proc. Europa Vueling, Iberia Express i Iberia, które wchodzą w skład grupy IAG, zajmują trzy z pięciu pierwszych miejsc w kategorii punktualności linii lotniczych w Europie, ze wskaźnikami punktualności odpowiednio 92,1 proc., 91,8 proc. i 90,3 proc.

Warto zauważyć, że Vueling Airlines rozszerzyły swoją sieć operacyjną na świat w 2021 roku, a wskaźnik punktualności jego międzynarodowych połączeń lotniczych w trzecim kwartale wyniósł 65 proc.

Punktualność Polskich Linii Lotniczych LOT wynosi 87,78 proc., co ostatecznie pozwoliło zająć ósmą lokatę. Polski flagowiec wyprzedził holenderskie narodowe linie lotnicze KLM (86,07 proc.), czy nowo powstałego włoskiego przewoźnika ITA Airways. Od LOT-u bardziej punktualne okazały się linie Austrian Airlines (89,6 proc, siódme miejsce) czy przechodzący restrukturyzację Norwegian Air Shuttle. Skandynawski niskokosztowiec zajął trzecie miejsce z wynikiem 91,54 proc.

Ameryka Północna

Delta została oceniona jako najbardziej punktualna linia lotnicza w Ameryce Północnej ze wskaźnikiem punktualności na poziomie 87,7 proc. przewyższając Alaska Airlines i American Airlines, które osiągnęły wyniki powyżej 80 proc., a dokładnie mówiąc 81,7 proc. i 80,5 proc.

Ameryka Łacińska

Linie lotnicze Copa Airlines teraz mocno wracają do swojej normalnej działalności i obsługują rozszerzający się rozkład lotów z bardzo wysokim wskaźnikiem punktualności. Przewoźnik zdobył mistrzostwo w Ameryce Łacińskiej z 90,3 proc. wskaźnikiem punktualności. Następne są argentyńskie linie lotnicze Aereolineas Argentinas i brazylijskie linie Azul z odpowiednio 89,17 proc. i 88,91 proc. wskaźnikiem punktualności.

Krajowa dominacja Azul w Brazylii znajduje odzwierciedlenie w liczbie lotów, które zostały wykonane od czerwca do grudnia. LATAM (88,67 proc. punktualności) odnotował ponad 190 tys. lotów — ponad dwukrotnie więcej niż pozostali przewoźnicy z pierwszej siódemki, poza Azulem, który wykonał około 140 tys. lotów.

Azja i Pacyfik

W regionie Azji i Pacyfiku czołowe japońskie linie lotnicze ANA i JAL znalazły się na szczycie regionalnej kategorii. Linie lotnicze obsługujące loty międzynarodowe w Azji są w zasadzie nadal w stanie quasi hibernacji. Lepiej radzą sobie linie lotnicze, gdzie występuje duży rynek lotów krajowych. W tym roku 10 największych linii lotniczych w regionie Azji i Pacyfiku jest zdominowanych przez przewoźników oferujących przeloty bez przekraczania międzynarodowej granicy. Pierwsze sześć miejsc zajęli następujący przewoźnicy: ANA, JAL, Virgin Australia, Air New Zeland, Qantas oraz IndiGo. Wynik indyjskiej linii robi wrażenie (89 proc. punktualności lotów), ze względu na nakładane różnych ograniczeń w podróżach lotniczych przez poszczególne stany.

Bliski Wschód i Afryka

Safair, tanie linie lotnicze z Republice Południowej Afryki, wyróżniły się w kategorii Bliski Wschód i Afryka wskaźnikiem punktualności lotów wynoszącym 96,4 proc. Firma nie była uwzględniona w raporcie punktualności z 2019 r. W zeszłym roku Rozszerzyła swoją międzynarodową działalność na Mauritius. Royal Jordanian i Emirates spisały się dobrze w przeglądzie regionu, osiągając odpowiednio 89 proc. i 86,7 proc. punktualności. Wysoko oceniany przewoźnik z Dohy, Qatar Airways, który wygrał ranking w 2019 roku, zajął dopiero siódme miejsce (79,8 proc.). Został wyprzedzony przez etiopskiego flagowca (82
proc.).

Tanie linie lotnicze

Solaseed Air, japoński operator będący spółką zależną ANA, oferujący loty krajowe zajął pierwsze miejsce wśród tanich linii lotniczych w 2021 roku ze wskaźnikiem punktualności lotów wynoszącym 97,9 proc. Linie lotnicze posiadają czternaście tras łączących główne miasta wyspy Kiusiu z lotniskiem Haneda w Tokio czy lotniskiem Naha. Działanie przewoźnika jest bardzo elastyczne.

Niskokosztowcy wykazali się w ubiegłym roku swoją zdolnością do szybkiego przystosowania się do zmieniającego się środowiska z powodu COVID-19. Przewoźnicy skupili się na lotach krótkodystansowych, które okazały się bardziej atrakcyjne dla konsumentów.

Najbardziej punktualne lotnisko na świecie

Raport wymienia również najbardziej punktualny port lotniczy na świecie. Ranking wygrało lotnisko Tokio-Haneda, która może pochwalić się wynikiem punktualności na poziomie 95,55 proc. Drugie miejsce przypadło moskiewskiemu Szeremietiewowi (94,76 proc.). Trzecią lokatę zajął port w chińskim Syczuanie – Chengdu (84,26 proc.). W pierwszej dziesiątce z europejskich lotnisk jest jeszcze Barcelona-El Prat (czwarte miejsce) oraz lotnisko w Monachium, które jest drugim hubem Lufthansy.

Ponieważ Stany Zjednoczone zanotowały się w ubiegłym roku silniejszy wzrost ruchu lotniczego niż większość rynków, nie jest niespodzianką, że 13 z 20 największych światowych lotnisk znajduje się w Stanach Zjednoczonych. Warto zauważyć, że wszyscy zwycięzcy w każdej kategorii lotnisk — globalne, duże, średnie, małe — to lotniska japońskie. Lotnisko Itami znajduje się na szczycie listy dużych lotnisk, z 96,51 proc. lotów odlatujących o czasie.

Międzynarodowy port lotniczy Osaka-Kansai zajmuje pierwsze miejsce w kategorii średnich lotnisk, ponieważ 92,05 proc. jego lotów odleciało na czas, a lotnisko Matsuyama prowadzi na liście małych lotnisk, osiągając 96,05 proc. wszystkich odlotów na czas.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Rejsy PLL LOT do Chin znów czasowo zawieszone

Prawo i polityka

Rejsy PLL LOT do Chin znów czasowo zawieszone

Redakcja/inf. pras. 12 stycznia 2022

Olsztyn-Mazury: Niespełna 47 tys. pasażerów w całym 2021 roku

Infrastruktura i lotniska

Olsztyn-Mazury: Niespełna 47 tys. pasażerów w całym 2021 roku

inf. pras 12 stycznia 2022

PLL LOT. W lutym cztery loty tygodniowo na Sri Lankę

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT. W lutym cztery loty tygodniowo na Sri Lankę

Mateusz Kieruzal 05 stycznia 2022

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5