Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Air France-KLM: 324 mln zysku w Q2 i prawie 23 mln pasażerów


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2022-07-29 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air France-KLM: 324 mln zysku w Q2 i prawie 23 mln pasażerów
fot. Air France-KLM
Holding Air France-KLM wypracował 324 mln euro zysku netto w drugim kwartale bieżącego roku. Narodowi przewoźnicy Francji i Holandii przewieźli w tym czasie w sumie blisko 22,8 mln pasażerów.
Wyniki osiągnięte od kwietnia do końca czerwca są znacznie lepsze od tych z analogicznego okresu przed rokiem. Wówczas grupa linii lotniczych z Europy Zachodniej odnotowała stratę na poziomie 1,5 mld euro i przewiozła ponad trzykrotnie mniej podróżnych.

Oferowanie wzrosło o niemal 82 proc. w odniesieniu do drugiego kwartału z 2021 roku, natomiast przychody były wyższe o prawie 144 proc. Ich wartość osiągnęła poziom 6,7 mld euro.

– Silne ożywienie, jakie obserwujemy tego lata, wystawiło na próbę cały przemysł lotniczy. Chociaż Air France-KLM przygotował się na poziom popytu zbliżony do pułapu sprzed pandemii, to nasze linie lotnicze nie były odporne na wyzwania operacyjne, jakie powstały na całym świecie – podkreślił Ben Smith, prezes holdingu, nawiązując do chaosu na największych europejskich lotniskach i licznych anulacji lub w najlepszym przypadku opóźnień lotów w ostatnich tygodniach z powodu niedoborów kadrowych.

– Satysfakcja konsumenta jest na szczycie naszych priorytetów i wiemy, że nie byliśmy w stanie w pełni zapewnić jakości usług, jakich od nas oczekiwano. Chciałbym podziękować jednak naszym klientom za zaufanie i cierpliwość – przyznał Smith.

– Chciałbym również wyrazić wdzięczność naszym pracownikom za ich zaangażowanie, nawet w trudnych sytuacjach. To dzięki ich poświęceniu i poczuciu odpowiedzialność udało się w tym kwartale osiągnąć przychody i wyniki lepsze niż przewidywaliśmy. Staramy się zwiększyć odporność na zmiany w naszym otoczeniu przy jednoczesnym przyspieszaniu wysiłków, żeby nasza grupa i lotnictwo jako całość były bardziej zrównoważone – podsumował Smith.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Air France KLM: Strategia w kierunku zrównoważonego rozwoju

Biznes i przemysł

Air France KLM: Strategia w kierunku zrównoważonego rozwoju

Redakcja/inf. pras. 03 lipca 2022

Air France: Klasa biznes w nowej odsłonie

Pasażer i linie lotnicze

Air France: Klasa biznes w nowej odsłonie

Avgeek 14 maja 2022

 

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

Prawo i polityka

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

22 września 2022

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

Pasażer i linie lotnicze

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

22 września 2022

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

22 września 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5