Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Budapeszt odlatuje konkurencji z CEE? Korean Air Cargo zainaugurowały loty z Seulu


Wstecz Dalej

Autor:

Tomasz Śniedziewski

Data publikacji:
2020-02-25 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Budapeszt odlatuje konkurencji z CEE? Korean Air Cargo zainaugurowały loty z Seulu
fot. Budapest Airport
Budapeszt odlatuje konkurencji z CEE? Korean Air Cargo zainaugurowały loty z Seulu
Budapeszt odlatuje konkurencji z CEE? Korean Air Cargo zainaugurowały loty z Seulu
Budapeszt odlatuje konkurencji z CEE? Korean Air Cargo zainaugurowały loty z Seulu
Siatka połączeń cargo z portu lotniczego w Budapeszcie wzbogaciła się o bardzo ważny kierunek oraz ważnego przewoźnika – linie lotnicze Korean Air Cargo zainaugurowały loty towarowe z Seulu.
Linie lotnicze Korean Air, jeden z największych przewoźników cargo na świecie, w piątek, 21 lutego, zainaugurowały loty towarowe z Seulu do Budapesztu. Tego dnia, dokładnie o godzinie 10:40, na płycie postojowej niedawno otwartej bazy logistycznej BUD Cargo City, zaparkował boeing 777F przewoźnika, rozpoczynając obsługę regularnych połączeń. Koreańskie samoloty towarowe będą obsługiwały trasę Seul-Budapeszt-Frankfurt-Seul dwa razy w tygodniu. Lutowy start połączeń cargo jest równocześnie wprawką przed otwarciem połączeń pasażerskich do stolicy Węgier, które wystartują 23 maja br.

Loty pasażerskie do Seulu obsługiwane przez Korean Air będą początkowo obsługiwane jako letnie połączenie sezonowe, jednak niewykluczone, że zostaną zamienione na połączenie całoroczne. Na tej samej trasie swoje loty oferuje LOT, które według doniesień cieszą się się sporą popularnością, co dobrze wróży zapowiadanemu połączeniu pasażerskiemu Korean Air, szczególnie że przewoźnik narodowy Korei będzie mógł latać do Budapesztu nad Syberią, tym samym oferując krótszy czas lotu niż LOT, który łączy stolice Węgier i Korei Południowej tzw. “trasą południową” omijającą Rosję.

Rekordowe inwestycje koreańskie na Węgrzech


Połączenia lotnicze pomiędzy Węgrami i Koreą Południową, zarówno towarowe jak i pasażerskie, to trasy lotnicze, których gospodarka Węgier łaknie niczym kania dżdżu. W ostatnim roku Korea Południowa stała się największym inwestorem zagranicznym na Węgrzech. Zakłady produkcyjne tak ważnych z punktu widzenia lotniczych przewozów cargo firm, jak Samsung Electronics, Samsung SDI, Hanon Systems, SK Innovation czy Doosan, zlokalizowane są w promieniu 1,5-2 godz. jazdy od BUD Cargo City, świeżo otwartego centrum logistycznego przy stołecznym lotnisku.

– Nowo otwarte połączenie lotnicze zaoferuje nowe i efektywne rozwiązania transportowe wysokiej jakości dla tych firm, jak również efektywne możliwości transportu dla małych i średnich przedsiębiorstw z Węgier, tak by zaistnieć na rynku koreańskim oraz wszędzie tam, gdzie sięga siatka Korean Air, czytamy w komunikacie prasowym portu lotniczego w Budapeszcie.

– Rok 2019 był bardzo szczególny w stosunkach pomiędzy Węgrami i Koreą Południową. Te dwa kraje świętowały 30-lecie nawiązania stosunków dyplomatycznych, a Korea Południowa stała się największym inwestorem na Węgrzech, wdrażając projekty o łącznej wartości 2,5 mld forintów, co stanowi niemal połowę sumy całego portfolio inwestycji. Wymiana handlowa także wzrosła o jedną-trzecią w porównaniu z poprzednim rokiem – powiedział Levente Magyar, wiceminister w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i Handlu Węgier.

Budapeszt ma apetyt na pozycję lidera cargo w CEE

Władze portu lotniczego w Budapeszcie obstawiają, że wzrost wymiany handlowej pomiędzy Koreą Południową i Węgrami będzie miał przełożenie na dalszy wzrost lotniczych przewozów towarowych. To pozwoliłoby lotnisku objąć pozycję lidera cargo w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE).

– Dodanie Budapesztu do mapy lotów pasażerskich i cargo Korean Air stanowi kamień milowy w historii Portu Lotniczego w Budapeszcie. Jesteśmy szczególnie dumni mogąc powitać nową linię lotniczą w BUD Cargo City, hubie cargo dla Europy Środkowo-Wschodniej, w nieco ponad miesiąc od jego otwarcia. Bezpośrednia łączność lotnicza jest nie tylko gigantyczną zaletą dla węgierskich i międzynarodowych firm, ale również szansą dla Węgier oraz stołecznego lotniska Węgier na to, by stać się hubem cargo numer jeden w regionie – powiedział Rolf Schnitzler, prezes portu lotniczego w Budapeszcie.

Ze strony koreańskich partnerów lotniska, płyną zapewnienia o wsparciu tych ambicji. – Nowe rozkładowe połączenia cargo Korean Air oraz bezpośrednie połączenie pasażerskie na trasie Seul - Budapeszt, którego start zaplanowano na maj, jeszcze bardziej wzmocnią powiązania dyplomatyczne i handlowe pomiędzy Koreą Południową i Węgrami. Ze strony ambasady zrobimy wszystko co w naszej mocy, by zagwarantować, że te połączenia lotnicze okażą się sukcesem dla obu krajów – zadeklarował H.E. Kyoosik Choe, ambasador Korei Południowej na Węgrzech.

– Jestem mocno przekonany, że nasza współpraca będzie wzorem dla przedsiębiorstw i gospodarek obu krajów do łączenia wspólnych wysiłków, tak aby przyniosły owocne wyniki. Co więcej, port lotniczy w Incheon staje się głównym hubem przewozów cargo w Azji Wschodniej, a Budapeszt zajmie korzystną pozycję na rynku Europy Środkowej – powiedział Jeong Soo Park, wiceprezydent ds. Europy w Korean Air.

LOT przeciera szlaki

Bez wątpienia cegiełkę do ubiegłorocznego, niezwykle dynamicznego wzrostu wymiany handlowej pomiędzy Koreą Południową i Węgrami, o którym mówił wiceminister Magyar, dołożył LOT. Polski przewoźnik narodowy od października 2016 r., kiedy to zainaugurował loty z Warszawy do Seulu, stał się ważnymi liniami lotniczymi łączącymi region CEE z Koreą Południową.

Od września ubiegłego roku, LOT połączył Budapeszt i Seul bezpośrednim połączeniem lotniczym obsługiwanym trzy razy w tygodniu. Zapowiedź uruchomienia połączeń LOT z Budapesztu do Seulu, stała się także okazją do zapowiedzi budowy drugiego hubu LOT w Budapeszcie. Analizując potencjał lotów pomiędzy Węgrami i Koreą Południową, już w ubiegłymk roku władze polskiego przewoźnika wskazywały na wysoki ruch pasażerski pomiędzy krajami oraz na rosnący poziom inwestycji koreańskich na Węgrzech.

– To 70 tys. pasażerów rocznie, a więc bardzo atrakcyjna liczba. Kraje są ze sobą połączone więzami ekonomicznymi, a Koreańczycy to porządny naród, który lubi odwiedzać środkową Europę. Węgrzy przyciągają do swojego kraju wielu inwestorów, to państwo prawa. To, co my robimy to dodatkowe sprzężenie zwrotne. Tworzenie połączeń przyciąga biznes – tłumaczył Rafał Milczarski, prezes LOT.  

Budapeszt inwestuje w infrastrukturę, Warszawa czeka na CPK


Z punktu widzenia infrastruktury cargo, port lotniczy w Budapeszcie dysponuje przewagą nad Lotniskiem Chopina w Warszawie, którą jest otwarta w styczniu tego roku nowa baza cargo BUD Cargo City, zwiększająca przepustowość obsługi frachtu do 250 tys. ton rocznie. Władze węgierskiego portu przekonują, że na korzyść BUD Cargo City przemawia światowej klasy infrastruktura oraz korzystne położenie.

Polskie władze oraz LOT zapowiadają, że Polska zyska szanse skutecznego konkurowania z Budapesztem w dziedzinie lotniczych przewozów towarowych po otwarciu Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK).

– Dzięki realizacji projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego, Polska zyska nową szansę odbudowy swojej pozycji m.in. wśród największych przewoźników cargo. Wierzę, że po jego otwarciu w 2027 roku, zacznie się nowa epoka dla rozwoju biznesu cargo w Polskich Liniach Lotniczych LOT. Dostaniemy nowe narzędzia, a co za tym idzie, nowe perspektywy dalszego rozwoju biznesu – mówił Michał Grochowski, dyrektor biura cargo w PLL LOT w wywiadzie dla Rynku Lotniczego

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Korean Air potwierdza zakup kolejnych Dreamlinerów

Pasażer i linie lotnicze

Korean Air potwierdza zakup kolejnych Dreamlinerów

Piotr Bożyk 22 lipca 2019

Korean Air powiększy flotę o kolejnych 30 Dreamlinerów

Pasażer i linie lotnicze

Korean Air powiększy flotę o kolejnych 30 Dreamlinerów

Piotr Bożyk 18 czerwca 2019

Linie lotnicze usuwają z pokładów orzeszki ziemne

Biznes i przemysł

Linie lotnicze usuwają z pokładów orzeszki ziemne

Tomasz Śniedziewski 07 kwietnia 2019

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5