Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeingi 737 MAX wrócą do floty Norwegian Air?


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-12-02 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Simple Flying/aero.de

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeingi 737 MAX wrócą do floty Norwegian Air?
fot. Norwegian Air
Linie lotnicze Norwegian Air powiększą w przyszłym roku swoją flotę o trzynaście samolotów. Być może nordycki przewoźnik po trzyletniej przerwie będzie ponownie realizować rejsy z pomocą boeingów 737 MAX - informują serwisy "aero.de" i "Simple Flying".
Skandynawski niskokosztowiec podczas restartu w maju 2021 roku polegał jedynie na 51 boeingach 737-800. W ramach przeprowadzonej restrukturyzacji zwrócił leasingodawcom wszystkie osiemnaście boeingów 737 MAX.

Odrzutowce amerykańskiego producenta być może dostaną jednak drugą szansę w Norwegian Air. Dwa z trzynastu bowiem nowych samolotów, które wzmocnią flotę nordyckiego przewoźnika w 2022 roku, mają być boeingami 737 MAX 8.

Skandynawski niskokosztowiec potwierdził doniesienia w środę 1 grudnia. Odrzutowce producenta z Chicago zostaną dostarczone w pierwszych miesiącach przyszłego roku i wydzierżawione na okres dziewięciu lat. Leasingodawca nie jest jeszcze oficjalnie wybrany, ale według linii lotniczych z północy Europy obie strony od dawna ze sobą współpracują.

Nie jest jednak przesądzone czy boeingi 737 MAX nie zostaną ostatecznie zastąpione wąskokadłubowcami Airbusa. Taki ruch gwarantować bowiem będzie umowa z leasingodawcą. Byłby to pierwszy taki przypadek od czasu, kiedy Norwegian Air wydzierżawił od Hi Fly na kilka miesięcy szerokokadłubowe A340.

– To dla nas ważny krok w planach budowy wydajnej i nowoczesnej floty na przyszłość – oznajmił Geir Karlsen, prezes nordyckiego przewoźnika, który w letnim sezonie 2022 roku zamierza obsługiwać już 270 tras na Starym Kontynencie.

Norwegian Air wykorzystywały wcześniej boeingi 737 MAX do marca 2019 roku. W sprawie odrzutowców toczy się proces sądowy. Boeing żąda bowiem kar za odstąpienie od umowy w sprawie dostaw 92 samolotów wersji 737 MAX i pięciu Dreamlinerów 787. Tanie linie lotnicze z Norwegii domagają się natomiast odszkodowania za niemal dwuletni okres uziemienia maszyn, po katastrofach odrzutowców należących do Lion Air oraz Ethiopian Airlines.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Rekordowy październik Norwegian Air. Najwięcej pasażerów od początku pandemii

Pasażer i linie lotnicze

Rekordowy październik Norwegian Air. Najwięcej pasażerów od początku pandemii

Rafał Dybiński 07 listopada 2021

Kolejne wzrosty i wypracowany zysk Norwegian Air w Q3

Biznes i przemysł

Kolejne wzrosty i wypracowany zysk Norwegian Air w Q3

Rafał Dybiński 01 listopada 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5