Partner serwisu
Biznes i przemysł

Norwegian Air ostatecznie rezygnują z boeingów 737 MAX

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Norwegian Air ostatecznie rezygnują z boeingów 737 MAX
Fot. Norwegian
Norwegian Air nie przywrócą już do obsługi swoich boeingów 737 MAX. Tak na łamach serwisu E24 zapowiedział Geir Karlsen, dyrektor finansowy nordyckiego przewoźnika.

Uziemione blisko dwa lata odrzutowce, po katastrofach maszyn należących do Lion Air i Ethiopian Airlines, zastąpią we flocie restrukturyzującego się niskokosztowca boeingi 737 Next Generation.

Norwegian Air przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 posiadały flotę osiemnastu samolotów producenta z Chicago wersji 737 MAX-8. Nordycki przewoźnik jeszcze w 2012 roku złożył również zamówienie na 100 odrzutowców, co było pierwszą taką decyzją wśród linii lotniczych na Starym Kontynencie.

Niskokosztowiec wiązał duże nadzieje z tymi maszynami, które wydawały się idealnie dopasowane do modelu biznesowego skandynawskiej firmy. - To dla nas historyczny dzień. Odnowiliśmy naszą flotę na najbliższe lata i jesteśmy bardzo zadowoleni z umowy z Boeingiem. Cieszymy się, że możemy kontynuować cenną współpracę i jesteśmy dumni, że zostaliśmy pierwszym klientem wersji 737 MAX w Europie - nie krył wówczas satysfakcji Bjoern Kjos, założyciel nordyckiego przewoźnika.

Pierwszy odrzutowiec został dostarczony Norwegian Air w lipcu 2017 roku. Zyskał rejestrację EL-FYD i został nazwany "Benjamin Franklin", na cześć jednego z ojców założycieli Stanów Zjednoczonych. Ostatnim odebranym był "Arthur Collins". Samolot przybył w marcu ubiegłego roku i zyskał rejestrację SE-RYI. Flotę skandynawskich linii lotniczych uzupełnia 65 boeingów 737-800.

Norwegian Air pod koniec lutego osiągnął porozumienie z Airbusem w sprawie anulowania zaległych zamówień. 88 samolotów producenta z Tuluzy nie zostanie już dostarczonych. 30 z nich to miały być A321LR. Takie odważne decyzje mają uchronić nordyckiego przewoźnika przed upadłością. Oprócz restrukturyzacji floty postanowiono zrezygnować z rejsów długodystansowych i skupić się na lotach na krótkich dystansach, a przede wszystkim krajowych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Zysk Norwegian Air w Q2. Wzrost oferowania i wysoki poziom rezerwacji

Biznes i przemysł

Zysk Norwegian Air w Q2. Wzrost oferowania i wysoki poziom rezerwacji

Rafał Dybiński 25 sierpnia 2023

Rekordowy lipiec w Norwegian Air i ponad 2,3 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Norwegian Air przewiozły w maju ponad 1,9 mln pasażerów

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Zysk Norwegian Air w Q2. Wzrost oferowania i wysoki poziom rezerwacji

Biznes i przemysł

Zysk Norwegian Air w Q2. Wzrost oferowania i wysoki poziom rezerwacji

Rafał Dybiński 25 sierpnia 2023

Rekordowy lipiec w Norwegian Air i ponad 2,3 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Norwegian Air przewiozły w maju ponad 1,9 mln pasażerów

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5