Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing zwolni 10 procent pracowników z sektora lotnictwa cywilnego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing zwolni 10 procent pracowników z sektora lotnictwa cywilnego
Fot. Boeing
Boeing planuje zmniejszyć liczbę pracowników w lotnictwie cywilnym o 10 procent, aby obniżyć koszty. Producent szuka oszczędności ze względu na trudną sytuację, spowodowaną pandemią koronawirusa.

Zwolnienia wpłynęłyby na jednostkę produkującą uziemione od przeszło roku wąskokadłubowe Boeingi 737 MAX-y, a także samoloty typu B787 Dreamliner i 777. Redukcja miejsc pracy może dotyczyć nawet 7 tys. pracowników. Boeing zatrudnia ponad 160 tys. osób na całym świecie, w tym 70 tys. w stanie Waszyngton, gdzie montowana jest większość samolotów cywilnych. Zakład w Południowej Karolinie produkuje tylko część Boeingów 787.

Wiadomość o tym pojawiła się zaledwie dzień po stopniowym wznowieniu produkcji w fabryce Puget Sound w Waszyngtonie, gdzie wprowadzono nowe środki bezpieczeństwa, mające na celu utrzymanie pracowników w odległości sześciu stóp od siebie, a także kontrole stanu zdrowia i stanowiska do mycia rąk.

David Calhoun, dyrektor generalny Boeinga, chce rozwiązać plan redukcji, zanim firma rozpocznie skomplikowane negocjacje ze administracją Stanów Zjednoczonych, w celu uzyskania federalnego wsparcia. Amerykański producent starał się o pomoc publiczną w wysokości 60 mld dolarów dla amerykańskiego przemysłu lotniczego i kosmicznego w obliczu zastoju, spowodowanego pandemią COVID-19. Do tej pory dla Boeinga przeznaczonych zostało około 17 mld dolarów, uwzględnionych w federalnym projekcie ulg, zatwierdzonym pod koniec marca.

Otrzymanie pomocy rządowej zależy jednak od tego, czy firmy zgodzą się nie zwalniać pracowników po otrzymaniu pieniędzy podatników. Rzecznik Boeinga potwierdził, że producent oferuje programy „dobrowolnych zwolnień”, ale nie potwierdził wielkości planowanych redukcji.

Pracownicy, którzy skorzystają z oferty Boeinga na zwolnienie, otrzymają pakiet wynagrodzeń i świadczeń w ramach programu, który „ma na celu pomóc w zmniejszeniu liczebności siły roboczej poprzez dobrowolne działania”.

Boeing poniósł z powodu pandemii ogromne straty – nie dość, że niepewne są losy modelu B737 MAX, którego data powrotu do flot jest niejasna – z zamówień na samoloty producenta wciąż wycofują się kolejni przewoźnicy, walczący o przetrwanie.

Dotychczas zamówienie na 75 samolotów MAX-ów wycofała się firma Avalon, zajmująca się leasingiem maszyn. Wniosek o wycofanie zamówienia na 29 samolotów wniósł również China Development Bank. Nie ma także pewności co do zamówienia od Norwegian Air na 92 samoloty MAX i pięć 787 samolotów po ogłoszeniu upadłości przez cztery spółki zależne tej linii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Biznes i przemysł

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Mateusz Kieruzal 26 października 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

Biznes i przemysł

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

inf. pras. Boeing 13 października 2023

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Biznes i przemysł

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Mateusz Kieruzal 26 października 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

Biznes i przemysł

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

inf. pras. Boeing 13 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5