Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Koronawirus. Piętrzą się anulacje zamówień Boeing MAX-ów


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-04-15 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Koronawirus. Piętrzą się anulacje zamówień Boeing MAX-ów
Fot. Boeing
Boeing poinformował o kolejnych 75 odwołaniach zamówień na wąskokadłubowe samoloty 737 MAX. Maszyny pozostają uziemione od marca 2019 roku, a kryzys spowodowany koronawirusem i zatrzymanie produkcji nie ułatwia sytuacji amerykańskiego producenta.
W marcu Boeing informował o anulowaniu zamówień na 150 sztuk MAX-ów, w tym 75 z zamówienia irlandzkiej firmy leasingowej Avolon. Teraz do producenta dotarła wiadomość o odwołaniu 34 ze 135 samolotów, zamówionych przez brazylijskie GOL – podaje Agencja Reutera.

GOL potwierdził rezygnację z 34 maszyn typu MAX i poinformował o osiągnięciu porozumienia z Boeingiem w sprawie „rekompensaty pieniężnej oraz zmian w przyszłych zamówieniach i powiązanych z nimi harmonogramach płatności”. – GOL pozostaje w pełni zaangażowany w B737 MAX jako rdzeń swojej floty, a ta umowa dodatkowo wzmacnia nasze udane długoterminowe partnerstwo z Boeingiem – powiedział dyrektor generalny linii, Paulo Kakinoff. Przewoźnik ma teraz 95 stałych zamówień na samoloty 737 MAX.

W obliczu 13-miesięcznego zamrożenia dostaw MAX-ów oraz problemów z dostawami większych samolotów w czasie pandemii koronawirusa, akcje firmy spadły o 4,3 proc. do 141 dolarów. W pierwszym kwartale 2020 roku Boeing dostarczył jedynie 50 samolotów – zaledwie jedną trzecią ze 149, przewidzianych rok wcześniej. Był to najniższy poziom produkcji za pierwszy kwartał od 1984 roku.

W marcu firma dostarczyła 12 samolotów B787 Dreamliner, jeden frachtowiec 767 i 18 wersji B737 pre-MAX dla programu patrolu morskiego P-8. W pierwszym kwartale dostarczono 49 nowych zamówień, czyli 147 „ujemnych” samolotów po anulowaniu. Po dalszych korektach, skorygowane zamówienia netto Boeinga spadły do „ujemnych” 307 samolotów.

Pandemia zmusiła Boeinga i jego europejskiego rywala, Airbusa, do ograniczenia produkcji samolotów. Amerykański producent wciąż rozmawia z organami regulacyjnymi i ubiega się o zgodę na powrót samolotu do eksploatacji. Obecnie Boeing rozwiązuje dwa nowe problemy z oprogramowaniem komputera sterującego MAX-ami.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeing aktualizuje wadliwe oprogramowanie 737 MAX i stara się o zgodę na loty

Biznes i przemysł

Boeing aktualizuje wadliwe oprogramowanie 737 MAX i stara się o zgodę na loty

Rafał Dybiński 08 kwietnia 2020

Etiopski raport obwinia Boeinga o katastrofę samolotu 737 MAX

Prawo i polityka

Etiopski raport obwinia Boeinga o katastrofę samolotu 737 MAX

Emilia Derewienko 09 marca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5