Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Masowe uziemienia MAX-ów po katastrofie Ethiopian Airlines (Aktualizacja)


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-03-11 12:07
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Masowe uziemienia MAX-ów po katastrofie Ethiopian Airlines (Aktualizacja)
fot. Piotr Bożyk
Po niedzielnej (10 marca) katastrofie samolotu Boeing 737 MAX 8 afrykańskich linii Ethiopian Airlines, w której zginęło 157 osób, przewoźnik zadecydował o czasowym wstrzymaniu wszystkich tych wąskokadłubowców w swojej flocie. Zareagował również rząd Chin, który także uziemił wszystkie MAX-y. Głos zabrał rzecznik Boeinga.
Boeing 737 MAX 8 (ET-AVJ) linii Ethiopian Airlines rozbił się sześć minut po starcie z lotniska w Addis Abebie. Nikt nie przeżył katastrofy. Boeing był pilotowany przez doświadczoną załogę. Kapitan Yared Getachew miał nienaganny przebieg służby i pracował w linii od lipca 2010 roku, a kapitanem został w listopadzie 2017 roku. Za sterami B737 spędził ponad 8 tys. godzin. Pierwszy oficer, Ahmed Nur Mohammod, w linii pracował od końca 2018 roku i miał wylatane nieco ponad 200 godzin.

Samolot, który uległ katastrofie, to raptem czteromiesięczna maszyna, odebrana przez Ethiopiana w połowie listopada 2018 r. Przez ostatnie miesiące wylatała tysiąc godzin.

Kolejna katastrofa młodego MAX-a


Wątpliwości co do B737 MAX 8 budzi fakt, iż to już druga w ciągu pięciu miesięcy katastrofa z udziałem tego modelu samolotu – w obu przypadkach kilkumiesięcznych maszyn. Pod koniec października katastrofie uległ MAX indonezyjskiej linii Lion Air, który – podobnie jak Boeing Ethiopian Airlines – rozbił się kilka minut po starcie z lotniska. Zginęło wówczas 189 pasażerów.

Ethiopian Airlines zadecydował o czasowym uziemieniu wszystkich MAX-ów w swojej flocie. „Mimo że nie znamy jeszcze przyczyny wypadku, musieliśmy zdecydować o uziemieniu tej części floty w ramach dodatkowego zabezpieczenia” – napisała linia lotnicza w komunikacie.

Zareagowała również Administracja Lotnictwa Cywilnego Chin (CAAC), decydując się na wstrzymanie połączeń wszystkich MAX-ów chińskich linii lotniczych, które zostaną zastąpione starszą wersją, Boeingami 737-800. Jak podaje CNN, ogółem będzie to niemal 100 samolotów. Chiny dodały, że decyzja ta może zostać odwołana dopiero po wyjaśnieniu przyczyn wypadku MAX-ów. Państwo Środka dysponuje jedną z największych flot Boeingów MAX-ów na świecie. Taką samą decyzję podjęły władze Indonezji.

Na uziemienie maszyn zdecydował się również przewoźnik z Kajmanów, Cayman Airways. Linie zadeklarowały, że decyzja pozostanie w mocy do czasu otrzymania większej ilości informacji. 

Boeing odwołuje prezentację

Do sytuacji odniósł się również Boeing. „Bezpieczeństwo jest naszym priorytetem i podejmujemy wszelkie działania, aby wyjaśnić ten wypadek. Ściśle współpracujemy z zespołem śledczym i organami regulacyjnymi” – skomentował rzecznik amerykańskiego producenta w oświadczeniu, opublikowanym przez agencję Reutera. Firma zadecydowała również opóźnić zaplanowaną na środę w Seattle oficjalną prezentację nowego Boeinga 777X.

Boeingi MAX-y w swojej flocie mają także Polskie Linie Lotnicze LOT. Pierwszego z zamówionych sześciu samolotów przewoźnik odebrał w grudniu 2017 roku. W czerwcu ubiegłego roku LOT zamówił kolejne sześć sztuk tych maszyn. Wszystkie mają zostać dostarczone z fabryki w Renton do końca tego roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
PLL LOT nie uziemią MAX-ów

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT nie uziemią MAX-ów

Emilia Derewienko 11 marca 2019

Katastrofa B737 MAX 8 linii Ethiopian (AKTUALIZACJA)

Pasażer i linie lotnicze

Katastrofa B737 MAX 8 linii Ethiopian (AKTUALIZACJA)

Piotr Bożyk 10 marca 2019

2018 r. jednym z bezpieczniejszych w historii lotnictwa

Pasażer i linie lotnicze

2018 r. jednym z bezpieczniejszych w historii lotnictwa

Piotr Bożyk 02 stycznia 2019

 

UIA powitały pierwszego Embraera 195

Biznes i przemysł

UIA powitały pierwszego Embraera 195

15 marca 2019

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

Biznes i przemysł

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

15 marca 2019

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

Infrastruktura i lotniska

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

15 marca 2019

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

15 marca 2019

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

15 marca 2019

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

Pasażer i linie lotnicze

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

14 marca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5