Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing na ścieżce poprawy wyników z niewielką stratą w III kw. 2021 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing na ścieżce poprawy wyników z niewielką stratą w III kw. 2021 r.
Fot. Boeing
Firma Boeing odnotowała stratę netto w III kw. 2021 r., poinformowały władze spółki podczas środowej (27 października 2021 r.) konferencji dla inwestorów. Na wynikach zaważyły problemy z programami 787 oraz programem kosmicznym Starliner. W tym samym czasie producent poprawił przychody oraz odnotował zyski związane z odradzaniem się podróży lotniczych.

Programy 737 MAX oraz 787 są konieczne dla zdolności Boeinga do odbudowy swojej pozycji po pandemii oraz skandalu związanym z bezpieczeństwem wywołanym dwiema katastrofami, podczas gdy Starliner musi nadrabiać swoją pozycję względem dominującego na rynku programu SpaceX Elona Muska, informuje Agencja Reutera.

Program 787

– Mamy jasny obraz co do tego, jakie kroki musimy podjąć w przyszłości – powiedział David L. Calhoun, prezes Boeinga, odnosząc się do wznowienia dostaw boeingów 787. Podczas konferencji dla inwestorów nie padły jednak konkretne daty z uwagi na to, że spółka musi uzyskać najpierw wymagane zgody organów nadzoru.

Boeing ujawnił, iż łączny koszt inspekcji oraz napraw związanych z defektami strukturalnymi boeingów 787 będących wynikiem błędów produkcyjnych z ostatnich dwóch lat wyniesie około miliarda dolarów lub 183 mln dolarów kwartalnie. Odbiory boeingów 787 były zawieszane w tym roku już dwukrotnie. Za każdym razem stało za tym wykrycie wad produkcyjnych mających przełożenie na defekty w strukturze konstrukcji samolotów. Najdłuższa przerwa trwająca od mają b.r. jest następstwem usterek wykrytych w lutym.

Rosnące dostawy i tempo produkcji programu 737 MAX

W III kw. przychody koncernu wzrosły o 8 proc. rdr do poziomu prawie 15,3 mld dolarów. Wzrost napędzany był dostawami samolotów 737 MAX oraz rozwojem działalności serwisowej, związanym z postępującą odbudową na rynku podróży lotniczych.

Boeing dostarczył w III kw. 62 boeingi 737, podczas gdy 370 maszyn wciąż czeka na odbiory. Jedna trzecia z nich to samoloty wyprodukowane dla klientów z Chin. W tym samym okresie amerykański producent zwiększył tempo produkcji boeingów 737 MAX do 19 sztuk miesięcznie w porównaniu z 16 w II kw. b.r. oraz planuje zwiększenie produkcji do 31 sztuk miesięcznie na początku 2022 r.

Analizując możliwość przyspieszenia tempa produkcji do 50 sztuk miesięcznie Calhoun powiedział: “W tej grze dziką kartą nie jest popyt. O wszystkim decydują teraz łańcuchy dostaw. Czy będą to dwa, trzy czy cztery lata, nie jestem pewien. Uważam, że dojdziemy do tego momentu.”

W tym samym czasie Airbus, europejski rywal Boeinga, planuje przyspieszenie tempa produkcji do rekordowych 64 sztuk miesięcznie w II kw. 2023 r., przypomina Agencja Reutera. Calhoun był bardziej ostrożny w zapowiedziach, mówiąc analitykom, iż od II poł. 2022 r. cała branża będzie zmagała się z ograniczeniami podaży samolotów wąskokadłubowych utrzymującą się przez cały 2023 r.

W segmencie samolotów szerokokadłubowych, Boeing utrzymywał tempo produkcji około dwóch boeingów 787 i w przyszłości planuje zwiększenie tempa produkcji tych maszyn do pięciu sztuk w miesiącu. Zdaniem analityków realizacja tych planów może zająć producentowi rok. Władze koncerny poinformowały również, iż na początku tego miesiąca przystąpiły do testów wydolności silników w locie w odnotowującym już dwuletnie opóźnienie programie 777X. Boeing wciąż zakłada, iż dostawy modelu rozpoczną się z końcem 2023 r. oraz ustala termin debiutu frachtowca na bazie modelu, powiedział Calhoun.

Wyniki finansowe na ścieżce poprawy

W III kw. Boeing odnotował łączną stratę netto w wysokości 132 mln dolarów, w porównaniu ze stratą 466 mln dolarów odnotowaną w tym samym okresie przed rokiem oraz podstawowy zysk operacyjny w wysokości 59 mln dolarów. Kwartalne wolne przepływy pieniężne wykazały negatywny poziom 507 mln dolarów w porównaniu z negatywnym poziomem 5 mld dolarów przed rokiem. Łączna masa długów koncerny spadła do poziomu 62,4 mld dolarów z 63,6 mld dolarów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2025

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2025

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij