Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing ujawnił następne wady Dreamlinerów. Zawiodły tytanowe części z Włoch

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-10-2021
Ostatnia modyfikacja:
03-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing ujawnił następne wady Dreamlinerów. Zawiodły tytanowe części z Włoch
fot. Piotr Bożyk
Boeing ujawnił w czwartek, że niektóre tytanowe części do Dreamlinerów 787 były w ciągu minionych trzech lat produkowane w niewłaściwy sposób - informuje Agencja Reutera. To kolejny z serii problemów, nękających w ostatnim czasie samoloty szerokokadłubowe producenta z Chicago, którego akcje spadły o 2 proc.

Boeing powiadomił o usterkach Federalną Administrację Lotnictwa (FAA) i zapewnił, że kwestia jakości tytanowych części Dreamlinerów 787 nie wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo lotów. Producent z Chicago pracuje nad określeniem ile odrzutowców wymaga korekt.

Tytanowe części, zabezpieczające podłogę w jednej sekcji kadłuba, a także przekładki, wsporniki oraz zaciski w innych sekcjach, zostały dostarczone przez włoską firmę Leonardo, która z kolei kupiła je od Manufacturing Processes Specification (MPS), również działającej na Półwyspie Apenińskim. Chociaż Leonardo potwierdził, że MPS nie jest już ich dostawcą, to jego akcje spadły o 7 proc.

Sprawą zajęli się już nawet włoscy prokuratorzy. Leonardo w opublikowanym oświadczeniu podkreśla, że jest stroną poszkodowaną i nie zamierza ponosić żadnych ewentualnych kosztów związanych z wykrytym problemem. MSP na razie nie skomentowała sytuacji.

Niedostarczone jeszcze klientom szerokokadłubowce zostaną przerobione, natomiast samoloty już przewożące pasażerów przejdą proces przeglądu. Po nim uzyskają stosowne potwierdzenie od FAA.

Boeing boryka się z innymi kłopotami z Dreamlinerami już od września 2020 roku. Wówczas linie lotnicze z Azji oraz Ameryki Północnej (United Airlines, Singapore Airlines i Air Canada) ze względu na wady produkcyjne wycofały z eksploatacji osiem odrzutowców. Wykryte w lutym usterki spowodowały natomiast ograniczenie produkcji oraz wstrzymanie dostaw od maja bieżącego roku. Lipiec bieżącego roku przyniósł jeszcze wady szerokokadłubowców w pobliżu nosa.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Dreamlinerem PLL LOT z Warszawy do Katowic!

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinerem PLL LOT z Warszawy do Katowic!

Redakcja/inf. pras. 01 września 2022

USA przejmą dwa prywatne samoloty Romana Abramowicza, w tym Dreamlinera

Prawo i polityka

Boeing planuje wznowić w maju dostawy Dreamlinerów

Biznes i przemysł

Boeing planuje wznowić w maju dostawy Dreamlinerów

Rafał Dybiński 22 kwietnia 2022

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Dreamlinerem PLL LOT z Warszawy do Katowic!

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinerem PLL LOT z Warszawy do Katowic!

Redakcja/inf. pras. 01 września 2022

USA przejmą dwa prywatne samoloty Romana Abramowicza, w tym Dreamlinera

Prawo i polityka

Boeing planuje wznowić w maju dostawy Dreamlinerów

Biznes i przemysł

Boeing planuje wznowić w maju dostawy Dreamlinerów

Rafał Dybiński 22 kwietnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5