Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

222 Dreamlinery wymagają dodatkowych inspekcji


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-02-19 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

222 Dreamlinery wymagają dodatkowych inspekcji
Fot. Boeing
Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wyda w piątek 19 lutego dyrektywę nakazującą dodatkowych inspekcji ładowni boeingów 787 – informuje serwis "Cirium".
To kolejna komplikacja związana z bezpieczeństwem i obsługą techniczną samolotu producenta z Chicago. Dodatkowe kontrole obejmą 222 maszyny.

FAA ujawniła, że otrzymała zgłoszenia wielu incydentów i dlatego wymaga przynajmniej dwóch inspekcji przednich i tylnych ładowni boeingów 787 pod kątem uszkodzonych (podartych bądź odłączonych) paneli dekompresyjnych, które w razie potrzeby należy ponownie zainstalować lub wymienić. Szczególnie niebezpieczne konsekwencje mogłyby wyniknąć w przypadku pożaru ładunku ze względu na niewystarczające stężenie halonu.

Organ regulacyjny Stanów Zjednoczonych oszacował koszt każdej dodatkowej kontroli odrzutowców na 56 610 dolarów. Pierwsze przeglądy należy przeprowadzić do końca marca i powtórzyć je w ciągu 120 dni.

FAA zaznaczyła w dyrektywie, że Boeing pracuje nad modyfikacją, która może rozwiązać najnowszą komplikację. Jeśli zostanie zatwierdzona i wdrożona, wówczas regulatorzy mogą tylko rozważyć dodatkowe kontrole. Panele dekompresyjne oddzielają przestrzeń ładunkową od części pasażerskiej. Mogą się otwierać, działając jak odpowietrzniki ciśnieniowe, umożliwiając przepływ większej ilości powietrza do ładowni.

Najnowsze wymogi korekt powiększyły listę usterek serwisowych, z którymi Boeing boryka się w samolotach z rodziny 787. Błędy produkcyjne zgłoszone wcześniej obejmowały problem z oprogramowaniem autopilota, co wpływało na stabilizatory poziome odrzutowca, a także usterki z lukami w kadłubie. Więcej o tym pisaliśmy już w tym tekście.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

Groźna awaria silnika Pratt & Whitney w B777 linii United

Pasażer i linie lotnicze

Groźna awaria silnika Pratt & Whitney w B777 linii United

21 lutego 2021

Aerofłot: Więcej rejsów do Warszawy. Powróci Suchoj SSJ100

Pasażer i linie lotnicze

Aerofłot: Więcej rejsów do Warszawy. Powróci Suchoj SSJ100

21 lutego 2021

Air Canada: Nowy A220 w retro barwach Trans-Canada Air Lines

Pasażer i linie lotnicze

Air Canada: Nowy A220 w retro barwach Trans-Canada Air Lines

21 lutego 2021

Lufthansa uruchomi wiosną drugie połączenie do Albanii

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa uruchomi wiosną drugie połączenie do Albanii

21 lutego 2021

Air Astana wznawiają dwie trasy do Kijowa

Pasażer i linie lotnicze

Air Astana wznawiają dwie trasy do Kijowa

21 lutego 2021

Testy antygenowe po przylocie do Katowice Airport

Infrastruktura i lotniska

Testy antygenowe po przylocie do Katowice Airport

20 lutego 2021

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5