Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing liczy, że w połowie maja skończy się uziemienie MAX-ów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-04-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airlinerwatch.com/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing liczy, że w połowie maja skończy się uziemienie MAX-ów
fot. Piotr Bożyk
Amerykański producent lotniczy podczas spotkania z operatorami MAX-ów przedstawił plan mający doprowadzić do zakończenia uziemienia maszyn w połowie maja. Wtedy to specjalna komisja powołana przez Federalną Administrację Lotnictwa (ang. FAA - Federal Aviation Administration) ma zakończyć pracę i ocenić zmiany wprowadzone przez Boeinga w 737.

Z pewników wiemy, że sam producent skończył testowanie zmian swojego systemu MCAS. Jego zadaniem jest niedoprowadzenie do przeciągnięcia jakie grozi MAX-om w związku ze zmianą środka ciężkości jaki przyniosło zainstalowanie nowych, wydajniejszych, ale większych i cięższych silników w starym kadłubie zaprojektowanym kilkadziesiąt lat temu pod silniki starej generacji. Wadliwy system został w skandaliczny sposób certyfikowany przez FAA i najprawdopodobniej doprowadził do dwóch katastrof lotniczych. Teraz administracja i producent chcą szybko naprawić swe błędy.  

FAA ogłosiła,  że utworzy specjalną grupę w skład której wejdzie dziewięć organizacji odpowiedzialnych za nadzór nad lotnictwem cywilnym i wydawanie koncesji. W jej składzie jest miejsce między innymi dla Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (ang. EASA European Aviation Safety Agency).

Prace oceniające skuteczność działań zaradczych Boeinga mają się rozpocząć 29 kwietnia i zakończyć do połowy maja. Jest to więc pierwszy realny termin, gdy zapadnie decyzja o zakończeniu uziemienia MAX-ów.

Jak donosi Reuters,  afera z nowymi 737 odpowiada za dwuprocentowy spadek przychodów w pierwszym kwartale tego roku całej firmy działającej jeszcze na rynku zbrojeniowym i kosmicznym. Boeing wyliczył, że już w tym momencie stracił ponad 1 mld dolarów. Trzeba pamiętać, że producenta czekają jeszcze sprawy sądowe, poniesienie kosztów zmniejszenia produkcji i braku zamówień w marcu oraz trudne do ocenienia straty wizerunkowe. Pierwotnie Boeing zamierzał dostarczyć w tym roku klientom od 895 do 905 samolotów pasażerskich i towarowych. Obroty miały wynieść od 109,5 do 111,5 mld dolarów. W środę zapowiedziano jednak, że cele te są nieaktualne, a nowe zostaną ogłoszone po uzyskaniu większej jasności, jeśli chodzi o model 737-MAX.

Amerykański producent chce w lipcu wznowić produkcję MAX-ów, które obok Dreamlinerów, również znajdujących się pod ognieniem krytyki, są swoistymi „motorami napędowymi” największego lotniczego producenta globu.  Wszystko zależy jednak od wyników działań komisji powołanej przez FAA.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 07 lutego 2024

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Biznes i przemysł

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 07 lutego 2024

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 07 lutego 2024

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Biznes i przemysł

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Biznes i przemysł

Boeing wycofał wniosek o ułatwienia w certyfikacji B737 MAX 7

Mateusz Kieruzal 07 lutego 2024

Boeing w tarapatach. Kolejne problemy i uziemienia samolotów

Biznes i przemysł

Uziemiają kolejne B737 MAX 9. Setki odstawionych samolotów

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5