Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing liczy, że w połowie maja skończy się uziemienie MAX-ów


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-04-25 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airlinerwatch.com/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing liczy, że w połowie maja skończy się uziemienie MAX-ów
fot. Piotr Bożyk
Amerykański producent lotniczy podczas spotkania z operatorami MAX-ów przedstawił plan mający doprowadzić do zakończenia uziemienia maszyn w połowie maja. Wtedy to specjalna komisja powołana przez Federalną Administrację Lotnictwa (ang. FAA - Federal Aviation Administration) ma zakończyć pracę i ocenić zmiany wprowadzone przez Boeinga w 737.
Z pewników wiemy, że sam producent skończył testowanie zmian swojego systemu MCAS. Jego zadaniem jest niedoprowadzenie do przeciągnięcia jakie grozi MAX-om w związku ze zmianą środka ciężkości jaki przyniosło zainstalowanie nowych, wydajniejszych, ale większych i cięższych silników w starym kadłubie zaprojektowanym kilkadziesiąt lat temu pod silniki starej generacji. Wadliwy system został w skandaliczny sposób certyfikowany przez FAA i najprawdopodobniej doprowadził do dwóch katastrof lotniczych. Teraz administracja i producent chcą szybko naprawić swe błędy.  

FAA ogłosiła,  że utworzy specjalną grupę w skład której wejdzie dziewięć organizacji odpowiedzialnych za nadzór nad lotnictwem cywilnym i wydawanie koncesji. W jej składzie jest miejsce między innymi dla Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (ang. EASA European Aviation Safety Agency).

Prace oceniające skuteczność działań zaradczych Boeinga mają się rozpocząć 29 kwietnia i zakończyć do połowy maja. Jest to więc pierwszy realny termin, gdy zapadnie decyzja o zakończeniu uziemienia MAX-ów.

Jak donosi Reuters,  afera z nowymi 737 odpowiada za dwuprocentowy spadek przychodów w pierwszym kwartale tego roku całej firmy działającej jeszcze na rynku zbrojeniowym i kosmicznym. Boeing wyliczył, że już w tym momencie stracił ponad 1 mld dolarów. Trzeba pamiętać, że producenta czekają jeszcze sprawy sądowe, poniesienie kosztów zmniejszenia produkcji i braku zamówień w marcu oraz trudne do ocenienia straty wizerunkowe. Pierwotnie Boeing zamierzał dostarczyć w tym roku klientom od 895 do 905 samolotów pasażerskich i towarowych. Obroty miały wynieść od 109,5 do 111,5 mld dolarów. W środę zapowiedziano jednak, że cele te są nieaktualne, a nowe zostaną ogłoszone po uzyskaniu większej jasności, jeśli chodzi o model 737-MAX.

Amerykański producent chce w lipcu wznowić produkcję MAX-ów, które obok Dreamlinerów, również znajdujących się pod ognieniem krytyki, są swoistymi „motorami napędowymi” największego lotniczego producenta globu.  Wszystko zależy jednak od wyników działań komisji powołanej przez FAA.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeing ma kolejny problem. Tym razem z B787 z North Charleston

Biznes i przemysł

Boeing ma kolejny problem. Tym razem z B787 z North Charleston

Piotr Bożyk 23 kwietnia 2019

Ethiopian Airlines z C919 zamiast MAX-ów?

Biznes i przemysł

Ethiopian Airlines z C919 zamiast MAX-ów?

Aleksander Domański 23 kwietnia 2019

Boeing zakończył próbne loty B737 MAX ze zmodyfikowanym oprogramowaniem

Biznes i przemysł

Boeing zakończył próbne loty B737 MAX ze zmodyfikowanym oprogramowaniem

inf. pras./ Redakcja 18 kwietnia 2019

 

Fiji Airways stawiają na airbusy A350-900

Pasażer i linie lotnicze

Fiji Airways stawiają na airbusy A350-900

03 maja 2019

LOT walczy z plastikiem

Pasażer i linie lotnicze

LOT walczy z plastikiem

03 maja 2019

SITA wyjaśnia, jak giną bagaże

Biznes i przemysł

SITA wyjaśnia, jak giną bagaże

03 maja 2019

Ił-96-500T – projekt nowego giganta

Biznes i przemysł

Ił-96-500T – projekt nowego giganta

02 maja 2019

„Szprychy” CPK. Fundamenty nowej sieci kolejowej

Infrastruktura i lotniska

„Szprychy” CPK. Fundamenty nowej sieci kolejowej

02 maja 2019

Jak policzyć polski kosmos?

Biznes i przemysł

Jak policzyć polski kosmos?

02 maja 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5