Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing 737 MAX: Śmieci i odpady w zbiornikach na paliwo, czyli końca problemów nie widać

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
The Seattle Times

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing 737 MAX: Śmieci i odpady w zbiornikach na paliwo, czyli końca problemów nie widać
Fot. Mike Siegel - Seattle Times
W zbiornikach na paliwo umieszczonych w skrzydłach B737 MAX znaleziono śmieci i odpadki produkcyjne. Boeing zapowiedział już, że skontrolowane zostaną zbiorniki we wszystkich uziemionych samolotach, które nie zostały dostarczone do przewoźników.

Mogłoby się wydawać, że w sprawie B737 MAX nic już nas nie zaskoczy, ale cały czas pojawiają się nowe niepokojące informacje. Tym razem okazało się, że pracownicy Boeinga nie przykładali się wystarczająco dobrze do swojej pracy i w zbiornikach na paliwo umieszczonych w skrzydłach mogły zostać pozostawione śmieci i odpadki produkcyjne, a nawet narzędzia czy szmaty.

Producent zapowiedział kontrole we wszystkich wyprodukowanych samolotach, które nie zostały jeszcze dostarczone do klientów. Nie jest jeszcze do końca jasne jak będą wyglądały dalsze działania związane z maszynami, które zostały już dostarczone do przewoźników. Producent zapowiada, że zostanie zrobione wszystko, czego będą wymagały kwestie bezpieczeństwa, ale rekomenduje sprawdzenie zbiorników tylko w samolotach, które są uziemione od ponad roku.
Boeing uważa, że działania te nie będą miały wpływu na termin powrotu B737 MAX do służby.

Jak informuje „The Seattle Times”, nie jest do końca jasne o jakie obiekty chodzi. W komunikacji wewnętrznej Boeinga pojawia się określenie „a range of Foreign Object Debris (FOD)”, ale brak dokładniejszych informacji. Z nieoficjalnych informacji wiadomo, że może chodzić o pozostawione narzędzie oraz szmaty pozostawione przez pracowników. Nie byłby to pierwszy taki przypadek – na początku poprzedniego roku Amerykańskie Siły Powietrzne zwracały uwagę na podobne przypadki w tankowcach KC-46, które musiały zostać uziemione.

Za parę tygodni minie rok, od czasu gdy przestały latać boeingi 737 MAX, najnowszy wariant najpopularniejszego samolotu wąskokadłubowego amerykańskiego producenta. Co gorsza, przy braku ustalonego terminu powrotu do służby modelu, Boeing podjął decyzję o wstrzymaniu jego produkcji. Jest to bezprecedensowa sytuacja, będąca szokiem dla świata biznesu. To jednak nie jedyny problem amerykańskiego producenta – kiepsko radzi sobie także dział defence, space and security (BDS).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Zobacz również:

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Biznes i przemysł

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Mateusz Kieruzal 26 października 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

Biznes i przemysł

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

inf. pras. Boeing 13 października 2023

Pozostałe z wątku:

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Zobacz również:

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Biznes i przemysł

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Mateusz Kieruzal 26 października 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

Biznes i przemysł

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

inf. pras. Boeing 13 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5