Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing 737 MAX: Śmieci i odpady w zbiornikach na paliwo, czyli końca problemów nie widać


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2020-02-19 09:55
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
The Seattle Times

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing 737 MAX: Śmieci i odpady w zbiornikach na paliwo, czyli końca problemów nie widać
Fot. Mike Siegel - Seattle Times
W zbiornikach na paliwo umieszczonych w skrzydłach B737 MAX znaleziono śmieci i odpadki produkcyjne. Boeing zapowiedział już, że skontrolowane zostaną zbiorniki we wszystkich uziemionych samolotach, które nie zostały dostarczone do przewoźników.
Mogłoby się wydawać, że w sprawie B737 MAX nic już nas nie zaskoczy, ale cały czas pojawiają się nowe niepokojące informacje. Tym razem okazało się, że pracownicy Boeinga nie przykładali się wystarczająco dobrze do swojej pracy i w zbiornikach na paliwo umieszczonych w skrzydłach mogły zostać pozostawione śmieci i odpadki produkcyjne, a nawet narzędzia czy szmaty.

Producent zapowiedział kontrole we wszystkich wyprodukowanych samolotach, które nie zostały jeszcze dostarczone do klientów. Nie jest jeszcze do końca jasne jak będą wyglądały dalsze działania związane z maszynami, które zostały już dostarczone do przewoźników. Producent zapowiada, że zostanie zrobione wszystko, czego będą wymagały kwestie bezpieczeństwa, ale rekomenduje sprawdzenie zbiorników tylko w samolotach, które są uziemione od ponad roku.
Boeing uważa, że działania te nie będą miały wpływu na termin powrotu B737 MAX do służby.

Jak informuje „The Seattle Times”, nie jest do końca jasne o jakie obiekty chodzi. W komunikacji wewnętrznej Boeinga pojawia się określenie „a range of Foreign Object Debris (FOD)”, ale brak dokładniejszych informacji. Z nieoficjalnych informacji wiadomo, że może chodzić o pozostawione narzędzie oraz szmaty pozostawione przez pracowników. Nie byłby to pierwszy taki przypadek – na początku poprzedniego roku Amerykańskie Siły Powietrzne zwracały uwagę na podobne przypadki w tankowcach KC-46, które musiały zostać uziemione.

Za parę tygodni minie rok, od czasu gdy przestały latać boeingi 737 MAX, najnowszy wariant najpopularniejszego samolotu wąskokadłubowego amerykańskiego producenta. Co gorsza, przy braku ustalonego terminu powrotu do służby modelu, Boeing podjął decyzję o wstrzymaniu jego produkcji. Jest to bezprecedensowa sytuacja, będąca szokiem dla świata biznesu. To jednak nie jedyny problem amerykańskiego producenta – kiepsko radzi sobie także dział defence, space and security (BDS).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Southwest Airlines: MAXy nie wrócą przed 10 sierpnia 2020

Biznes i przemysł

Southwest Airlines: MAXy nie wrócą przed 10 sierpnia 2020

Łukasz Malinowski 14 lutego 2020

Wystartował Singapore Airshow 2020. Pierwsze zamówienia

Biznes i przemysł

Wystartował Singapore Airshow 2020. Pierwsze zamówienia

Avgeek 11 lutego 2020

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5