Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

American Airlines i Delta Air Lines także już nie zarobią kroci na zmianach rezerwacji


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-09-02 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

American Airlines i Delta Air Lines także już nie zarobią kroci na zmianach rezerwacji
Fot. American Airlines
Linie lotnicze American Airlines oraz Delta Air Lines postanowiły również wyeliminować na trwale opłaty za zmianę rezerwacji biletów na podróże do Stanów Zjednoczonych. Dobę wcześniej na taki ruch zdecydowały się United Airlines.
Przewoźnicy z Atlanty, Dallas i Chicago zapewnili w ten sposób swoim pasażerom większą elastyczność w przemieszczaniu się po głównych węzłach Ameryki Północnej. To posunięcie praktykowały dotychczas od lat na krajowym rynku jedynie Southwest Airlines. Strategia taniego przewoźnika z Teksasu znalazła wreszcie naśladowców w postaci trzech największych linii lotniczych Stanów Zjednoczonych.

American Airlines, Delta Air Lines, a także United Airlines tracą codziennie miliony dolarów z powodu kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa SARS-CoV-2. Przywrócenie zaufania klientów i zapewnienie elastyczności pasażerom będzie kluczem do zachęcenia ludzi do ponownych podróży, co wiąże się bezpośrednio także z powrotem do rentowności przewoźników. Aktualnie oferowanie największych amerykańskich linii lotniczych sięga najwyżej poziomu 30 proc. tego sprzed roku.

Delta wyeliminowała opłaty za zmianę rezerwacji biletów nie tylko na podróże do Stanów Zjednoczonych, ale również do Portoryko i Wysp Dziewiczych. American Airlines dorzuciły również do tej listy Kanadę, Meksyk i cały region Karaibów. Wcześniej przewoźnicy z Atlanty i Dallas zapowiedziały rezygnację z takich dodatkowych opłat jedynie tymczasowo. Ułatwienie miało obowiązywać pierwotnie tylko do końca bieżącego roku, ale ostatecznie zniesiono je na trwale.

Dodatkowe opłaty za zmianę rezerwacji biletów przynosiły Delcie dwa proc. całkowitych przychodów w minionym roku. W przypadku American Airlines było to nawet trzy proc. Przewoźnik z Atlanty według Departamentu Transportu USA zarobił w ten sposób 830 mln dolarów, natomiast jego krajowy konkurent z Dallas nieznacznie mniej, bowiem 819 mln dolarów. Dla United Airlines była to z kolei suma na poziomie 625 mln dolarów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
United Airlines zwolnią 2850 pilotów, jeśli wygaśnie pakiet wsparcia

Biznes i przemysł

United Airlines zwolnią 2850 pilotów, jeśli wygaśnie pakiet wsparcia

Rafał Dybiński 28 sierpnia 2020

Port w Dallas wstrzymał budowę terminalu dla American Airlines

Infrastruktura i lotniska

Port w Dallas wstrzymał budowę terminalu dla American Airlines

Rafał Dybiński 25 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5