Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Southwest Airlines nie planują redukcji do końca 2020 roku


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-08-01 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Southwest Airlines nie planują redukcji do końca 2020 roku
fot. Southwest Airlines
Linie lotnicze Southwest Airlines zamierzają uniknąć jakichkolwiek dodatkowych redukcji personelu do końca 2020 roku. Tani przewoźnik z Teksasu otrzymał już trzy raty wsparcia rządowego Stanów Zjednoczonych na łączną kwotę 2,9 mld dolarów. Pod koniec bieżącego tygodnie wpłynie jeszcze 326 mln dolarów w ramach ostatniej raty z funduszu CARES. 
Southwest Airlines wynegocjowały również umowy z 17 tys. pracownikami, którzy zdecydowali się na dobrowolne odejścia. Dzięki temu nie będzie kolejnych cięć zatrudnienia. Przynajmniej taki jest plan zarządzających liniami lotniczymi.

– Jesteśmy przygotowani na przedłużającą się wojnę z pandemią. Nasi ludzie dosłownie zrobili wszystko, o co ich poproszono i nie mogłem być z nich bardziej dumny – wyznał prezes Gary Kelly. – Nigdy w życiu czegoś takiego nie widziałem. Po tych wielu miesiącach bitwy jestem bardziej niż kiedykolwiek przekonany, że nie tylko przeżyjemy, ale będziemy się dobrze rozwijać – podkreślił sternik Southwest Airlines, która w swojej flocie posiada 737 samolotów Boeinga 737 i ma zabezpieczoną gotówkę w wysokości 15,5 mld dolarów, co powinno pozwolić przetrwać kryzys wywołany wirusem COVID-19.

Tani przewoźnik z Teksasu zdecydował się jednak na wszelki wypadek podpisać list intencyjny z Departamentem Skarbu USA w sprawie dodatkowej pożyczki w wysokości 2,8 mld dolarów.

– Nie jesteśmy zobowiązani do jej wzięcia. Jeszcze nie zdecydowaliśmy, czy ją zaciągniemy. Podpisanie listu intencyjnego było tylko częścią procesu jej zabezpieczenia, jeśli ustalimy, że jej potrzebujemy – wyjaśnił dyrektor finansowy Tammy Romo. – Warunki pożyczki rządowej są dość uciążliwe i zawierają liczne nakazy. Myślę, że wolelibyśmy ich unikać, choćby ze względu na ograniczenia dywidend, które są cenne dla naszych akcjonariuszy. Musimy być jednak elastyczni na przyszłość – dodał Kelly.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ryzykowna strategia American Airlines. „Marnują pieniądze"

Biznes i przemysł

Ryzykowna strategia American Airlines. „Marnują pieniądze"

Rafał Dybiński 06 lipca 2020

11 nowych tras Southwest Airlines. Zyskają Atlanta, Denver i Kalifornia

Pasażer i linie lotnicze

11 nowych tras Southwest Airlines. Zyskają Atlanta, Denver i Kalifornia

Rafał Dybiński 02 czerwca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5