Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Akcjonariusze Wizz Aira zatwierdzili zamówienie A321XLR


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-11-03 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Akcjonariusze Wizz Aira zatwierdzili zamówienie A321XLR
A321XLR w barwach WizzaFot. Airbus Media
Akcjonariusze Wizz Aira zagłosowali za planami zakupu 20 airbusów A321XLR. Zamówienie zostało ogłoszone w tym roku podczas Paris Air Show 2019, kiedy firma Indigo Partners zakupiła dla swoich trzech linii lotniczych 50 maszyn A321XLR.
Wizz potwierdza A321XLR

Zamówienie 50 A321XLR przez Indigo Partners zostało rozdzielone następująco: 20 maszyn trafi do Wizz Aira, 18 do linii Frontier i 12 do JetSMART. Węgierski przewoźnik, którego Indigo jest udziałowcem, poinformował, że akcjonariusze zatwierdzili proponowany zakup podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia w Genewie, które odbyło się 30 października br.

Zamawiając A321XLR, Wizz Air wykorzysta częściowo swoje opcje na A321neo, których posiadał aż 90. Węgierska linia poinformowała, że po konwersji 20 A321neo na XLR i zmniejszeniu potencjalnej liczby samolotów w tzw. opcji, zachowa jeszcze prawa do zakupu kolejnych 28 A321neo. Pokład A321XLR zostanie skonfigurowany na 239 foteli w jedno klasowej konfiguracji, podobnie jak obecne użytkowane A321neo przez Wizza. Przewoźnik potwierdził, że nowe maszyny będą napędzane przez silniki Pratt & Whitney PW1100G. Pierwsze dostawy zaplanowano w 2023 r., wtedy do linii trafią pierwsze cztery samoloty tego typu. Następnie w 2024 i 2025 r. Airbus dostarczy węgierskiej linii po sześć A321XLR. Ostatnie cztery samoloty Extra Long Range przybędą w drugiej połowie 2026 r.

Nie będzie na razie dalekich tras w siatce Wizz Aira

– A321XLR stanowi dla Wizz Aira znaczącą szansę na dalszą rozbudowę siatki i połączenie punktów na mapie Wizza, które są poza zasięgiem naszych obecnych maszyn. Obecnie latamy najdłuższe sektory po 5-6 godzin tras z ogromną satysfakcją dla naszych klientów, tak więc A321XLR rozszerzy naszą wyjątkową wartość i ofertę usług na trasach do 7-8 godzin lotu – powiedział w Paryżu József Váradi, prezes Wizz Aira.

To mogło sugerować, że węgierski przewoźnik jest zainteresowany otwarciem wielu połączeń np. z Budapesztu na wschodnie wybrzeże USA czy w kierunku Azji. Jednak za kilka tygodni przewoźnik nieco ostudził atmosferę, twierdząc, że na razie nie planuje otwierania długich tras, nawet gdy flota przewoźnika wzbogaci się o airbusy A321XLR.

A321XLR – czyli wąskokadłubowiec na bardzo dalekie trasy

Nowy airbus A321XLR został ogłoszony podczas tegorocznego Paris Air Show. Samolot ma być bardziej ekologiczny i pozwoli zaoszczędzić 30 proc. paliwa na pasażera. A321XLR ma posiadać większą o 4 tony maksymalną masę startową MTOW (101 ton), dlatego jego podwozie również zostanie przeprojektowane. Maszyna będzie miała także zwiększony zasięg do 4700 mil morskich (8797 km) w porównaniu do zasięgu A321LR (4000 mil morskich – 7408 km). W typowej dwuklasowej konfiguracji samolot będzie mógł zabrać na pokład od 180 do 220 pasażerów, natomiast w trzyklasowej maksymalnie do 200 pasażerów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Listopad: Wizz Air rośnie szybciej niż Ryanair

Pasażer i linie lotnicze

Listopad: Wizz Air rośnie szybciej niż Ryanair

Justyna Urbaniak 09 grudnia 2019

Zmiany w Wizz Air: Zamknięcie tras z Polski, abonament na loty

Pasażer i linie lotnicze

Zmiany w Wizz Air: Zamknięcie tras z Polski, abonament na loty

Emilia Derewienko 06 grudnia 2019

Wizz Air chce zakazu biznes klasy. Ostrze krytyki wymierzone w Lufthansę

Biznes i przemysł

Wizz Air chce zakazu biznes klasy. Ostrze krytyki wymierzone w Lufthansę

Magdalena Romanowska 07 grudnia 2019

 

Heathrow wdrożyło system antydronowy

Infrastruktura i lotniska

Heathrow wdrożyło system antydronowy

20 stycznia 2020

Budapeszt nie zwalnia tempa chińskiej ekspansji

Infrastruktura i lotniska

Budapeszt nie zwalnia tempa chińskiej ekspansji

20 stycznia 2020

Gdańsk: Blisko 5,4 mln pasażerów w 2019 roku

Infrastruktura i lotniska

Gdańsk: Blisko 5,4 mln pasażerów w 2019 roku

20 stycznia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5