Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Wizz Air nie planuje wykorzystywać A321XLR do otwierania nowych długich tras


Wstecz Dalej

Autor:

Tomasz Śniedziewski

Data publikacji:
2019-07-26 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Wizz Air

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wizz Air nie planuje wykorzystywać A321XLR do otwierania nowych długich tras
Fot. Airbus Media
Niskokosztowe linie lotnicze Wizz Air na razie nie planują otwierania długich tras, nawet gdy flota przewoźnika wzbogaci się o airbusy A321XLR pozwalające dolecieć z Europy Środkowo Wschodniej do Stanów Zjednoczonych czy do Azji Wschodniej, poinformowały władze Wizz Air. 
Podczas tegorocznych targów lotniczych w Paryżu, grupa kapitałowa Indigo Partners, do której należą trzy linie lotnicze, w tym Wizz Air, złożyła zamówienie na 50 nowo ogłoszonych samolotów wąskokadłubowych dalekiego zasięgu airbus A321XLR. Memorandum w tej sprawie obejmowało nowe zamowienie na 32 A321XLR i zamianę 18 istniejących zamówień z wersji A320neo. Grupa Indigo Partners poinformowała, że zamówienie 50 A321XLR zostanie rozdzielone następująco: 20 maszyn trafi do Wizz Air, 18 do linii Frontier i 12 do JetSMART. 

Nadzieje portów regionalnych 

Zamówienie nowo ogłoszonych maszyn wąskokadłubowych, które dysponują zasięgiem większym niż zasięg pierwszej generacji boeingów 747, budziło spore zainteresowanie, gdyż w teorii otwiera drogę do oferowania bezpośrednich połączeń dalekodystansowych z mniejszych lotnisk. W przypadku Europy Środkowo Wschodniej (CEE), szczególnie interesujące były zapowiedzi, że 20 maszyn tego typu trafi do linii lotniczych Wizz Air. 

– A321XLR stanowi dla Wizz Aira znaczącą szansę na dalszą rozbudowę siatki i połączenie punktów na mapie Wizza, które są poza zasięgiem naszych obecnych maszyn. Obecnie latamy najdłuższe sektory po 5-6 godzin tras z ogromną satysfakcją dla naszych klientów, tak więc A321XLR rozszerzy naszą wyjątkową wartość i ofertę usług na trasach do 7-8 godzin lotu – mówił w momencie składania zamówienia József Váradi, prezes Wizzaira. To sugerowało, że węgierski przewoźnik jest zainteresowany otwarciem wielu połączeń np. z Budapesztu na wschodnie wybrzeże USA czy w kierunku Azji. 

Temat lotów długodystansowych z mniejszych lotnisk został podchwycony także przez przedstawicieli polskiej branży lotniczej.

– Patrząc tylko na nowe produkty Airbusa, widać, że samoloty wąskokadłubowe o zwiększonym zasięgu są szansą dla portów regionalnych, by stać się miejscami, z których będziemy mogli latać do większości lotnisk, obecnie poza naszym zasięgiem – powiedział prezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych (zarządcy Katowice Airport), Artur Tomasik, podczas odbywającej się w Rzeszowie konferencji Sky&More.  

 – Airbus A321LR ma zasięg 7,4 tys. kilometrów. To umożliwia np. loty z Katowic do większości kierunków w Azji. Taki zasięg obejmuje dwie trzecie Afryki i wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych i Kanady. A przecież w 2022 roku spodziewamy się pojawienia A321XLR, który będzie mógł przelecieć bez międzylądowania 8,7 tys. km. Możliwe więc będzie zrealizowanie połączenia ze Śląska do Pekinu – tłumaczył zarządzający lotniskiem w Pyrzowicach. 

Wizz Air woli umacniać się w Europie 

Obecnie wydaje się coraz mniej prawdopodobne, że ze Śląska za ocean lub do Pekinu dolecimy samolotami w barwach Wizz Air. Odchodząc od wcześniejszych deklaracji, Váradi zapowiedział, że airbusy A321XLR będą w głównej mierze wykorzystywane do otwierania połączeń na podstawie kierunków obecnych już teraz w siatce połączeń przewoźnika, takich jak Dubai czy Wyspy Kanaryjskie, zamiast do otwierania lotów do nowych, bardziej oddalonych kierunków. 

– Głównym celem XLR będzie łączenie punktów na naszej istniejącej mapie połączeń – zapowiedział Váradi podczas czwartkowej (25.7.) prezentacji wyników finansowych Wizz Air za pierwszy kwartał. Jak wynika z wypowiedzi szefa węgierskiego przewoźnika, bardziej niż ekspansją na dalekich trasach, Wizz Air zainteresowany jest poszerzaniem udziałów na rynku europejskim. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Airbus z opóźnieniami. JetBlue „bardzo rozczarowany”

Pasażer i linie lotnicze

Airbus z opóźnieniami. JetBlue „bardzo rozczarowany”

Aleksander Domański 26 lipca 2019

Wizz Air poleci z Budapesztu do Kazania w Rosji

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air poleci z Budapesztu do Kazania w Rosji

Justyna Urbaniak 12 lipca 2019

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5