Airbus sprzedał w styczniu bieżącego roku 36 samolotów, tylko wąskokadłubowych. Europejski producent dostarczył w sumie 30 odrzutowców, które trafiły do 20 różnych klientów z trzech kontynentów.
Największe zamówienie w styczniu 2022 roku złożył Azorra Aviation. Leasingodawca samolotów z Florydy zakupi 22 maszyny z rodziny A220, w tym dwa biznesowe ACJ TwoTwenty. Więcej o tym pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.
Wcześniej anonimowy klient zamówił sześć odrzutowców wersji A320neo i dwa A321neo. W ostatnim dniu minionego miesiąca kolejny anonimowy nabywca kupił jeszcze sześć maszyn A321neo. Żaden z przewoźników lub leasingodawców nie zdecydował się na zamówienia szerokokadłubowych samolotów wersji A330 lub A350.
Analizując dokładnie dostawy po jednym odrzutowcu A220-100 odebrały Comlux i Delta Air Lines. Po dwa samoloty A320neo trafiły do
Spirit Airlines, Indigo oraz Spring Airlines. Pojedyncze egzemplarze A320neo zyskały natomiast S7 Airlines,
Frontier Airlines, Air China, Qingdao Airlines, China Eastern Airlines, Iberia, a także Sichuan Airlines.
Dwie maszyny A321neo odebrały
American Airlines i Starlux Airlines. Po jednym odrzutowcu A321neo zyskały natomiast Loong Air, China Southern Airlines, Sichuan Airlines, Indigo, EasyJet, Qingdao Airlines oraz Ural Airlines.
Listę styczniowych dostaw uzupełniają cztery szerokokadłubowe A350-900. Dwa z nich trafiły do Delta Air Lines, a po jednym odebrały Singapore Airlines i
Air France.