CPK wybrało wykonawcę koncepcji podstacji trakcyjnych dla nowych linii kolejowych. Budżet zamówienia trzeba było znacznie zwiększyć.
Centralny Port Komunikacyjny ogłosił 21 kwietnia przetarg na
opracowanie koncepcji projektowych dla 13 podstacji trakcyjnych. Niestety, oferty w przetargu były zbyt drogie. Zamówienie
powtórzono w ograniczonym zakresie, ale i tym drugim razem budżet
został znacznie przekroczony.
W drugim postępowaniu CPK chciało przeznaczyć na realizację zamówienia 11 070 000 złotych brutto. Tymczasem najtańsza oferta - konsorcjum Metroprojektu i Enprom - opiewała na 20 906 310 zł brutto. Ostatecznie po dwóch miesiącach od otwarcia ofert spółka CPK podjęła decyzję o zwiększeniu budżetu i zatwierdzeniu oferty tego wykonawcy. Teraz czekamy na podpisanie umowy.
Projektowane podstacje mają zasilać tzw. „Ygreka” Warszawa – Łódź – Wrocław oraz inne nowe linie kolejowe dużych prędkości, do których budowy przymierza się spółka. Będą to pierwsze w Polsce kolejowe podstacje trakcyjne działające w systemie zasilania 25 kV prądu przemiennego.
Wykonawca ma opracować koncepcje projektowe (wraz z powiązaniem z KSE i linią kolejową), materiały do uzyskania decyzji lokalizacyjnych i warunków przyłączenia oraz dokumenty zamówienia - wraz z doradztwem na etapie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych.