Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Podstacje trakcyjne dla szprych CPK wciąż w zawieszeniu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-08-2022
Ostatnia modyfikacja:
04-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Podstacje trakcyjne dla szprych CPK wciąż w zawieszeniu
Fot. Enprom
Powtórzony przetarg na opracowanie koncepcji 13 podstacji trakcyjnych dla spółki Centralny Port Komunikacyjny nie przyniósł przełomu. Mimo odchodzenia zakresu, oferty wykonawców wciąż znacznie przekraczają kosztorys.

Spółka CPK planuje już systemy zasilania dla nowych linii kolejowych (tzw. "szprych"), które mają powstać w ramach projektu. Będą to pierwsze w Polsce obiektami działającymi w systemie zasilania 25 kV prądu przemiennego. Spółka w kwietniu ogłosiła pierwszy przetarg na opracowanie koncepcji projektowych dla 13 podstacji trakcyjnych, ale oferty kilkukrotnie przekraczały kosztorys i trzeba go było unieważnić

Już w czerwcu, zgodnie z zapowiedziami, ogłoszono drugie postępowanie. Jego zakres istotnie zmniejszono, licząc na niższe ceny. Obejmuje ono opracowanie koncepcji projektowych podstacji trakcyjnych systemu 2×25 kV (wraz z powiązaniem z KSE i linią kolejową), materiałów do uzyskania decyzji lokalizacyjnych i warunków przyłączenia oraz dokumentów zamówienia wraz z doradztwem na etapie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych; pierwotny plan zakładał uzyskanie decyzji lokalizacyjnych, nabycie nieruchomości pod podstacje i uzyskanie warunków przyłączenia do Krajowego Systemu Elektroenergetycznego przez wykonawcę umowy. 

Niestety, po otwarciu ofert okazało się, że budżet wciąż jest za mały - opiewa on na 11 070 000 złotych brutto, w tym zamówienie podstawowe: 7 195 500,00 złotych brutto i zamówienia opcjonalne: 3 874 500,00 złotych brutto. 

Tymczasem w postępowaniu wpłynęły cztery oferty: Egis na kwotę ponad 27 mln zł brutto, Systra na prawie 28 mln zł, Metroprojekt w konsorcjum z Enprom warta prawie 21 mln zł oraz konsorcjum Energoprojektu Katowice z Railelectric i Pro-rail (22 mln zł brutto); najtańsza jest zatem prawie dwukrotnie wyższa niż budżet na to zadanie. Nie ogłoszono jeszcze dalszych decyzji spółki CPK w tej sprawie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5