Powtórzony przetarg na opracowanie koncepcji 13 podstacji trakcyjnych dla spółki Centralny Port Komunikacyjny nie przyniósł przełomu. Mimo odchodzenia zakresu, oferty wykonawców wciąż znacznie przekraczają kosztorys.
Spółka CPK planuje już systemy zasilania dla nowych linii kolejowych (tzw. "szprych"), które mają powstać w ramach projektu. Będą to pierwsze w Polsce obiektami działającymi w systemie zasilania 25 kV prądu przemiennego. Spółka w kwietniu ogłosiła pierwszy przetarg na opracowanie koncepcji projektowych dla 13 podstacji trakcyjnych, ale oferty
kilkukrotnie przekraczały kosztorys i trzeba go było unieważnić.
Już w czerwcu, zgodnie z zapowiedziami, ogłoszono drugie postępowanie.
Jego zakres istotnie zmniejszono, licząc na niższe ceny. Obejmuje ono opracowanie koncepcji projektowych podstacji trakcyjnych systemu 2×25 kV (wraz z powiązaniem z KSE i linią kolejową), materiałów do uzyskania decyzji lokalizacyjnych i warunków przyłączenia oraz dokumentów zamówienia wraz z doradztwem na etapie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych; pierwotny plan zakładał uzyskanie decyzji lokalizacyjnych, nabycie nieruchomości pod podstacje i uzyskanie warunków przyłączenia do Krajowego Systemu Elektroenergetycznego przez wykonawcę umowy.
Niestety, po otwarciu ofert okazało się, że budżet wciąż jest za mały - opiewa on na 11 070 000 złotych brutto, w tym zamówienie podstawowe: 7 195 500,00 złotych brutto i zamówienia opcjonalne: 3 874 500,00 złotych brutto.
Tymczasem w postępowaniu wpłynęły cztery oferty: Egis na kwotę ponad 27 mln zł brutto, Systra na prawie 28 mln zł, Metroprojekt w konsorcjum z Enprom warta prawie 21 mln zł oraz konsorcjum Energoprojektu Katowice z Railelectric i Pro-rail (22 mln zł brutto); najtańsza jest zatem prawie dwukrotnie wyższa niż budżet na to zadanie. Nie ogłoszono jeszcze dalszych decyzji spółki CPK w tej sprawie.