Partner serwisu
Biznes i przemysł

Wypadek Antonowa-12 na Ukrainie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-10-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Wypadek Antonowa-12 na Ukrainie
Fot. Igor Zinkevych
Pięć osób zginęło w katastrofie lotniczej samolotu transportowego Antonow-12, który w piątek (4 października) rozbił się na Ukrainie. Maszyna miała awaryjnie lądować w porcie lotniczym we Lwowie – do lotniska zabrakło zaledwie 1,5 km.

Samolot, należących do linii Ukraina Aeroalians, leciał z Hiszpanii do Stambułu, a we Lwowie miał wylądować w celu zatankowania paliwa. Antonow-12, czterosilnikowa maszyna transportowa, zniknął jednak z radarów około godziny 7:10 czasu lokalnego (6 rano czasu polskiego) i, jak podaje Agencja Reutera, od lwowskiego lotniska dzieliło ją wtedy zaledwie kilkanaście kilometrów. Ostatecznie wrak samolotu odnaleziono około 1,5 km od drogi startowej.

Na pokładzie było najprawdopodobniej osiem osób. Cztery z nich zginęły na miejscu, stan jednej jest nieznany, a trzy osoby zostały ranne. Jak jednak poinformował minister infrastruktury Ukrainy, liczba ofiar w międzyczasie zdążyła wzrosnąć do pięciu. Jak ustalili strażacy, którzy przybyli na miejsce wypadku, po rozbiciu samolotu nie doszło do wybuchu pożaru.

An-12 to średni samolot transportowy produkcji radzieckiej. Niegdyś te maszyny należały do Polskich Linii Lotniczych LOT. Jedna z nich rozbiła się w 1977 roku w Bejrucie, zginęło wtedy 9 osób. Druga z nich należała do Polskich Sił Powietrznych i została wycofana ze służby w 1995 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

An-24 wylądował w Rosji na zamarzniętej rzece

Pasażer i linie lotnicze

An-24 wylądował w Rosji na zamarzniętej rzece

Mateusz Kieruzal 29 grudnia 2023

Antonow chce wskrzesić An-225 Mrija! Rusza zbiórka pieniędzy

Prawo i polityka

Antonow chce produkować dwanaście An-178 rocznie

Biznes i przemysł

Antonow chce produkować dwanaście An-178 rocznie

Emilia Derewienko 02 października 2020

Antonow buduje pierwszy An-178 bez rosyjskich części

Biznes i przemysł

Antonow buduje pierwszy An-178 bez rosyjskich części

Emilia Derewienko 01 września 2020

Jelczenko: Przyszłość Antonowa zależy od współpracy z Boeingiem

Biznes i przemysł

Zobacz również:

An-24 wylądował w Rosji na zamarzniętej rzece

Pasażer i linie lotnicze

An-24 wylądował w Rosji na zamarzniętej rzece

Mateusz Kieruzal 29 grudnia 2023

Antonow chce wskrzesić An-225 Mrija! Rusza zbiórka pieniędzy

Prawo i polityka

Antonow chce produkować dwanaście An-178 rocznie

Biznes i przemysł

Antonow chce produkować dwanaście An-178 rocznie

Emilia Derewienko 02 października 2020

Antonow buduje pierwszy An-178 bez rosyjskich części

Biznes i przemysł

Antonow buduje pierwszy An-178 bez rosyjskich części

Emilia Derewienko 01 września 2020

Jelczenko: Przyszłość Antonowa zależy od współpracy z Boeingiem

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5