Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Antonow buduje pierwszy An-178 bez rosyjskich części


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-09-01 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ aerotelegraph.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Antonow buduje pierwszy An-178 bez rosyjskich części
fot. Vasiliy Koba
Po pięcioletniej przerwie ukraiński producent znów pracuje nad samolotem. Teraz został ukończony płatowiec pierwszego Antonowa An-178 bez części rosyjskich, który został zamówiony przez… peruwiańskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.
Antonow od 2015 roku nie ukończył ani nie dostarczył klientowi ani jednego samolotu – w ciągu pięciu ostatnich lat nie wyprodukował niczego. Jednak ukraiński producent pracuje już nad zmianą tego stanu rzeczy. Po ukończeniu ogona i dużych sekcji skrzydłowych w maju, kadłub An-178 został ukończony. Samolot An-178 o numerze seryjnym 006 został zamówiony przez peruwiańskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.

Jednak to nie koniec prac. W najbliższych miesiącach zostanie zainstalowana awionika. Po raz pierwszy samolot nie będzie już zawierał rosyjskich części – wyjaśnił prezydent Antonowa Aleksander Los, podczas ubiegłotygodniowej prezentacji. – Prace projektowe, mające na celu wymianę komponentów rosyjskich na ukraińskie i zachodnie zostały w pełni zakończone i przygotowano niezbędną dokumentację projektową – stwierdził.

Pierwszy Antonow An-178 bez rosyjskich komponentów zostanie dostarczony do Peru w przyszłym roku. Los powiedział, że trwają prace nad kolejnymi maszynami. Samolotem interesują się już Turcja, Arabia Saudyjska i Indie.

An-178 to samolot transportowy, który powstał na bazie An-148. Sam producent współpracuje od kilku lat z Boeingiem. Stronie ukraińskiej zależy na mocniejszej współpracy głównie ze względu na silne powiązania amerykańskiego producenta z administracją prezydenta Donalda Trumpa. Przedmiotami zainteresowania są na przykład wsparcie logistyczne i sprzedażowe, kwestie związane z zakupami oraz przechowywanie i zarządzanie częściami maszyn, a także częściami zamiennymi.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Jelczenko: Przyszłość Antonowa zależy od współpracy z Boeingiem

Biznes i przemysł

Jelczenko: Przyszłość Antonowa zależy od współpracy z Boeingiem

Rafał Dybiński 20 maja 2020

An-225 wylądował w Warszawie!

Prawo i polityka

An-225 wylądował w Warszawie!

Łukasz Malinowski 14 kwietnia 2020

An-225 Mrija 14 kwietnia o 9:30 w Warszawie

Biznes i przemysł

An-225 Mrija 14 kwietnia o 9:30 w Warszawie

Łukasz Malinowski 08 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5