Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing B777-8F opóźniony do 2029 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
21-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing B777-8F opóźniony do 2029 r.
fot. Boeing Media
Opóźnienie wprowadzenia na rynek nowego frachtowca boeinga B777-8F staje się praktycznie przesądzone. Najnowsze informacje wskazują, że problemy związane z programem B777X bezpośrednio wpływają na harmonogram prac nad wersją towarową.

Jak podaje branżowy portal CargoFacts.com, boeing B777-8F trafi do pierwszych użytkowników najwcześniej w połowie 2029 r. Przesunięcie debiutu tej wersji wynika z decyzji producenta, zgodnie z którą samolot towarowy ma zostać dostarczony dopiero dwa lata po uzyskaniu certyfikatu typu przez B777-9, pierwszy i największy pasażerski wariant z rodziny B777X.

Konsekwencje opóźnień

Przesunięcie terminu wejścia do eksploatacji 777-8F uderzy w linie lotnicze i operatorów cargo, którzy zamówili ten samolot i planowali włączyć go do swojej floty już w 2027 lub 2028 r. Mimo to ogłoszenie opóźnienia nie jest wielkim zaskoczeniem w branży, bo wydłużający się proces certyfikacji wersji pasażerskiej powoduje kolejne przesunięcia w harmonogramie produkcji całej rodziny B777X.

Problemy z dotrzymaniem terminów nie dotyczą wyłącznie Boeinga. Airbus również zmaga się z opóźnieniami w programie A350F, który, mimo zauważalnych postępów w produkcji, boryka się z poważnymi ograniczeniami związanymi z łańcuchem dostaw.

Produkcja ruszyła, ale pracy wciąż dużo

W lipcu br., nieco po cichu, Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego egzemplarza B777-8F. Prace prowadzone są we współpracy z kluczowymi dostawcami i według zapowiedzi producenta budowa pierwszej sztuki już trwa. W wewnętrznym piśmie przekazanym pracownikom podkreślono, że rozpoczęcie produkcji to ważny krok naprzód dla programu, który w ostatnich latach zmagał się z wieloma turbulencjami. Jednak mimo tych postępów przed Boeingiem wciąż długa droga, zanim klienci zobaczą gotowego do służby B777-8F.

B777-8F

Boeing wprowadził na rynek B777-8 Freightera w styczniu 2022 r. Nowa rodzina samolotów szerokokadłubowych charakteryzuje się udoskonalonymi projektami inżynieryjnymi i innowacyjnymi technologiami, w tym nowym skrzydłem z kompozytów z włókna węglowego oraz nowymi paliwooszczędnymi silnikami. B777-8F ma mieć zasięg 4 410 mil morskich (8 167 km), a jego maksymalna ładowność wyniesie 118 ton, co pozwala klientom na mniejszą liczbę postojów i obniżenie opłat za lądowanie na trasach długodystansowych. Boeing będzie montował B777-8F w swojej fabryce w Everett, w stanie Waszyngton.

Według producenta, nowy dwusilnikowy odrzutowiec będzie zużywał o 30 proc. mniej paliwa i emitował o 25 proc. mniej zanieczyszczeń, a jego koszty eksploatacji na przewożoną tonę będą o 25 proc. niższe przy 60 proc. niższym hałasie głównie od B747-400 i częściowo B777F.

Boeing Commercial Market Outlook z 2025 r. przewiduje 66 proc. wzrost globalnej floty frachtowców do 2044 r., w tym około 885 nowych frachtowców szerokokadłubowych, takich jak nowy -8F. Od uruchomienia programu Boeing sprzedał 59 maszyn B777-8F.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air China Cargo potwierdzają zakup airbusów A350F

Pasażer i linie lotnicze

Berlin: Rekordowy październik z ogromnym wzrostem cargo

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

B777X dołuje Boeinga. Znów gigantyczna strata w Q3

Biznes i przemysł

B777X dołuje Boeinga. Znów gigantyczna strata w Q3

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2025

Stabilizacja dostaw Boeinga

Biznes i przemysł

Stabilizacja dostaw Boeinga

Mateusz Kieruzal 23 października 2025

FAA zgodziła się na zwiększenie produkcji boeingów B737 MAX

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Air China Cargo potwierdzają zakup airbusów A350F

Pasażer i linie lotnicze

Berlin: Rekordowy październik z ogromnym wzrostem cargo

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

B777X dołuje Boeinga. Znów gigantyczna strata w Q3

Biznes i przemysł

B777X dołuje Boeinga. Znów gigantyczna strata w Q3

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2025

Stabilizacja dostaw Boeinga

Biznes i przemysł

Stabilizacja dostaw Boeinga

Mateusz Kieruzal 23 października 2025

FAA zgodziła się na zwiększenie produkcji boeingów B737 MAX

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij