Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Włoski rząd: Koronawirus uratuje Alitalię przed upadkiem

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
26-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Włoski rząd: Koronawirus uratuje Alitalię przed upadkiem
fot. Alitalia
Włoski rząd poinformował ostatnio, że oficjalnie przejmie kontrolę nad Alitalią od czerwca 2020 r. Okazuje się, że kryzys związany z pandemią koronawirusa dotykający obecnie przemysł transportu lotniczego zadziała na korzyść włoskiego przewoźnika.

Podczas przesłuchania w Komisji Transportu w Izbie Deputowanych minister przemysłu Stefano Patuanelli powiedział, że obroty Alitalii spadły w 2020 r. o 87,5 proc. Jednak minister spodziewa się dość świetlanej przyszłości linii lotniczej dzięki kryzysowi, przez który branża lotnicza musi teraz przejść. - Jeśli wcześniej Alitalia była jak kryształowy wazon pośrodku stalowych wazonów, dziś już tak nie jest. Nowa firma rozpocznie działalność w tej samej pozycji, co inne linie lotnicze, gdy rynek zacznie ożywać - przekonywał Patuanelli. Minister zaprzeczył też doniesieniom, że flota linii zostanie zmniejszona do 30 samolotów. Według niego Alitalia powinna pozostać na poziomie około 90 samolotów, to o 23 maszyny mniej niż obecnie (113).

Nowy początek?

Nacjonalizacja przewoźnika, który obecnie zatrudnia 11 tys. osób, zakończyła trzy lata bezskutecznych prób sprzedaży i negocjacji. Lufthansa, Delta Air Lines i EasyJet oraz państwowa spółka kolejowa Ferrovie Dello Stato tymczasowo wykazały zainteresowanie linią lotniczą przed rezygnacją. Twierdząc, że potencjał znalezienia nabywcy w kontekście pandemii koronawirusa COVID-19 był prawie zerowy, włoski rząd postanowił renacjonalizować Alitalię. Więcej o tym pisaliśmy w artykule "Nowa Alitalia zaczyna nabierać kształtu. Za 500 mln euro".

Historia na telenowelę


Alitalia, która od lat odnotowuje straty, w maju 2017 r. została objęta tymczasowym nadzorem państwa w związku z niepowodzeniem planu naprawczego obejmującego cięcia płac i redukcję etatów przez swojego głównego akcjonariusza, Etihad Airways, który zainwestował w spółki i posiadał 49 proc. akcji. W styczniu 2018 r., włoskie władze potwierdziły pożyczkę pomostową w wysokości 900 milionów euro dla przewoźnika. Termin spłaty tego zobowiązania minął z końcem czerwca 2019 roku. Jednym z głównych kandydatów do przejęcia linii były włoskie koleje Ferrovie dello Stato (FS), które złożyły ofertę przejęcia Alitalii pod koniec października ub.r., ale zaznaczyły przy tym, że same tego nie zrobią i potrzebują kolejnych solidnych partnerów w tej inwestycji. Kolejny termin na składanie ofert zakupu przewoźnika był wyznaczony na 18 marca br.

Mimo problemów, 2019 był niezłym rokiem dla Alitalii

Wysiłki trzech komisarzy pozwoliły zwiększyć obroty Alitalii w 2019 roku o 1,7 procent, do 3,13 mld euro oraz znacząco poprawić wyniki lotów dalekodystansowych, które zyskały aż 5 proc. wzrost. W ubiegłym roku włoska linia przewiozła nieco ponad 21,27 mln pasażerów. Obecnie flota Alitalii składa się ze 113 samolotów: 22 airbusów A319, 38 A320, siedmiu A321, 14 A330-200, 11 boeingów B777-200ER i jednego B777-300ER oraz 20 embraerów E-Jet należących do Alitalia CityLiner: pięciu E190 oraz 15 E175.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air France-KLM inwestuje w produkcję SAF w USA

Biznes i przemysł

Air France-KLM inwestuje w produkcję SAF w USA

inf. pras. Air France-KLM 13 listopada 2023

Eindhoven zakaże wlotu prywatnych samolotów. Ekologia priorytetem

Infrastruktura i lotniska

EFTA rozwija skrzydła i powiększa szeregi pilotów

Pasażer i linie lotnicze

EFTA rozwija skrzydła i powiększa szeregi pilotów

inf. prasowa Emirates 12 listopada 2023

Zobacz również:

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Prawo i polityka

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Mateusz Kieruzal 29 marca 2023

Rzym: Protest byłych stewardes Alitalii. Zdjęły uniformy i buty

Prawo i polityka

Ostatni lot Alitalii. Włochy żegnają się z linią lotniczą po 74 latach

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Air France-KLM inwestuje w produkcję SAF w USA

Biznes i przemysł

Air France-KLM inwestuje w produkcję SAF w USA

inf. pras. Air France-KLM 13 listopada 2023

Eindhoven zakaże wlotu prywatnych samolotów. Ekologia priorytetem

Infrastruktura i lotniska

EFTA rozwija skrzydła i powiększa szeregi pilotów

Pasażer i linie lotnicze

EFTA rozwija skrzydła i powiększa szeregi pilotów

inf. prasowa Emirates 12 listopada 2023

Zobacz również:

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Prawo i polityka

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Mateusz Kieruzal 29 marca 2023

Rzym: Protest byłych stewardes Alitalii. Zdjęły uniformy i buty

Prawo i polityka

Ostatni lot Alitalii. Włochy żegnają się z linią lotniczą po 74 latach

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5