Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Upadanie po włosku. Komisarz Alitalii ogłasza nowe zaproszenie dla inwestorów


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-03-07 07:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Upadanie po włosku. Komisarz Alitalii ogłasza nowe zaproszenie dla inwestorów
fot. Piotr Bożyk
Kilkanaście tygodni temu minął kolejny, ponoć już ostateczny termin dla potencjalnych inwestorów zainteresowanych wyłożeniem pieniędzy na udziały we włoskiej linii Alitalia, która znajduje się w upadłości. Teraz czas na nowe postępowanie.
18 marca mija termin składania nowych ofert

Inwestorzy zamierzający złożyć oferty zakupu linii Alitalia i Alitalia CityLiner zostali zaproszeni do złożenia zgłoszeń zainteresowania (EOI) do 18 marca do północy czasu lokalnego. Zaproszenie do składania wniosków opublikowane zostało 5 marca br. przez wyznaczonego przez rząd komisarza przewoźnika Giuseppe Leogrande. Potencjalni nabywcy mogą składać oferty na linię lotniczą, którą tymczasowi administratorzy prowadzą od maja 2017 r., w całości lub na jedno z trzech jej przedsiębiorstw: linię lotniczą, firmę handlingową lub techniczną (Alitalia Maintenance Systems). Jednak oferty dla całej firmy będą uprzywilejowane, zgodnie z określonym dokumentem.

- Pierwszeństwo będą miały, zgodnie z zasadami regulującymi nadzwyczajne procedury administracyjne dużych spółek w stanie niewypłacalności, po pierwsze, oferty dotyczące kupna całości. Podobnie, pierwszeństwo będą miały liczne współzależne oferty złożone przez dwa lub więcej podmiotów, ale mające na celu wdrożenie jednego połączonego projektu biznesowego - napisano w zaproszeniu dla inwestorów.

Jakich inwestorów szuka komisarz?

Tzw. EOI mogą być składane dla całej firmy lub linii lotniczej przez firmy lub konsorcja dowolnej przynależności narodowej o średnim rocznym obrocie brutto w ostatnich trzech latach obrotowych o równowartości co najmniej 1 mld euro (1,13 mld dolarów amerykańskich). Ewentualnie mogą mieć kapitał własny netto w wysokości co najmniej 250 mln euro (283 mln dolarów amerykańskich), jak podano na koniec ostatniego roku budżetowego, lub mogą posiadać własne zasoby finansowe na tę samą kwotę.

Zainteresowanie spółką handlingową mogą wyrazić firmy lub konsorcja o średnim rocznym obrocie brutto w ciągu ostatnich trzech lat wynoszącym co najmniej 50 milionów euro(57 mln dolarów amerykańskich) lub powinny mieć kapitał własny netto w wysokości co najmniej 250 mln euro, jak podano na koniec ostatniego roku budżetowego, lub posiadać własne zasoby finansowe na tę ostatnią kwotę.

EOI dla spółki technicznej mogą pochodzić od firm lub konsorcjów o średnim obrocie brutto w ciągu ostatnich trzech lat wynoszącym co najmniej 30 milionów euro (34 mln dolarów amerykańskich). Mogą też wykazywać kapitał własny netto w wysokości co najmniej 15 mln euro (17 mln dolarów amerykańskich) na koniec ostatniego roku budżetowego lub posiadać własne zasoby finansowe na tę samą kwotę.

W ciągu pięciu dni roboczych od otrzymania EOI komisarz zobowiązał się powiadomić każdego wnioskodawcę o przyjęciu do następnego etapu, a także powiadomić go o wszelkich innych dokumentach, które mogą być potrzebne do udowodnienia jego kwalifikowalności w dalszym postępowaniu zakupowym.

Mimo problemów, 2019 był niezłym rokiem dla Alitalii

Dotychczasowe wysiłki trzech komisarzy pozwoliły zwiększyć obroty Alitalii w 2019 roku o 1,7 procent, do 3,13 mld euro oraz znacząco poprawić wyniki lotów dalekodystansowych, które zyskały aż 5 proc. wzrost. W ubiegłym roku włoska linia przewiozła nieco ponad 21,27 mln pasażerów. Obecnie flota Alitalii składa się ze 93 samolotów: 22 airbusów A319, 38 A320, siedmiu A321, 14 A330-200, 11 boeingów B777-200ER oraz jednego B777-300ER. Natomiast flota regionalnej Alitalii CityLiner składa się z 20 embraerów E-Jet: pięciu E190 oraz 15 E175.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lufthansa: Alitalia potrzebuje silnego partnera

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: Alitalia potrzebuje silnego partnera

Justyna Urbaniak, Aleksander Domański 21 listopada 2019

Alitalia: Jak upadać, to po włosku. Sloty na Haneda, code-share z Xiamen Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Alitalia: Jak upadać, to po włosku. Sloty na Haneda, code-share z Xiamen Airlines

Aleksander Domański 15 października 2019

Alitalia ponownie poleci do San Francisco. Tym razem z Rzymu

Pasażer i linie lotnicze

Alitalia ponownie poleci do San Francisco. Tym razem z Rzymu

Piotr Bożyk 03 października 2019

 

LOT: Załogi nie zgadzają się na postojowe

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Załogi nie zgadzają się na postojowe

28 kwietnia 2020

Tak wygląda przyszłość latania? Nowe uniformy AirAsia

Pasażer i linie lotnicze

Tak wygląda przyszłość latania? Nowe uniformy AirAsia

28 kwietnia 2020

Emirates rozpatrzy do sierpnia pół miliona zwrotów

Pasażer i linie lotnicze

Emirates rozpatrzy do sierpnia pół miliona zwrotów

28 kwietnia 2020

Samoloty do 15 miejsc pasażerskich mogą latać

Prawo i polityka

Samoloty do 15 miejsc pasażerskich mogą latać

28 kwietnia 2020

Puste loty nad Pacyfikiem. Spadek pasażerów o ponad 98 proc.

Pasażer i linie lotnicze

Puste loty nad Pacyfikiem. Spadek pasażerów o ponad 98 proc.

28 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5