Wizz Air spodziewa się odebrać jedynie 10-15 airbusów A321XLR z 47 zamówionych - donoszą zagraniczne portale branżowe. To pokłosie tego, że węgierski niskokosztowiec ogranicza swoje ambicje w zakresie lotów długodystansowych i wycofuje się z działalności w Abu Zabi.
Jak informowaliśmy ostatnio,
Wizz Air zamknie spółkę córkę w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a samoloty z bazy w Abu Zabi trafią do Europy. Bliski Wschód jawił się dla Węgrów jako nowe „El Dorado”, a okazał się porażką operacyjno-finansową. Jednak Katowice i Kraków nie powinny stracić połączeń z emiracką stolicą.
Wizz Air likwiduje spółkę w Abu Zabi nie tylko z powodów geopolitycznych, nie miał dostępu do niektórych ważnych rynków, ale także operacyjnych. Linie informowała, że silniki są bardziej podatne na trudne warunki i szybciej ulegają degradacji. Połączenia po Wizzie ma przejąć
Etihad.
Po przerejestrowaniu samolotów, Wizz Air przeniesie do eksploatacji cztery lokalnie zarejestrowane A321neo, a osiem starszych A321ceo zostanie zaparkowanych i wykorzystanych jako rezerwa w okresie szczytu świątecznego w 2025 r. i wakacyjnego w 2026 r.
W następstwie ostatnich decyzji biznesowych, Wizz Air planuje odebrać tylko 10 lub maksymalnie 15
samolotów A321XLR. Według zapowiedzi, linia powróci do swoich głównych rynków europejskich, a pozostałe 32 zamówione samoloty XLR zostaną zmienione na standardową wersję A321neo.
Próba ekspansji na dalekie trasy do Azji i zamówienie samolotów A321XLR miało kluczowe znaczenie dla strategii Wizz Air dotyczącej bezpośrednich połączeń z Europy w rejon Zatoki Perskiej, Indii i Azji. Teraz już wiemy, że Wizz Air wykorzysta prawa do konwersji zamówionych maszyn, aby zamienić XLR na bardziej odpowiednie dla europejskiego regionu samoloty A321neo.
Flota grupy Wizz Air Obecnie flota całego Wizz Air Holdings, w skład którego wchodzą linie Wizz Air, Wizz Air Malta, Wizz Air UK orz jeszcze Wizz Air Abu Dhabi, to 239 airbusów: 31 A320, sześć A320neo, 41 A321 oraz 161 A321neo, w tym
trzy A321XLR. Przewoźnik oczekuje na dostawę 295 airbusów: 13 A320neo, 238 A321neo oraz 44 A321XLR.