Linie lotnicze Wizz Air podsumowały wyjątkowe lato w Polsce, łączące rozwój biznesowy, innowacje oraz inspiracje dla podróżnych. Od ogłoszenia otwarcia nowej bazy w na lotnisku Warszawa Modlin i dodania nowych tras do polskiej siatki połączeń, poprzez wdrożenie nowoczesnych technologii w kokpicie, odbiór pierwszego w Europie samolotu typu Airbus A321XLR oraz przekroczenie granicy 1000 lotów dziennie – Wizz Air po raz kolejny udowodnił, że wyznacza kierunek rozwoju dostępnych cenowo podróży lotniczych.
Najważniejszym wydarzeniem tego lata była decyzja o
uruchomieniu nowej bazy operacyjnej w na lotnisku Warszawa–Modlin. Od grudnia 2025 dwa zbazowane samoloty Airbus A321neo obsłużą 11 tras, m.in. do Aten, Barcelony, Malty, Mediolanu Bergamo i Sofii, co przełoży się na dodatkowe pół miliona miejsc rocznie oraz setki nowych miejsc pracy na Mazowszu.
Lato przyniosło również falę inauguracji nowych połączeń Wizz Air w całej Polsce.
Pasażerowie z Katowic zyskali połączenia do Kiszyniowa, Pizy i Madrytu, natomiast
Kraków świętował uruchomienie rejsów do Bazylei, Bergen i Genui. Lotnisko Chopina w Warszawie wzbogaciło ofertę o Agadir i Dortmund, a
Wrocław powiększył swoją bazę o drugi samolot oraz cztery nowe trasy – do Bukaresztu, Bazylei, Madrytu i Nicei – a także zwiększył częstotliwość lotów do Chorwacji, Włoch i Hiszpanii. Od końca października do grona rozwijających się portów dołączy Gdańsk, z trzema
nowymi trasami do Bukaresztu, Katanii i Madrytu.
Równolegle z nowymi trasami Wizz Air umocnił długoterminową strategię rozwoju, dodając po jednym Airbusie A321neo do baz w Krakowie i Katowicach. Szósty samolot w Krakowie umożliwi inaugurację czterech tras – do Bilbao, Tallinna, Werony i Wilna – natomiast siódmy w Katowicach otworzy sześć połączeń: do Brindisi, Braszowa, Faro, Lamezia Terme, Maastricht i Porto. Rejsy do Porto rozpoczną się w październiku, a pozostałe w marcu 2026 r. Wszystkie te działania potwierdzają ambicje Wizz Air do dalszej rozbudowy siatki połączeń w Polsce oraz wzmocnienia tanich, dostępnych cenowo relacji z Europą Południową, krajami bałtyckimi i Afryką Północną.
W lipcu Wizz Air powitał swojego pierwszego Airbusa A321XLR – pierwszą tego typu maszynę zarejestrowaną w kontynentalnej Europie – oferującą o 30% niższe zużycie paliwa na fotel oraz większy zasięg . W sierpniu wdrożono systemy StorkJet FlyGuide FPO i AVTECH Live Weather, które wspierają pilotów w bardziej efektywnym lataniu, ograniczaniu emisji i zapewnianiu płynniejszych podróży. 25 lipca linia po raz pierwszy w swojej historii przekroczyła próg 1000 lotów w ciągu jednego dnia, przewożąc ponad 200 tys. pasażerów dziennie i realizując odlot co 90 sekund w Europie i poza nią. Wizz Air odświeżył także doświadczenie klienta, wprowadzając płatności kartą American Express oraz prezentując nowe hasło marki: „Let’s WIZZ”.
Od stycznia do września 2025 r. linia zrealizowała prawie 44 000 lotów z i do Polski, obsługując blisko 10 milionów pasażerów – to wzrost o 18,5% w porównaniu z tym samym okresem 2024 r. – przy współczynniku realizacji rejsów na poziomie 99,8%. Wskaźniki operacyjne również uległy poprawie: punktualność odlotów wzrosła o niemal 13% w porównaniu z 2024 r., a liczba odwołanych lotów zmniejszyła się o blisko 25%.
– To lato było dla Wizz Air w Polsce wyjątkowe. Dodaliśmy nową bazę, samoloty i trasy, wprowadzaliśmy innowacyjne technologie i przewoziliśmy więcej pasażerów niż kiedykolwiek wcześniej. Jednocześnie inspirujemy ludzi do nietuzinkowego sposobu podróżowania – do odkrywania przystępnych cenowo perełek, do oderwania się od codzienności i naładowania baterii oraz do lepszej troski o siebie w trakcie podróży. Przekaz jest jasny: chcemy, aby Polacy odkrywali więcej, płacili mniej i czerpali wspaniałe doświadczenia. Mając ponad 200 tras i 91 kierunków z Polski oraz startującą wkrótce nową bazę na lotniaku Warszawa-Modlin, najlepsze dopiero przed nami. Let’s WIZZ! – powiedział Gabriele Salvatore Imperiale, Corporate Communications Manager w Wizz Air.