Wizz Air poleci z Modlina na 11 nowych trasach, w tym do Aten, Alghero, Bergamo, Barcelony, Bergen i Palermo. To wielki powrót Wizz Air do Modlina po 13 latach i ogromna szansa na rozwój tego lotniska.
Rozbrat Wizz Aira z Modlinem dobiega końca! Węgierskie linie lotnicze na podwarszawskim lotnisku już od początku tegorocznego sezonu zimowego zbazują dwa airbusy A321neo i uruchomią nowe trasy. W czerwcu o rozmowach z Modlinem
informował prezes Wizz Air, a na początku lipca taki rozwój wypadków
sugerował Maciej Lasek.
Kilka dni temu informacje te ostatecznie się potwierdziły. Dzisiaj (18 lipca) poznaliśmy szczegóły.
Na wstępie warto jednak zaznaczyć, że powrót Wizz Air na Modlin Airport nie oznacza wyjścia z Lotniska Chopina. Stołeczny port zbliża się jednak do granic przepustowości i w zasadzie do czasu zakończenia rozbudowy nie będą dostępne na nim nowe sloty. Przewoźnicy, którzy chcą się rozwijać na Mazowszu muszą więc postawić na Modlin lub Radom.
Wizz Air. Nowe połączenia z ModlinaDzięki zbazowaniu dwóch samolotów w Modlinie Wizz Air uruchomi 11 nowych tras, łącznie na tych trasach zaoferowane zostanie ok. 0,5 mln foteli, co ma przełożyć się na 700 nowych miejsc pracy.
1 grudnia zainaugurowane zostaną połączenia do
Aten,
Barcelony i
Bergen. Do stolic Grecji i hiszpańskiej Katalonii dolecimy w poniedziałki, środy, piątki oraz niedziele. W przypadku norweskiego miasta w najbliższym sezonie zimowym planowane są rejsy w poniedziałki, środy, czwartki, piątki oraz niedziele, natomiast w przyszłorocznym letnim w poniedziałki, środy, piątki i niedziele.
Rejsy do
Kiszyniowa,
Bergamo i na
Pafos wystartują 2 grudnia. Połączenia do stolicy Mołdawii oraz na Cypr będą realizowane we wtorki, czwartki oraz soboty. Do ośrodka z włoskiej Lombardii dolecimy codziennie.
15 grudnia zainaugurowane zostaną loty do
Sofii oraz na
Maltę. Do stolicy Bułgarii dolecimy w poniedziałki, środy, piątki oraz niedziele. Na śródziemnomorską wyspę z kolei codziennie z wyjątkiem czwartków w najbliższym sezonie zimowym oraz w poniedziałki, środy, piątki i niedziele w przyszłorocznym letnim.
16 grudnia ruszą rejsy do
Palermo i
Brindisi. Będą realizowane we wtorki, czwartki oraz soboty. Ostatnia z nowych tras wystartuje 31 marca 2026 roku. Wiosną podróżujący z Modlina będą mogli we wtorki, czwartki oraz soboty odlecieć do
Alghero na włoskiej Sardynii.
Tischner zaznaczył przy tym, że obecnie Wizz Air obsługuje ponad 830 tras i dysponuje 237 samolotami, które zbazowane są na 33 lotniskach w 16 państwach. W 2024 r. Wizz Air przewiózł 62,8 mln pasażerów, czyli o 2,5 mln więcej niż w roku poprzednim. W Polsce Wizz Air obecny jest obecnie na 11 lotniskach i wykorzystuje 35 samolotów, które zbazowane są na pięciu lotniskach, z czego 14 maszyn jest w Warszawie.
Ambitne plany Wizz Air w Polsce Tylko w tym roku Wizz Air otrzyma 50 nowych samolotów i jego możliwości przewozowe wzrosną o 15-20 proc., a wiele z nich będzie wykorzystywanych w Polsce.
– W roku 2025 Wizz Air chciałby przewieźć 14,5 mln pasażerów, czyli o 20 proc. więcej niż w roku poprzednim. Oferowana przez nas liczba foteli wzrośnie aż o 19,6 proc. – powiedział Roland Tischner, Wizz Air Hungary.
W 2024 r. Wizz Air przewiózł 62,8 mln pasażerów, czyli o 2,5 mln więcej niż w roku poprzednim. Tischner zaznaczył przy tym, że obecnie Wizz Air obsługuje ponad 830 tras i dysponuje 237 samolotami, które zbazowane są na 33 lotniskach w 16 państwach. W Polsce Wizz Air obecny jest obecnie na 11 lotniskach i wykorzystuje 35 samolotów, które zbazowane są na pięciu lotniskach, z czego 14 maszyn w Warszawie.
Powrót po trzynastu latach Węgierski przewoźnik latał już z Modlina tuż po uruchomieniu tego lotniska w 2012 roku, ale jego obecność w tym porcie trwała tylko kilka miesięcy. Wynikało to z zamknięcie lotniska niemal na cały 2013 r. ze względu na uszkodzenie pasa startowego. Po zakończeniu remontu Wizz Air na lotnisko w Modlinie już nie wrócił i postawił na rozwój w stołecznym porcie im. F. Chopina. Od tego czasu w Modlinie niepodzielanie rządził Ryanair.
Jednym z czynników umożliwiających powrót węgierskiego przewoźnika do Modlina byłą także decyzja o zaprzestaniu działalności przez Wizz Air Abu Dhabi i wycofanie z tamtego regionu, co uwolniło dodatkowe maszyny do obsługi połączeń w Europie.
Lotnisko Modlin na fali Wszystko wskazuje na to, że lotnisko w Modlinie czeka po kilku wyjątkowo słabych latach powrót do wzrostu liczby obsługiwanych pasażerów. W ostatnim czasie
władze portu dogadały się w końcu z Ryanairem w sprawie nowej, wieloletniej umowy, a
Air Arabia uruchomi w grudniu loty z i do Szardży.
To zaś będzie oznaczało wzrost przychodów (w oparciu o nowe stawki opłat) oraz powinno przyczynić się do znaczącej poprawy sytuacji finansowej lotniska. Port potrzebuje jednak nowych inwestycji i rozbudowy jeśli obsługa rosnącego ruchu ma przebiegać sprawnie. Jak dotąd decyzje o skali i zakresie prac nie zostały jednak podjęte.
Od początku roku modlińskie lotnisko odprawiło zaledwie 776,7 tys. pasażerów, czyli o niemal 600 tys. mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. W całym 2024 r. w Modlinie obsłużono 2,8 mln pasażerów, zaś w roku 2023 było ich 3,4 mln.