Węgierski tani przewoźnik Wizz Air ma czwartą najmłodszą flotę samolotów wśród linii lotniczych z ponad 100 samolotami na świecie – podaje szwajcarskie centrum analizy danych lotniczych CH-Aviation. Samoloty Wizz Air mają średnio 5,43 lat.
W Europie tylko rosyjski Aerofłot ma młodszą flotę, ze średnią wieku 4,7 lat. Dwie pozostałe linie lotnicze z młodszymi samolotami to Hainan Airlines z Chin (5,06 lat) i Saudia z Arabii Saudyjskiej (5,13 lat). Brytyjska spółka zależna Wizz Air Wizz Air UK ma drugą najmłodszą flotę wśród spółek zależnych na świecie, ze średnim wiekiem floty na poziomie 0,95 lat. Najmłodsza flota jest własnością Norwegian Air Sweden (0,74 lata) –
wynika z raportu ch-aviation.
– Flota Wizz Air staje się coraz bardziej przyjazna dla środowiska, ponieważ nadal pozyskuje nowe samoloty – mówi linia lotnicza. Pierwszy samolot Airbus A321neo przybył do bazy w Budapeszcie w marcu. Obecnie w Budapeszcie działa sześć takich samolotów. Linia lotnicza ma obecnie 274 zamówień na samoloty,
w tym 20 samolotów dalekiego zasięgu Airbus A321XLR.
Nowa linia silników w Airbusie A321neo, wraz z innowacjami w kokpicie, może zapewnić do 20 proc. mniejsze zużycia paliwa, zgodnie z informacjami, które podaje producent. Hałas powodowany przez Airbusa A321neo jest prawie o 50 proc. mniejszy niż w poprzednich modelach, a jego emisja tlenków azotu jest również o 50 proc. niższa niż w poprzednich modelach. Przy emisji CO2 wynoszącej 56,5 g na pasażera na kilometr w maju 2019 r. Wizz Air miał najmniejszy ślad ekologiczny wśród europejskich linii lotniczych.
– Bezpieczeństwo pozostaje najważniejszą kwestią dla Wizz Air i od lat nieustannie poszerzamy i odmładzamy naszą dobrze utrzymaną flotę o nowe samoloty – powiedział Diederik Pen, wiceprezes i dyrektor operacyjny grupy w Wizz Air Holdings.